Ostin tänään otsakkeen mukaisen Kameran ilman akkuja laturia,(400e) tulinko maksaneeksi liikaa?
Tähän akuttomaan ratkaisuun päädyin, koska itseltäni löytyi 10kpl 1200mAh NiMH akkuja latureineen.
Luulin akkujani suht hyväkuntoisiksi, mutta mitä ilmeisemmin erehdyin sillä näillä akuilla alkaa kamera herjata virran vähyydestä kahden salamavalokuvan jälkeen. Tämä tosin on vasta ensimmäisen illan testejä kaikkineen Zoom räpläilyineen, joten asiaan voi tulla parannus käyttökokemuksen myötä?
Mutta vastaisen varalle,mitä akkuja suosittelette ko. kameraan?
Olympus c-300 Zoom:in akut?
-
-
Taitaa nyt olla akuissa vikaa jos ei tuon kauemmin kestä. Itselläni oli vähän aikaa sitten Olumpus C-220 eikä siinä ollut mahdollisuutta käyttää kuin kahta AA patteria. Itse käytin kahta 1600mAh akkupatteria ja kyllä niillä sai otettua aika monta kuvaa salaman kanssa. Määrää en muista koska ei ne ikinä loppuneet silloin kun kuvia otti. Tosin en minä paljoa kuvaillut kerralla kuvia. Ehkä sellaiset 20 kuvaa per sessio.
Tietääkseni C-300 on vielä kaiken kukkuraksi mahdollisuus käyttää peräti 4 kappaletta AA akkuja. Kyllä sillä nyt reilusti enemmän pitäisi saada otettua. Ehkä 20-40 kuvaa (äkkiarvio). Muutenkin hankin itselläni uuden Canonin ja siihen 4 kpl 2000mAh akkua. Kyllä se nyt niin on että kannattaisi olla vähintään 1800mAh akut digissä kun nuo kamerat kuitenkin aika paljon virtaa tarvitsevat.
Tietääkseni C-300 on vielä kaiken kukkuraksi mahdollisuus käyttää peräti 4 kappaletta AA akkuja. Kyllä sillä nyt reilusti enemmän pitäisi saada otettua. Ehkä 20-40 kuvaa (äkkiarvio). Muutenkin hankin itselläni uuden Canonin ja siihen 4 kpl 2000mAh akkua. Kyllä se nyt niin on että kannattaisi olla vähintään 1800mAh akut digissä kun nuo kamerat kuitenkin aika paljon virtaa tarvitsevat.
-
- Viesti:
Öh.. mulla on C-2100 jonka tekniikka on 4 vuotta vanhaa.
Sillä ottaa 100-150 kuvaa neljällä NiMH -akulla jotka se sisäänsä vetää. Kapasiteetti 1850 mAh.
Olettaisin, että uudemmassa kamerassa todellakin olisi virrankulutus jopa puoliintunut, kuten uudemman sukupolven kameroissa tapaa käydä.
Vastaavanlaisilla akuilla saisit varmastikin 150-200 kuvaa.
Enemmän kuin tämä akku-/virrankulutusasia, minua hämmästyttää se, että tätä samaa asiaa puidaan useilla eri foorumeilla, sfnettiä myöden.
Tiedä tässä enää mihin vastata, vaiko mihinkään.
Case closed.
Sillä ottaa 100-150 kuvaa neljällä NiMH -akulla jotka se sisäänsä vetää. Kapasiteetti 1850 mAh.
Olettaisin, että uudemmassa kamerassa todellakin olisi virrankulutus jopa puoliintunut, kuten uudemman sukupolven kameroissa tapaa käydä.
Vastaavanlaisilla akuilla saisit varmastikin 150-200 kuvaa.
Enemmän kuin tämä akku-/virrankulutusasia, minua hämmästyttää se, että tätä samaa asiaa puidaan useilla eri foorumeilla, sfnettiä myöden.
Tiedä tässä enää mihin vastata, vaiko mihinkään.
Case closed.
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *