Ok, taas jäin jonnekin tonne kolmossivulle ja sitten meni yli hilseen, mitä kukakin on aiheesta mieltä. Paitsi et yks ei tykkää toisesta jne. Mut puollan JPu:n kommenttia monessakin mielessä. Rahan kanssa olen huono, joten bisnespuoleen ja yrittäjyyteen en osaa sanoa mitään.JPu kirjoitti:Todella nuijaa väittää vedosteiden hintoja koviksi, kun kilpailu oikeasti on verisen kovaa ja yrittäjistä on jo moni tippunut pelistä pois, kun ei ole pystynyt tuotantokustannuksiaan saamaan niin alas kuin myytävästä tuotteesta nykypäivänä saa..
... varmasti etsii parhaiten soveltuvan hinta/laatusuhteelta tuottavan tavan saada kuvat valmiiksi.
..sitä alumiinia, joka on kiillotettu ja valittu täysin naarmuttomasta materiaalista niiden valokuvien pohjustamiseen, tai sitä hyllyssä levyinä säilytettävää peltiä, mistä peltiseppä leikkelee halutun kokoista palasta?
Kun valitsen vedostajaa, valitsen mielelläni osaavimman. Tiedän, että hänellä on värisilmää, voin luottaa hänen jälkeensä, voin mennä mukaan vedostamaan. Ja, mikä olennaisinta, hän tekee vedokset käsin (ei tietty kemiallista prosessia). Mikään kone ei vedä autolla mun negasta vaan se todellakin vedostetaan, annetaan lisävalot ja väännetään värejä vaikka puoli astetta. Tietysti mieluusti vedostaisin itse, sillä rullatavara on edullisempaa, mutta missä sitten olisi niin leveä värikone. Ei mun varoilla osteta ja ylläpidetä. Maksan "mielelläni käsityöstä ja ammattitaidosta". Ainahan pitää tinkiä viimeiseen asti, mutta yrittäjällähän on myös ne työntekijäkulut, laitehankinnat. Kai sille ois jotain tarkoitus itselleenkin jäädä.
ja mitä alumiinilevyyn tulee, samaa mieltä. Halvan hinnan perässä vaihdoin firmaa ja reunat oli skröpöt, levyt läikikkäät ym, että siinä samalla menee pilalle hyvät vedokset.