Kannattaako sijoittaa Eizon näyttöön?
-
Kannattaako sijoittaa Eizon näyttöön?
Hei,
Tätä on nyt varmaan useampaan kertaan kysytty, siis mikä olisi se hyvä näyttö kuvankäsittelyn kannalta?
Olen miettinyt vaihtoehtoja:
EIZO 21.1 TFT, FlexScan S2110W
EIZO 20.1 TFT, FlexScan S2000
tai pitäisikö ostaa hiukka edullisempi:
Samsung 21.0 TFT, SyncMaster 215TW 540
Onko kuvankäsittelyssä merkitystä vasteajalla?
-Seija
Tätä on nyt varmaan useampaan kertaan kysytty, siis mikä olisi se hyvä näyttö kuvankäsittelyn kannalta?
Olen miettinyt vaihtoehtoja:
EIZO 21.1 TFT, FlexScan S2110W
EIZO 20.1 TFT, FlexScan S2000
tai pitäisikö ostaa hiukka edullisempi:
Samsung 21.0 TFT, SyncMaster 215TW 540
Onko kuvankäsittelyssä merkitystä vasteajalla?
-Seija
-
EIZOn S2000 käytössä ja olen todella tyytyväinen näyttöön. Hinta oli 759€.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
-
-
Varmaan kätevä jos näytön koko on riittävän suuri. Pystysuunnassa saisi olla pikseleitä ainakin se 1200.seija kirjoitti:minua on jostain syystä alkanut kiinnostamaan tuo laajakuvanäyttö.
...kuvia lisätään myöhemmin...
-
Re: Kannattaako sijoittaa Eizon näyttöön?
Melkeinpä mitä isompi vasteaika, niin sitä parempi näyttö kuvankäsittelyyn. Nopeat ajat saadaan TN paneeleilla, jotka ei kuvien kanssa ole kovin juhlavia. Omakin eizoni on speksien mukaan aikahidas, mutta mitään käytännön häntimistä en ole huomannut.seija kirjoitti: Onko kuvankäsittelyssä merkitystä vasteajalla?
-Seija
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
-
Itse ostin juuri pari päivää sitten Applen 20" Cineman (wide). Vasteaika 16ms. Itsekin perehdyin paljon paneelityyppeihin ja päädyin Cinemaan S-IPS paneelin johdosta. Vasteajalla ei tosiaan ole suurempaa merkitystä kuvankäsittelyssä. Tässä pari hyvää linkkiä koskien näyttötyyppejä:
Mikä paneeli missäkin näytössä on
Paneeliteknologiaa
EDIT: ps. ja olen ollut muuten sitten enemmän kun tyytyväinen Cinemaan.
Mikä paneeli missäkin näytössä on
Paneeliteknologiaa
EDIT: ps. ja olen ollut muuten sitten enemmän kun tyytyväinen Cinemaan.
-
No nyt on pieni kierros käyty. Eikä tuolla Verkkokaupassa oikein millään irronut mitään vinkkiä mihinkään suuntaan. Samat tiedot sain mitä netistäkin näen. Ainoa tietysti, että näin näitä samsung ja lg-näyttöjä. Eizoja ei ollut näytillä. Sinänsä ihan asiallista palvelua.
LG 20" L2000C-SF suositeltiin Tietoasemalla. Joskin kyseistä näytöstä olen nähnyt ristiriitaisia testejä. Mikrobitti kehuu ja MikroPC:ssä sanotaan ettei sovellu kuvan käsittelyyn.
Taitaa olla turvallisinta hankkia se Eizo S2000.
-Seija
LG 20" L2000C-SF suositeltiin Tietoasemalla. Joskin kyseistä näytöstä olen nähnyt ristiriitaisia testejä. Mikrobitti kehuu ja MikroPC:ssä sanotaan ettei sovellu kuvan käsittelyyn.
Taitaa olla turvallisinta hankkia se Eizo S2000.
-Seija
-
-
- Viesti:
hmm..seija kirjoitti:Jauhan vielä näistä näytöistä.
Mitäs mieltä olette tästä näytöstä??
LG L245WP-BN 24 TFT WIDESCREEN
Se on hiukka kalliimpi kun tuo Eizo 2000s, mutta kokoa löytyy kuvan käsittelyyn. Tarkkuuskin on 1920x1200 ja näyttää olevan P-MVA paneeli.
-Seija
Mulla on vain 19 tuuman Eizo, mutta sen kaverina on toinen 19 tuumainen työkaluille. En antaisi toista pois ja hyvin tuntuu pärjäävän tämänkin kokoisilla.
Päänäytöllä on vain pelkkä kuva, edes pienistä ikkunoiden reunoista ei tarvitse kärsiä.
-
Jos koneessasi on jo ohjain, nin aloita sillä. Otat murhetta vasta jos kuvanlaadussa on moittimista. Muistia siinä ohjaimessasi on todnäk riittävästi.seija kirjoitti:
Mitä näytönohjainta suosittelisitte kyseiselle Eizolle? Siis kone ei ole tulossa mihinkään pelikäyttöön vaan pelkästään kuvankäsittelyyn ja normaali käyttöön.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Kone kootaan lähiaikoina. Väliaikainen näytönohjain on tiedossa, parempaa odotellessa. Lähinnä ajattelen, että näytöstä saisi kaiken irti.OskuK kirjoitti:Jos koneessasi on jo ohjain, nin aloita sillä. Otat murhetta vasta jos kuvanlaadussa on moittimista. Muistia siinä ohjaimessasi on todnäk riittävästi.seija kirjoitti:
Mitä näytönohjainta suosittelisitte kyseiselle Eizolle? Siis kone ei ole tulossa mihinkään pelikäyttöön vaan pelkästään kuvankäsittelyyn ja normaali käyttöön.
-Seija
-
Matroxeissa on hyvä kuvanlaatu, mutta niiden muistikkaammat maksavat. Radeoneissa sanotaan olevan myös käypä kuva. Digikuvassa näytönohjain ei ole niin tärkeässä roolissa kuin vga-piuhan päässä.seija kirjoitti:Kone kootaan lähiaikoina. Väliaikainen näytönohjain on tiedossa, parempaa odotellessa. Lähinnä ajattelen, että näytöstä saisi kaiken irti.OskuK kirjoitti:Jos koneessasi on jo ohjain, nin aloita sillä. Otat murhetta vasta jos kuvanlaadussa on moittimista. Muistia siinä ohjaimessasi on todnäk riittävästi.seija kirjoitti:
-Seija
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"