Totta.olli R kirjoitti:Toiseksi sitten on maalaisjärki. Jos tuota kameraa on saatavilla myös suomenkielisten ohjeiden kanssa, niin mikä estää ostamasta sitä niin. Jos haluan säästää n-kymmentä euroa, kun olen joskus jaksanut englantia opetella, niin miksi en saisi niin tehdä. Varsinkin, kun voin kameran Saksastakin tilata
Itse olen tilannut yhden kameran saksasta huomattavasti halvemmalla ja eng. kielisillä ohjeilla. Toisen suomesta 15€ kalliimmalla mutta suom. kielisillä ohjeilla.
Paljonko olette valmiita maksamaan suom.kielisestä ohjeesta. Kaikkein helpointahan on äänestää jaloillaan.
Mielestäni on kuitenkin ihmeellistä että kameroita voidaan myydä ilman suomenkielistä ohjetta (jopa ilman "pikaohjetta") koska kuluttajasuojalaki selvästi sellaisen vaatii. Kaupat eivät voi vaatia kuluttajaa suostumaan säädöstenkanssa ristiriidassa oleviin ehtoihin. Eikä 5 luvun 12 pykälän loppu päde tässä asiassa, eihän uutta autoakaan voi myydä ilman turvavyötä (vaikka kauppias asiasta mainitsisi) koska turvavyö on lakisääteinen. mielestäni 5luvun 12 pykälän loppu tarkoittaa esim. ostat kameran joka on ollut näyttelykappaleena ja se on sinulle kerrottu joten et voi sitä palauttaa vaikka rungossa olisi naarmu.