Perustuuko kuvataidekauhu iluusioon kuvan realismista?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

OskuK kirjoitti:
Vemppu kirjoitti:
kielo kirjoitti: Kuten muuallakin elämässä, kateus on läsnä myös apurahan jaossa. Jotkut kadehtivat ja toiset iloitsevat, jos joku pärjää.
Ja usein ns. huono juttu muuttuukin oikein hyväksi jutuksi kun se kohdistuu itseen tai itse pääsee moittimastaan toiminnasta osalliseksi/sisälle toimintaan.
Nimenomaan, kyky nähdä asioita ulkopuolelta, toisten näkökulmasta ei tunnu olevan ihmisen, ainakaan suomalaisten ykköstaitoja. Kitistään ehkä suorastaan rikollisista myyntihinnoista, mutta ollaan samaan aikaan harkitsemassa tullirikosta. Tai valitetaan vedostamisen hinnasta, mutta toivotaan ettei näyttely saisi tukea.
Niin tai ymmärtää realiteeteja, miten apuraha vaikutaa vedosten hintoihin niilläkin taitelijoilla joka maksavat vedokset itse?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

jari siren kirjoitti: Niin tai ymmärtää realiteeteja, miten apuraha vaikutaa vedosten hintoihin niilläkin taitelijoilla joka maksavat vedokset itse?
Kysypäs Karpo tuota "realiteettia" vedostusyrityksestä ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jari siren
Viesti:

OskuK kirjoitti:
jari siren kirjoitti: Niin tai ymmärtää realiteeteja, miten apuraha vaikutaa vedosten hintoihin niilläkin taitelijoilla joka maksavat vedokset itse?
Siis kuvitteletko että vedosten ja näytelytilojen vuokra ei muodostu "helposta" rahasta?
Olisi ainakin ensimmäinen kerta kun moinen ei vaikuttaisi:D
Miten yleensä yrittäjät hinnoittelevat vakuutus korjaukset tai miten hinnoitteltiin ennen kilpailutusta valtiolle/kunnille tehtävät työt:D
Miksi heinä yrittäjä laskuttaa kuntalista eläintarhaa kolmekertaa enemmän kuin ratsutila yrittäjää?
Miksi koira nuolee pallejaan?
On suorastaan säälitävää miten paljon tavikset ymmärtää yritys mailmasta!
Viimeksi muokannut jari siren, Maalis 29, 2007 12 : 06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vemppu

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

jari siren kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Vemppu kirjoitti: Ja usein ns. huono juttu muuttuukin oikein hyväksi jutuksi kun se kohdistuu itseen tai itse pääsee moittimastaan toiminnasta osalliseksi/sisälle toimintaan.
Nimenomaan, kyky nähdä asioita ulkopuolelta, toisten näkökulmasta ei tunnu olevan ihmisen, ainakaan suomalaisten ykköstaitoja. Kitistään ehkä suorastaan rikollisista myyntihinnoista, mutta ollaan samaan aikaan harkitsemassa tullirikosta. Tai valitetaan vedostamisen hinnasta, mutta toivotaan ettei näyttely saisi tukea.
Niin tai ymmärtää realiteeteja, miten apuraha vaikutaa vedosten hintoihin niilläkin taitelijoilla joka maksavat vedokset itse?
Ajat ilmeisesti takaa sitä ajatusta että apurahataiteililjoiden apurahojen vuoksi esim. vedostuksia tekevät yritykset ovat voineet hinnoitella itsensä korkeammalle kuin muutoin olisivat tehneet?

Edit; ehti näköjään tulla tauhkaa jo tuohon väliin.
jari siren
Viesti:

Vemppu kirjoitti:
jari siren kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Nimenomaan, kyky nähdä asioita ulkopuolelta, toisten näkökulmasta ei tunnu olevan ihmisen, ainakaan suomalaisten ykköstaitoja. Kitistään ehkä suorastaan rikollisista myyntihinnoista, mutta ollaan samaan aikaan harkitsemassa tullirikosta. Tai valitetaan vedostamisen hinnasta, mutta toivotaan ettei näyttely saisi tukea.
Ajat ilmeisesti takaa sitä ajatusta että apurahataiteililjoiden apurahojen vuoksi esim. vedostuksia tekevät yritykset ovat voineet hinnoitella itsensä korkeammalle kuin muutoin olisivat tehneet?

