Canon S45/WB
-
Canon S45/WB
Kuvista tulee punertavia kun ota itse wb:n. Kokeiltu eri valaistuksissa, lopputulos aina sama; kuvien värilämpötila muuttu roimasti lämpöisemmäksi ( punaiseksi ). Onko tavallista vai onko vain kameran ominaisuus?
-
Eikohän tuo valkobalanssin ottaminen mene kaikkien sääntöjen mukaan. Olen kuvannut työkseni broadcast kalustolla parikymmentä vuotta liikkuvaa kuvaa ja siinä on joutunut oppimaan miten balanssit tehdään. Saan toki kameran balssinkin kohdalleen " huijaamalla" erisävyisellä paperilla, mutta se ei ole se pointti. vaan haluan tietää tekeekö muiden kamerat samanlaisen tempun kun ottaa balanssin ihan normaalisti valkoisesta paperista.Eli onko hiukan ominaisuus digikameroissa. vai onko oman kamerani softassa jotain häikkää. Ammattikäytössä, tosin videossa, ei tämmöistä ilmiötä ole tullut eteen. Tosin silloin ollaan ihan eri luokan kalustossakin. Valokuvaus on minulle vain harrastus ja digillä stillien ottaminen ihka uutta. Siksi kiinnostaa tuo kameran " ominaisuus ".
-
Mulla ainakin ohjeiden mukaan toimittaessa mielestäni toimii OK. Suurin osa kuvistani on tosin veden alta, mutta jos olen valkotasapainon säätänyt ennen kuvan ottamista, se on mielestäni kohdallaan. Ja vastaavasti kun parissakympissä tasapainotetuin asetuksin ottaa kuvan pinnalla, niin sehän vasta punaiseksi menee...
-eni-
P.S. Käy katsomassa kotisivuilta, siellä on S45:lla otettuja kuvia altaalta ja Punaiselta mereltä
-eni-
P.S. Käy katsomassa kotisivuilta, siellä on S45:lla otettuja kuvia altaalta ja Punaiselta mereltä
-
Re: Canon S45/WB
Tarkoitatko siis, että kun asetat valkotasapainon valkoisen paperin mukaan, ja otat kuvan samasta paperista, se onkin kuvassa punertava?utri kirjoitti:Kuvista tulee punertavia kun ota itse wb:n. Kokeiltu eri valaistuksissa, lopputulos aina sama; kuvien värilämpötila muuttu roimasti lämpöisemmäksi ( punaiseksi ). Onko tavallista vai onko vain kameran ominaisuus?
-
-
- Viesti:
RAW-kuville ei tehdä kamerassa valkotasapainon säätöä. Konvertoinnin yhteydessä voit valita mitä esiasetettua valkotasapainoa käytetään, mutta Custom-asetusta ei voi käyttää (valitettavasti). Ota jokus sopiva (vihertävä kuulostaa loisteputkelle) ja korjaa loput kuvankäsittelyssä.cemiur kirjoitti:Itse törmäsin tänään samaan ongelmaan, tosin kuvista tulee vahvasti vihreitä. S45 -näytöllä ja ZoomBrowserin ikkunassa RAW muodossa kuvat vielä näyttävät olevan ok, mutta kun ZoomBrowser konverttaa kuvan tiffiksi, niin kuva muuttuu väriltään täysin...
-
- Viesti:
No oli siinä kuitenkin jotain vikaa. Ilmeisesti ei kamerassa vaan G3/S45:n raw-konversiossa Custom-asetuksilla:
http://www.dpreview.com/news/0301/03012 ... roblem.asp
Eli tulossa on softapäivitys, jonka pitäisi korjata tuota. Ylläolevalta sivulta löytyy linkkin japanin Canonin englanninkielisiin sivuihin, jossa on korjausohjeita jo otettuihin kuviin.
http://www.dpreview.com/news/0301/03012 ... roblem.asp
Eli tulossa on softapäivitys, jonka pitäisi korjata tuota. Ylläolevalta sivulta löytyy linkkin japanin Canonin englanninkielisiin sivuihin, jossa on korjausohjeita jo otettuihin kuviin.