Hyviä DVD aihioita ja muuta DVD asiaa
-
- Viesti:
Hyviä DVD aihioita ja muuta DVD asiaa
Laitetaas listaa hyväksi havaituista DVD aihioista, kun niissä tuntuu huimia eroja olevan. Minulla on Gigabyten DVD DUAL -asema ja Maxellin DVD+R 2.4x toimii hyvin tuon aseman kanssa.
Yhtään DVD+RW aihiota en ole onnistunut polttamaan. Nero ilmoittaa polton onnistuneen, mutta asema ei levyä lue. Olen kokeillut Maxellia ja aseman mukana tulluttta Ridatan +RW:tä.
Yhtään DVD+RW aihiota en ole onnistunut polttamaan. Nero ilmoittaa polton onnistuneen, mutta asema ei levyä lue. Olen kokeillut Maxellia ja aseman mukana tulluttta Ridatan +RW:tä.
Viimeksi muokannut tareone, Helmi 14, 2004 22 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
- Viesti:
-
Ainoita merkkejä, missä laatu ja hinta kohtaavat todella kuluttajaystävällisesti toisensa: Verbatim
Netistä löytyy noita aihioiden arvostelusivuja jonkun verran ja Verbatim on aina ongelmattomimpien joukossa. Pysy erossa todella halvoista merkeistä. Itse olen käyttänyt täysin ongelmitta Verbatimin CD-aihioita jo vuosia ja DVD-aihioita nyt muutamia kuukausia.
Nero (ainakin 6:s versio) on todella susi DVD:n polttoon 5.5 toimii vielä kohtuullisen hyvin, suosittelen kuitenkin vaihtamaan polttoohjelmaa.
Netistä löytyy noita aihioiden arvostelusivuja jonkun verran ja Verbatim on aina ongelmattomimpien joukossa. Pysy erossa todella halvoista merkeistä. Itse olen käyttänyt täysin ongelmitta Verbatimin CD-aihioita jo vuosia ja DVD-aihioita nyt muutamia kuukausia.
Nero (ainakin 6:s versio) on todella susi DVD:n polttoon 5.5 toimii vielä kohtuullisen hyvin, suosittelen kuitenkin vaihtamaan polttoohjelmaa.
-
LIteon
Itse onstin tuon Liteon aseman Gigantista, kun melkein ilmaiseksi jakoivat. Aseman mukana tulleelle DVD+RW levylle olen onnistuneesti poltellut, levy on merkitön halpis.
Olen käyttänyt myös muita edullisia mitälielevyjä, eikä ongelmia ole ollut minkään merkin kanssa. Halvimmat olen todennut parhaiksi ;)
Olen käyttänyt myös muita edullisia mitälielevyjä, eikä ongelmia ole ollut minkään merkin kanssa. Halvimmat olen todennut parhaiksi ;)
-
- Viesti:
-
Itse olen käyttänyt datalevyjen polttoon CDRWin5:sta, joka tekaa todella varmaa jälkeä. Se on vain aika pro-ohjelman oloinen, eli käyttö ei ole todellakaan helpoimmasta päästä.tareone kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja varma poltto-ohjelma?JuhaH kirjoitti: Nero (ainakin 6:s versio) on todella susi DVD:n polttoon 5.5 toimii vielä kohtuullisen hyvin, suosittelen kuitenkin vaihtamaan polttoohjelmaa.
Olen käyttänyt myöskin Pinnacle Instant CD & DVD 7:aa (myös 8 versio on olemassa) Se sitten osaa kaikki mahdolliset temput musiikkilevyjen yms poltosta DVD-videolevyjen tekoon, ja ainakaan vielä en ole onnistunut tekemään sillä ainokaistakaan frisbeetä.
Nero ei suostu oman NEC:n DVD-polttavan kanssa käytännössä minkäänlaiseen yhteistyöhön. Ohjelma sekoaa aina jossain polton vaiheessa. Ja mitä olen netistä lukenut en ole ongelmani kanssa yksin.
-
Ahaa, omalla HP:llä Nero toimii moitteettomasti (kopkop). Hoitaa niin datalevyn kuin dvd-elokuvien polttamisen vaivattomasti. Jotkut polttosoftat ovat seonneet dvd+rw:n uudelleenpolton yhteydessä, mutta en muista Neron jämähtäneen kertaakaan.JuhaH kirjoitti:Nero ei suostu oman NEC:n DVD-polttavan kanssa käytännössä minkäänlaiseen yhteistyöhön. Ohjelma sekoaa aina jossain polton vaiheessa. Ja mitä olen netistä lukenut en ole ongelmani kanssa yksin.
Minulla auttoi Nero 6:n patchi versioon 6.3.0.2. Sitten lähti pelittämään. Nyt en ole huomannut enää mitään ongelmia. Tuntuu yhtä luotettavalta kuin 5-versiokin. Back-upin tekeminen ja automatisointi on kuutosessa helpompaa ja ainakin nyt tuntunut varmatoimiseltakin. "koputtaa maalamatonta puuta........"