No kuka maksaisi alumiini pelistä 20 kertaista hintaa?
Miksi akvaarion alumiini prifiili on huomattavasti halvempaa kuin kolmekertaa kevyempi ja yksikertaisempi kehys alumiiniprofiili?
Kuka maksaisi 2000e vedokset + 4000e näyttelytila omasta pusistaan, kysyntä ja tarjonta saataa olla kyseessä?
Vemppu

saltikov kirjoitti:
Vemppu kirjoitti:

Tämä on tutkittu juttu. Kaikkinainen tulosiirrot vaikuttavat (useimmiten negatiivisesti) markkinoihin ja aiheuttavat markkinaköyhyyttä. Tästä faktasta ei taida väittelyä syntyä.
Voinee kuitenkin kysyä missä määrin apurahataitelijoille tapahtuvat tulonsiirrot tätä kehitystä edesauttavat?
jari siren
Viesti:

Vemppu kirjoitti:
saltikov kirjoitti:
Vemppu kirjoitti: Ajat ilmeisesti takaa sitä ajatusta että apurahataiteililjoiden apurahojen vuoksi esim. vedostuksia tekevät yritykset ovat voineet hinnoitella itsensä korkeammalle kuin muutoin olisivat tehneet?

Tämä on tutkittu juttu. Kaikkinainen tulosiirrot vaikuttavat (useimmiten negatiivisesti) markkinoihin ja aiheuttavat markkinaköyhyyttä. Tästä faktasta ei taida väittelyä syntyä.
Voinee kuitenkin kysyä missä määrin apurahataitelijoille tapahtuvat tulonsiirrot tätä kehitystä edesauttavat?
Vastaus täysin!
Galerian pitäminen on siis liiketoimintaa, maksat tilasta 1000e ja vuokraat sen 5000e.
Vemppu

saltikov kirjoitti:
Vemppu kirjoitti:
saltikov kirjoitti: Tämä on tutkittu juttu. Kaikkinainen tulosiirrot vaikuttavat (useimmiten negatiivisesti) markkinoihin ja aiheuttavat markkinaköyhyyttä. Tästä faktasta ei taida väittelyä syntyä.
Se vaikuttaa markkinahintaa nostavasti.
Avainkohta olisi ollut "missä määrin"...
jari siren kirjoitti: Vastaus täysin!
Galerian pitäminen on siis liiketoimintaa, maksat tilasta 1000e ja vuokraat sen 5000e.
Siis kukaan meistä kärsii aivan suotta köyhyydestä kun sampokin on oikein kädestäpitäen eteen osoitettu... Eikun gallerioita pitämään ja apurahataiteilijoiden apurahat kiertoon ja parempaan käyttöön?
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

saltikov kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Hyvin on bisness halussa - taiteilijoilla on.
Niin on, olen itse omiin tarpeisiini kysellyt kehystystä ja saanut sen oikein halvalla. Pisnesmiehenä selvitin mitä sama maksaisi jos minulla olisi toiminimi, ja selvisi etttä sillä olisin päässyt n. kolmanneshinnalla. Joten taiteilijoilla ei siis ole ammattinsa takia tätä mahdolisuutta, vaan maksavat harrastajahintoja? Ymmärrän hyvin että harrastustarvikkeista pitää saada hyvin hintaa kun ammattilaisille myydään halvalla, mutta tämä ei vääristä kilpailua, koska harrastajat eivät kilpaile, vaan maksavat. Köyhiltä kuuluu ottaa ja rikkailta ammattilaisilta kuuluukin saada vähemmän, milläs niitä tuloeroja muuten saadaan, ellei näillä tulonsiirroilla? ;-)
En voi tajuta miksi täällä saitilla ei ole pystyssä vähintään kahdeksaa kehystyspalvelua, kun se on näin massiivinen pisnes.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

Todella nuijaa väittää vedosteiden hintoja koviksi, kun kilpailu oikeasti on verisen kovaa ja yrittäjistä on jo moni tippunut pelistä pois, kun ei ole pystynyt tuotantokustannuksiaan saamaan niin alas kuin myytävästä tuotteesta nykypäivänä saa..

