KOHINAN POISTO
-
KOHINAN POISTO
Miten kuvasta saa poistettua herkillä asetuksilla helposti esiintyvän kohinan?
-
Re: KOHINAN POISTO
http://www.michaelalmond.com/Articles/noise.htmRaymond kirjoitti:Miten kuvasta saa poistettua herkillä asetuksilla helposti esiintyvän kohinan?
Tuolla vertailtu muutamaa eri vaihtoehtoa. Jotkut on jopa ilmaisia.
Joko itsenäisiä ohjelmia tai lisäkilkkeitä jo olemassa oleviin kuvankäsittelyohjelmiin. Mitä ohjelmaa käytät?
Sepe
--
-
-
http://koti.mbnet.fi/toivari/ISO_PS_NR.atn Hae tuo ja laita se Photoshop 7.0\Presets\Photoshop Actions ja seuraavassa startissa sen voit ladata Actions paletti valittuna siitä pienestä sinertävästä nuolesta sen sulkemisrastin alapuolelta.Raymond kirjoitti:PhotoShopia, mutta en osaa kunnolla käyttää sitä kun ei ole aikaa (=viitseliäisyyttä) perehtyä siihen.
Kokeile mikä niistä eri tehoisista tuntuu sopivalta ja määritä sille näppisyhdistelmä jolla sen saa ajettua. Minulla se on CTRL + Shift + F10, mutta toki tuon saa itse valita. Kun Esim. se Mild on valittu siniseksi niin siitä samasta sinisestä nuolinapista valikkoon ja sieltä Action options ja pääsee noihin asetuksiin käsiksi.
Voihan niille eri tasoille määritellä omat näppisjutut jos katsoo tarpeelliseksi. Toki sen heikompitehoisen kohinanpoiston voi ajaa vaikka kaksi kertaa.
Sepe
--
-
Re: KOHINAN POISTO
Layer: blending mode=color, Filter=gaussian Blur.... tadaa, tai LAB:issa, a ja b-kanavan blurraus..
Viimeksi muokannut kuvatus, Helmi 20, 2004 19 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Itse olen samaa mieltä. Todella hyvä softa.JuhaH kirjoitti:Itselläni on käytössä Neat Image 3.0 ja se on todella uskomaton softa. Suuri parannus tuossa edellä mainitun testin 2.5 versioon on se, että 3.0 osaa analysoida koko kuvan ja hienosäätää kohinanpoistoasetukset sen perusteella. Todella suositeltava ohjelma. Asentuu nätisti PS:n pluginiksi.
Ehdottoman tärkeää on ladata valmistajan sivulta kamerakohtainen profiili.
Käytän itse kaikille kuville. Canonin 10D:n kanssa toimii upeasti, vaikka alle ISO400 on aika turha.
Parasta ohjelmassa on Batch-job mahdollisuus. Voin laittaa koneen tekemään koko kansiollisen kuvia automaattisesti. Ohjelma laskee tarvittavan korjauksen jokaisen kuvan kohdalla erikseen, sekä valitsee automaattisesti oikean profiilin kuvan ISO:n mukaan.
Tomi Toivonen
-
Tähän kuoroon on helppo yhtyä, käsittämättömän hyvää jälkeä. Vielä kun tuon kuvaukselta jäävän ajan voisi kymmenkertaistaa, niin tämähän voisi olla palkitsevaa...
"Kai se nyt on hyvää jälkeä, kun sillähän on Photoshop ja NeatImage..."
En paljoa ihmettele jos on valokuvaajien velotushinnoissa nousupaineita!
"Kai se nyt on hyvää jälkeä, kun sillähän on Photoshop ja NeatImage..."
En paljoa ihmettele jos on valokuvaajien velotushinnoissa nousupaineita!
- htc -