Canon 10D MKII

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
mikko
Viesti:

Canon 10D MKII

Viesti Kirjoittaja mikko »

Ja tietty se tuli heti kun olen kameran ostanut :-(

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... ge=7668508
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

sellaista se on ;)
ehkä olisi kannattanut odottaa vielä pari päivää tuon parin vuoden odottelun lisäksi?

pistemittaus on kyllä perkeleen hyvä lisäys tuon tason järkkäriin. varsinkin laajakulmat (16mm) + e-ttl salama tuottaa vaikeuksia keskustapainotteisella mittauksella.
jruots
Viesti:

Re: Canon 10D MKII

Viesti Kirjoittaja jruots »

mikko kirjoitti:Ja tietty se tuli heti kun olen kameran ostanut :-(

Nyt vaan 10D myyntiin ja odottelemaan, että 10D MKII:n tulee kauppoihin?
juha_m
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Kyllä kannatti odottaa! Nyt vaan jännitetään saadaanko markkinoille erilaisia EF-S objektiiveja. Sellainen 18-70mm 2.8 aukolla olis kiva. Ja vaikkapa joku 12-40mm zoomi laajakulma miehille(minulle). Ja ehkäpä sitä tarttis Tamronilta sellasen 24-135mm ,2.8-4.0 aukolla. Sen hinta voi olla vaikka 350e. Sen jälkeen harva enää täysi kokoista kennoa tarvitseekaan. Säästyy ihmeesti rahaa. Niin sitten valokuvaus voi toden teolla alkaa.
joonal

Viesti Kirjoittaja joonal »

mitenköhän japanilaiset foorumit eroaa amerikkalaisista/kansainvälisistä huhujen saralla? kokeillaas suomalaisen uskottavuutta:

10Dmk2
6.8mpix
6fps, burst 24
suppors EF-S II
titanium construction
ETTL II
Spot Meter

kaverin setä on Canonin tuotekehittelyosaston apulaisjohtaja, kuulin häneltä.
Nyt joku voi pistää copy/pastella dpreview.com:iin.
karipulkka

Viesti Kirjoittaja karipulkka »

Pakko osallistua hypeen:
vaimon velipuolen mummon pikkuserkun kummin selvänäkevä kaima ilmoitti haudan takaa spiritistille, että 10D:lle tulee seuraaja ... joskus ja siinä on joitakin muuttuneita piirteitä.
juha_m
Viesti:

Canonin tuotekehitys nyt sattuu istumaan japanissa.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Joona ja Pulkka voivat mennä leikkimään tänne www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=5257
karipulkka

Viesti Kirjoittaja karipulkka »

mikko kirjoitti:Joona ja Pulkka voivat mennä leikkimään tänne www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=5257
No mutta tottakai, käskystä! Pitkään sinun spekulointejasi ja hypetystäsi seuranneena, en voi muuta sanoa kuin heitä voltti.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Kyllä oli taas pomminvarmaa tietoa =)
joonal

En nyt väitä etteikö kyseinen huhu voisi pitää paikkaansa, mutta kun katsoo 1D:n seuraajasta tulleita ns. virallisia huhuja, joita tuli ties kuinka paljon ja se paikkaansa pitävä huhu vasta n. pari viikkoa ennen pdf:ien vuotoa, niin kyllä noita huhuja 10D:n seuraajasta saatte ihmetellä vielä mielin määrin, ja seulo siitä sitten se oikea.
fangio

Pysytään aiheessa

Viesti Kirjoittaja fangio »

Juu, kyllähän spekulointi on kivaa, mutta parempi olisi pysyä päivän polttavissa aiheissa.

