Kiperyyksiä 400D:stä

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
userisjohn

Kiperyyksiä 400D:stä

Viesti Kirjoittaja userisjohn »

-Kameralaukusta:

Mikä kameralaukku kannattaa hankkia, kun sinne ei tartte mahtua kuin kamera + kittiobjektiivi ja pientä sälää. Ei esim. akkukahvaa.
Olen kattellut LowePron Nova Miniä ja ykköstä; kakkonen on jo "liian iso" tohon käyttöön...

Mitä ehdotatte koon ja kokemusten puolesta?

-Digic II vs. Digic III

Uudessa 1D-s mark III:ssa on toi Digic III prosessori (ja kai uusimmassa IXUS-mallissa).

Kannattaaako odottaa ton uuden prossun tuloa järkkäriin vai ostaa nyt toi 400D, kun eihän se ole ollu markkinoilla kuin vasta ~4 kk Suomessa? Ei varmaan ole hetsillään tulossa mitään uutta ja mullistavaa jolla 400D:n hinnat putoais?

-Akuista

http://www.elektroni.fi/?product=6295

Mainostamatta mitään firmaa tai laittomuuksia harrastamatta; onko toi akku puhas, laadukas, toimiva eikä riko kameraa? Ainakin varaus 1100 mAh kuulostaa hemmetin hyvältä...

KIITOS VASTAUKSISTA!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Kameralaukun kanssa tehdään niin , että otetaan kamera ja sälät kantoon ja mennään liikeeseen koklaamaan mikä sopii silmälle/käyttöön/kukkarolle.

Kun se tulee pieneksi niin ostetaan toinen rinnalle eli se pikuisempi on päivä/lenkkipakkaus.
-Digic II vs. Digic III

Uudessa 1D-s mark III:ssa on toi Digic III prosessori (ja kai uusimmassa IXUS-mallissa).
Muaailma tukin kaatuu vaikka tknisessä speksissä II vaihtuu III:ksi, Tärkeintä on kuvan otto eikä speksien /halpuuksien odottaminen.

Akut : niistä porukka on montaa mieltä eli tarvikeakut ovat hyviä/huonoja riippuen kokemuksista ja malleista. Merkkiakut ovat yleensä olleet hyvää tavaraa.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
pki

Re: Kiperyyksiä 400D:stä

Viesti Kirjoittaja pki »

userisjohn kirjoitti: -Digic II vs. Digic III

Kannattaaako odottaa ton uuden prossun tuloa järkkäriin vai ostaa nyt toi 400D, kun eihän se ole ollu markkinoilla kuin vasta ~4 kk Suomessa? Ei varmaan ole hetsillään tulossa mitään uutta ja mullistavaa jolla 400D:n hinnat putoais?
Jos valintana on 400D vs. mark III, oletko tosiaan selvillä mitä kameralta odotat??
Canon 50d
Yesse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yesse »

http://www.zecs.net/product_details.php?p=81
Siellä olis 1700mAh akku 12eskoa..

Tiedä sitten miten toimii jne..
Aattelin joskus tilata testiks.
Canon EOS 5D Mark II x2, 40D, 20D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, Helios 44M 58mm f/2.0, muutama salami
bobotti

pki kirjoitti:
Jos valintana on 400D vs. mark III, oletko tosiaan selvillä mitä kameralta odotat??
Taidettiin lähinnä keskustella kuvankäsittelyhardiksen/softan versiosta kuin itse kamerasta.
pki

Viesti Kirjoittaja pki »

bobotti kirjoitti: Taidettiin lähinnä keskustella kuvankäsittelyhardiksen/softan versiosta kuin itse kamerasta.
No vaihdetaan kysymyksen muotoa.

Jos valintana on 400D vs. mark III, oletko tosiaan selvillä mitä prossulta/softalta odotat ja oletko valmis maksamaan erosta tuhansia euroja?

Menix nyt oikein, onko kiva?
Canon 50d
bobotti

pki kirjoitti:[

No vaihdetaan kysymyksen muotoa.

Jos valintana on 400D vs. mark III, oletko tosiaan selvillä mitä prossulta/softalta odotat ja oletko valmis maksamaan erosta tuhansia euroja?

Menix nyt oikein, onko kiva?

Tuo Jarin "onx kiva" on näemmä tartuttanut koko voorumin ;) Ja mitä tuohon vertailuun 400D ja Mark III tulee niin miksi pitäisi polkupyörää ja ferraria verrata toisiinsa? Molemmilla pääsee paikasta A paikkaan B ,mutta ei välttämättä alkuunkaan samoja reittejä eikä samalla vauhdilla.

Ja tuo 4000 eeroa on aika suhteellinen käsite. Itse en ehkä olisi valmis pistämään harrastukseen niin paljoa.....tai ainakin hyvät perustelut olisivat paikallaan....(kuten rikas vaimoke elättäjänä)
tomppa-90

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

mulla on tuo tarvike akku, eipä sitä ole vielä montaa kertaa ladattu mutta ihan hyvin pelittäny (siis tuo elektronin malli)
Canon 400d, bg-e3, sigma EX 10-20, Canon 50mm 1.8 Tamron 28-75mm 2.8, Canon 70-200 L 4 IS, Canon 580 ex2, Lowepro aw3
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Yesse kirjoitti:http://www.zecs.net/product_details.php?p=81
Siellä olis 1700mAh akku 12eskoa..

Tiedä sitten miten toimii jne..
Aattelin joskus tilata testiks.
Tilasin tuolta kyseisen akun alkuvuodesta, toimitus oli nopea. Akun kestoa en ole kuvien määrässä verrannut Canonin omaan akuun, mutta kertaakaan ei ole ainakaan tullut tunnetta, että "oho, jokos se nyt loppui!" vaan melkein päinvastoin.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
ramm

Viesti Kirjoittaja ramm »

Mä luulisin, että digic 3:lla uudet asiat digic 2:een verrattuna ovat:
- face detection AF
- prossalla pienemmän viivanleveyden prosessoriteknologia, jolloin prossan käyttis ja täten tehonkulutus hieman laskee
- erilainen, ainakin pokkareissa rajumpi kohinanpoisto
- mahdollisesti marginaalisesti nopeammat kuvaustoiminnot

Nämä ulkomuistista. Mielestäni näistä uudistuksista mitään ei suuremmin nykyjärkkärissä (400d) tarvita. Uudistusten marginaalisuus lienee osasyynä siihen että digic 2:n omaava 400d tuotiin markkinoille vielä silloin kun pokkareille jo alettiin laittaa digic3:a.
node

Viesti Kirjoittaja node »

pki kirjoitti:
userisjohn varmaan kysyy sitä, että onko tulossa digic III:llä varustettua mallia 300-400d jatkumoon.

Eiköhän tähän päde sama sääntö kun muuhunkin kulutuselektroniikkaan: aina tulee parempia malleja ja hinnat laskee jatkuvasti. Ei kannata odottaa loputtomiin.
userisjohn

Viesti Kirjoittaja userisjohn »

Juu,

NODE on selvästi perillä elämisestä.

Tarkoitin tietenkin sitä, että onko tulossa.... NODEhan sen jo sanoi.

Kiitokset vastauksista ja kinastelusta (jälleen kerran...)

Nyt on 400D Kit ja parempaa ei voi toivoa!! Paitsi uuden objektiivin =)
Vastaa Viestiin