Matkailu: Kamera mukaan Lontooseen!

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
andynen

Matkailu: Kamera mukaan Lontooseen!

Viesti Kirjoittaja andynen »

Onko tietoa miten kannattaa toimia?

Eli tuossa torstaina lähdössä Lontooseen, British Airwaysilla matkustaen ja ei oikein ole tullut varmaa tietoa miten kameroiden kanssa toimitaan Suomen ja Brittien puolella. Pitääkö siis mennä matkalaukkujen mukana vai voiko kuljettaa repussa/käsimatkatavaroissa?

Paljon olen kuullut huhuja, että kamerat joutuvat mahdollisesti kovaan syyniin terroristiuhkien ym. johdosta.

Kertokee mitä kokemuksia + tietoa! Ja jos joutuu matkalaukkujen mukana kuljettamaan, niin miten ehkäistä järkkärin (Canon 350D) + obiskojen kolhiintumista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
RaidoR

Viesti Kirjoittaja RaidoR »

Olen viimeisin parin vuoden aikana tehnyt viitisen lentoreissua eri puolille Eurooppaa. Aina olen saanut viedä kameralaukkuni mukana koneeseen, en kyllä suostu itse ainakaan laittamaan kameraa ja objektiivejä ruumaan. Itselläni käytössä Lowepro Computrekker reppu, "taisetelupaino" 10kg tienoilla. Kävin itse Lontoossa tammikuussa, lensin Ryanairilla Tampereelta. Mennessä kukaan ei valittanut mitään. Tulomatkalla vasta tullitarkastuksessa alkoivat huomauttaa repun koosta. Ystävällisesti selitin että kyseessä kameralaukku niin olivat ymmätäväisempiä, mutta ainakin ryanairilla pitää olla tarkkana painon kanssa. Ryanairilla oli käsimatkatavaroiden sallittu paino 10kg ja oma reppu painoi Lontoon pään punnituksessa 9,98kg...olisittepa nähneet tullimiehen naaman:D
Jari-Matti

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

Mieti tarkkaan mitä tarvitset matkan aikana matkustamossa ja huomaat, että pärjäät papereilla (passi, rahat, hotellivoucheri), kuvauselektroniikalla (kamera, objektiivit, kuvatankki, tietokone), kännykällä, koti-/auton avaimilla ja mahdollisilla (koko matkan) lääkkeilläsi.

Jos nämä eivät mahdu normien mukaiseen laukkuun, sinulla on jotain liikaa mukanasi. Käytännössä paino on suurempi ongelma kuin tilavuus, mutta siitä selviät kantamalla kassia kuin se ei painaisi mitään. Check-in-pisteissä on kummassakin päässä kotelot, joihin voit sovittaa käsimatkatavaraasi, mutta kukaan ei pakota siihen.

Kun olin reissussa vuosi sitten heti Lontoon metroiskujen jälkeen oli itse asiassa tosi helppo matkustaa hieman liian suuren (paksun) kameralaukun kanssa, kun muilla matkustajilla ei ollut käytännössä ollenkaan käsimatkatavaroita. Nyt tilanne on toinen ja isot pakaasit ovat palanneet matkustamoon.

Jos ajattelet ruumaan menevää matkatavaraasi jokaisen turvamiehen supermarketina ja tavarankäsittelijän stressileluna, et ainakaan pety. Älä pakkaa matkalaukkuun ainakaan menomatkalla mitään rikkoutuvaa/arvokasta ja hanki kattava matkatavaravakuutus, sillä lentöyhtiöt eivät käytännössä korvaa rikkoontunutta tai kadonnutta omaisuutta edes pitkällisen vaatimisen jälkeen.
viltawa

Viesti Kirjoittaja viltawa »

Tossa vielä aihetta käsittelevä pitkä threadi:

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=32685
Vastaa Viestiin