Voitaisiin keskustella esim siitä, että ostiko Mikko todella digin.
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ei voi muuta kuin nauraa.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

juha_m kirjoitti:Kyllä kannatti odottaa! Nyt vaan jännitetään saadaanko markkinoille erilaisia EF-S objektiiveja. Sellainen 18-70mm 2.8 aukolla olis kiva. Ja vaikkapa joku 12-40mm zoomi laajakulma miehille(minulle). Ja ehkäpä sitä tarttis Tamronilta sellasen 24-135mm ,2.8-4.0 aukolla. Sen hinta voi olla vaikka 350e. Sen jälkeen harva enää täysi kokoista kennoa tarvitseekaan. Säästyy ihmeesti rahaa. Niin sitten valokuvaus voi toden teolla alkaa.
Sukua Mikolle?
joonal

tareone kirjoitti:
juha_m kirjoitti:Kyllä kannatti odottaa! Nyt vaan jännitetään saadaanko markkinoille erilaisia EF-S objektiiveja. Sellainen 18-70mm 2.8 aukolla olis kiva. Ja vaikkapa joku 12-40mm zoomi laajakulma miehille(minulle). Ja ehkäpä sitä tarttis Tamronilta sellasen 24-135mm ,2.8-4.0 aukolla. Sen hinta voi olla vaikka 350e. Sen jälkeen harva enää täysi kokoista kennoa tarvitseekaan. Säästyy ihmeesti rahaa. Niin sitten valokuvaus voi toden teolla alkaa.
Sukua Mikolle?
joko niin, tai sarkasmi puskee läpi, paha mennä sanoo...
Jukka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

juha_m kirjoitti: Niin sitten valokuvaus voi toden teolla alkaa.
Eiköhän se ala vasta kun kamera vaihdetaan mkII malliin ensin...
fangio

Ei ihan vielä

Viesti Kirjoittaja fangio »

Jukka kirjoitti:
juha_m kirjoitti: Niin sitten valokuvaus voi toden teolla alkaa.
Eiköhän se ala vasta kun kamera vaihdetaan mkII malliin ensin...
Olen ehdottomasti samaa mieltä - ellei sitten silloin huhuilla jo seuraavaa, esim 1Ds II -ultimaaliota, jossa on 25 miljardia pikkelssiä ja hintaa vain tonni!
kaiveli

Viesti Kirjoittaja kaiveli »

Hehhe, tolla pikkelssi määrällä sais kuvan galaksien väliseen lehtee joka mainostaa avaruudessa! !ittiokrat ämät ätim ädeit nE
Tavallinen tallaaja....
juha_m
Viesti:

tareone kirjoitti:
Sukua Mikolle?
Jaaha, kun ei ole mitään asiaa, niin sitten arvioidaan ja arvostellaan muiden keskustelijoiden persoonaa ym. juoruämmä meinikiä. Huono homma että täällä foorumilla on turhan niukasti asiallista keskustelua ja varsinainen keskustelu alkaa hukkumaan tyhjänjauhajien aiheuttamaan "kohinaan". Jos täällä ei voi keskustella niin ehkä täällä voi pitää vähän hauskaa.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

juha_m kirjoitti:
tareone kirjoitti:
Sukua Mikolle?
Jaaha, kun ei ole mitään asiaa, niin sitten arvioidaan ja arvostellaan muiden keskustelijoiden persoonaa ym. juoruämmä meinikiä. Huono homma että täällä foorumilla on turhan niukasti asiallista keskustelua ja varsinainen keskustelu alkaa hukkumaan tyhjänjauhajien aiheuttamaan "kohinaan". Jos täällä ei voi keskustella niin ehkä täällä voi pitää vähän hauskaa.
Ihmettelen, että nostat harrastamasi tyhjänjauhannan, spekuloinnin, fleimauksen ja profetoinnin muun paskanpuhumisen yläpuolelle.

No ehkäpä tälle foorumille on oikeasti käynyt niin, ettei täältä löydy mitään mielenkiintoista enää, koska kaikki on jo käyty moneenkertaan läpi, paitsi itse tuote eli valokuva. Pelkkää speksiä speksin perään. Jäljellä on tietysti myös eräiden harjoittama spekulointi ja tulevien mallien jännääminen, joka ei voisi vähempää kiinnostaa, jolloin tulee ehkä harjoitettua turhia kevennyksiä.
Vastaa Viestiin