Tuning
-
-
- Viesti:
Osuko se pora vahingossa tuohon keulaan;-)nieppi kirjoitti:Noo mun Holga rupes tekee melko miellyttävää jälkeä senjälkeen kun porakoneella hieman suurensin aukkoa. Aukon pienentäminen onkin sit jo hankalampaa...
!!! Sorry, I don't use blurr filter in my camera, film or digital. I use sd Quattro, SD15, SD14 and DP1, DP2, dp2Q, SD1M...
Kyllä pöllö tietää
Kyllä pöllö tietää
-
Voitko näyttää että mistä kohti se on terävä? Mun kokemukseni latistuu kun en löydä sitä.herkko kirjoitti:Kaikkialla muualla on hienoa bokehia ja vinjetointia paitsi tuunatussa kohdassa, joka on postimerkin kokoiselta alalta terävä. Nieppi tässä on yritystä!
Nikon D80, Sigma 30mm f/1.4, Sigma 70-200mm f/2.8, Samyang 8mm f/3.5, Nikon SB-600, Velbon CF-630 + Manfrotto 486RC2, Manfrotto 679B + 484RC2, Tamrac Expedition 5, Lowepro Nova Mini AW. Aperture 3.
-
Se on just toi lytätty kohta eikä mikään muu. Ihmettelen juuri , että miten se on saatu aikaan. Syväterävyys on tasomainen kaistale , mutta missä se kulkee ruohossa? Tosta puskurin tuplavarjosta mietsikelen , että onko fuskattu photarilla. Tuplavarjo=aikaero=aarinko liikuu taivaalla. Voisi jopa väittää , että oikealla alhaalla on ruohossa katkolinja.janila kirjoitti:Voitko näyttää että mistä kohti se on terävä? Mun kokemukseni latistuu kun en löydä sitä.herkko kirjoitti:Kaikkialla muualla on hienoa bokehia ja vinjetointia paitsi tuunatussa kohdassa, joka on postimerkin kokoiselta alalta terävä. Nieppi tässä on yritystä!
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
-
Linssi voi olla vinossa(+ kuvakulma), mikä tekee minusta vähän ton tyylistä jälkeä syväterävyydelle.bobotti kirjoitti: Se on just toi lytätty kohta eikä mikään muu. Ihmettelen juuri , että miten se on saatu aikaan. Syväterävyys on tasomainen kaistale , mutta missä se kulkee ruohossa? Tosta puskurin tuplavarjosta mietsikelen , että onko fuskattu photarilla. Tuplavarjo=aikaero=aarinko liikuu taivaalla. Voisi jopa väittää , että oikealla alhaalla on ruohossa katkolinja.
"tuplavarjo" voi myös tulla siitä, että se porattu reikä on vinossa.
-
No Holgan reunapiirto on himpunverran pehmeämpää kuin mihin digi-ihmeet ovat nykyään tottuneet ;Dbobotti kirjoitti:Syväterävyys on tasomainen kaistale , mutta missä se kulkee ruohossa?
Holga on aina tehnyt tuota tuplaa oikeaan alareunaan kuten tässäkin
Mutta tuon porauksen jälkeen tuo tupla-alue on kyllä kasvanut melkoisesti.
-