Luuletteko te tosiaan, että "apurahataiteilija" on niin tyhmä, että maksaa mitä tahansa vedoksista? Ei nyt sentään, varmasti etsii parhaiten soveltuvan hinta/laatusuhteelta tuottavan tavan saada kuvat valmiiksi.

ps Siren, oletko sattunut vertailemaan sitä alumiinia, joka on kiillotettu ja valittu täysin naarmuttomasta materiaalista niiden valokuvien pohjustamiseen, tai sitä hyllyssä levyinä säilytettävää peltiä, mistä peltiseppä leikkelee halutun kokoista palasta? Ne eivät näet ole ihan samoja tuotteita... Ja mikä sinua estää valitsemasta pohjustukseen tai "apurahataiteilijaa" sitä rautakaupan metritavaralevyä? Miksi nuriset asioista, jotka ovat oma päätöksesi?
Jari Puranen
jari siren
Viesti:

JPu kirjoitti:Todella nuijaa väittää vedosteiden hintoja koviksi, kun kilpailu oikeasti on verisen kovaa ja yrittäjistä on jo moni tippunut pelistä pois, kun ei ole pystynyt tuotantokustannuksiaan saamaan niin alas kuin myytävästä tuotteesta nykypäivänä saa..

Luuletteko te tosiaan, että "apurahataiteilija" on niin tyhmä, että maksaa mitä tahansa vedoksista? Ei nyt sentään, varmasti etsii parhaiten soveltuvan hinta/laatusuhteelta tuottavan tavan saada kuvat valmiiksi.

ps Siren, oletko sattunut vertailemaan sitä alumiinia, joka on kiillotettu ja valittu täysin naarmuttomasta materiaalista niiden valokuvien pohjustamiseen, tai sitä hyllyssä levyinä säilytettävää peltiä, mistä peltiseppä leikkelee halutun kokoista palasta? Ne eivät näet ole ihan samoja tuotteita... Ja mikä sinua estää valitsemasta pohjustukseen tai "apurahataiteilijaa" sitä rautakaupan metritavaralevyä? Miksi nuriset asioista, jotka ovat oma päätöksesi?
En oikeasti viitsi vastata naurettaviin kysymyksiin, esitä parempia kysymyksiä niin satan vastata?
jari siren
Viesti:

JPu kirjoitti:Todella nuijaa väittää vedosteiden hintoja koviksi, kun kilpailu oikeasti on verisen kovaa ja yrittäjistä on jo moni tippunut pelistä pois, kun ei ole pystynyt tuotantokustannuksiaan saamaan niin alas kuin myytävästä tuotteesta nykypäivänä saa..

No apuraha hakemuksessa mainitaan vallitseva hintataso ja se on siis budjetoitu tarvitaan vain kuitti! jeesus että on vaikeaa?
Edit jos joskus jpu saat apurahan niin tiedät, vaikka tuskin saat!
Edit2 jari sun ongelma on että sinussa ei ole ainuttakaan luovaa solua, pystyt vain kopioimaan sori:(
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

jari siren kirjoitti:

No apuraha hakemuksessa mainitaan vallitseva hintataso ja se on siis budjetoitu tarvitaan vain kuitti! jeesus että on vaikeaa?
Edit2 jari sun ongelma on että sinussa ei ole ainuttakaan luovaa solua, pystyt vain kopioimaan sori:(
Aika henkilökohtainen hyökkäys sinulta minua kohtaan, tuskin olet oikea persoona arvioimaan osaamistani..

Varo Jari sanojasi kun niitä latelet, varsinkin kun itse sillä "lakkimiehellä" välillä intoudut muita uhkailemaan..
Jari Puranen
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

Yks pieni juttu...

Panes laittaen sireeni perustelut, tai se kuva joka mun ottamissa kuvissa on kopioitu joltakin muulta esille, niin selviää tuon sinun väitteesi perusteet.

Muuten tuo kirjoittamasi on vain loukkaava väite, jonka seuraukset haluan sinun vastaavan jotenkin yhtä julkisesti kun sen menit esittämään.
Jari Puranen
jari siren
Viesti:

JPu kirjoitti:
jari siren kirjoitti:

Aika henkilökohtainen hyökkäys sinulta minua kohtaan, tuskin olet oikea persoona arvioimaan osaamistani..

Varo Jari sanojasi kun niitä latelet, varsinkin kun itse sillä "lakkimiehellä" välillä intoudut muita uhkailemaan..
No edustan vain itseäni, mutta tuskin olen yksin?
Toisaalta tekemisesi on niin tehtyä, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Mut älä jari tykkää pahaa mitä minä näistä ymmärrän?
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

jari siren kirjoitti: No edustan vain itseäni, mutta tuskin olen yksin?
Toisaalta tekemisesi on niin tehtyä, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Mut älä jari tykkää pahaa mitä minä näistä ymmärrän?
Tykkään kyllä pahaa..

Ihan sama ketä edustat, mutta olet vastuussa puheistasi itse.
Jari Puranen
Vastaa Viestiin