Harri
Harri
-
- Viesti:
Nyt löytyi hyvä ohjelma CD- ja DVD-polttoon: Alcohol 120%. Trial-version perusteella taidan tuohon sijoittaa. Alcoholia ei pysäytä CD:n kopiosuojaukset ja imaget irtoaa kivutta CD:stä ja DVD:stä. Arviolta 10 kertaa varmempi ja parempi, kuin Nero.
http://www.alcohol-software.com/
http://www.alcohol-software.com/
-
- Viesti:
-
Re: Hyviä DVD aihioita ja muuta DVD asiaa
Tässäpä vähän omia kokemuksiani DVD-aihioista. Polttavana asemana itselläni Teac DV-W50D (sama kuin Pioneer DVR-106D) ja polttosoftana pääasiassa Nero 6.tareone kirjoitti:Laitetaas listaa hyväksi havaituista DVD aihioista, kun niissä tuntuu huimia eroja olevan. Minulla on Gigabyten DVD DUAL -asema ja Maxellin DVD+R 2.4x toimii hyvin tuon aseman kanssa.
Kahta eri 4x DVD-R aihiomerkkiä olen poltoissa käyttänyt, lisäksi kokemusta kolmannesta. Omassa asemassa kaikki ovat kyllä toimineet ongelmitta, mutta muiden tavallisten DVD-asemien kanssa on ollut jonkin verran ongelmia levyjen lukemisessa.
"Datasafe Media" nimellä kulkevat [Manufacturer ID: RITEKG04] ovat olleet ongelmattomimpia. Sekä data- että videokäytössä ovat toimineet lähes ilman ongelmia, vain yhdellä kaverilla asema ei tahdo tunnistaa levyä heti. "Emtec" nimellä myytävät [Manufacturer ID: OPTODISCR004] ovat olleet ongelmallisempia samaisen kaverin aseman kanssa, tunnistusongelmia koko ajan. Noista Emteceistä ei ole vielä sen laajemmalti kokemusta, miten muilla toimivat. Kolmantena levymerkkinä "Princo" [Manufacturer ID: PRINCO], joita en ole itse polttanut. Näitä levyjä kaverini asema ei tunnistanut ikinä yhtä ainoata kertaa, itsellä siltikin luki ongelmitta.
Eli halvoista DVD-R levyistä suositten Ritekin valmistamia (niinkuin monet muutkin tuntuvat tekevän).
DVD-RW-levyistä olen yrittänyt käyttää Datawrite 2x-levyjä [Manufacturer ID: PRINCO]. Nyt vasta tsekkasin ekaa kertaa tuon valmistajan ID:n, ja huomatessani nuo olevan Princon tuotoksia en enää niin paljoa ihmettele kaikkia niitä ongelmia, mitä noiden kanssa on ollut :) Edelleen omassa asemassa toimivat ihan OK, mutta muut asemat eivät tahdo saada levyjä luettua. Lisäksi pari kpl levyjä on mennyt käyttökelvottomaksi: Nero ilmoittaa levyn kapasiteetin ihan oikein, mutta vapaa tila 0 tavua ja levyä ei voi formatoida.
DVD+RW-levyistä nyt on testissä Verbatim 2.4x-levyjä [Manufacturer ID: MCC]. Nerolla normaalisti poltettuna ongelmat edelleen jatkuvat, muut asemat eivät tahdo lukea. Yhden levyn poltin Neron InCD-härpäkkeellä (siis Mount Rainier-systeemillä, eli drag&drop Windowsissa). Tämä levy toimi muissakin asemissa hyvin, kenties hidas polttonopeus syynä? Poltto nimittäin kesti 2-3 kertaa kauemmin kuin normaalisti.
Eli yhtään kelvollista RW-levyä ei ole vielä kohdalle sattunut kokonaisen kahden merkin otoksesta. Pitänee koittaa noita Verbatimin levyjä vielä jollain muulla polttosoftalla kuin Nerolla ja/tai hitaammalla polttonopeudella.
Nuo Manufacturer ID:t levyistä olen tarkistanut DVD Identifier-ohjelmalla: http://dvd.identifier.cdfreaks.com/
"If it is just us... seems like an awful waste of space."
-
Kuten tuolla aiemmin mainitsin, niin omalla HP:llä poltetut dvd+r/rw-levyt toimivat sekä tuossa polttavassa dvd-asemassa että toisessa dvd-asemassa. Editoidut kotivideot (sekä +r että +rw-formaatissa) toistuvat hyvin omalla Pioneerin 737:lla, kaverin Sonylla, jopa Playstation2:lla ja Xboxilla. Ja kaikkia mainitsemiani levyjä (tdk, hp, memorex, verbatim, fuji, sony) on testattu useammalla laitteella ilman ongelmia. Ja poltto on kotivideoiden tapauksessa aina tehty Nerolla.
Tuntuu oudolta, että niin monella on ongelmia polton kanssa. Ohjeeksi annan saman kuin aikaisemminkin: pudottakaa polttonopeutta ja kokeilkaa vaikuttaako levyn verifiointi/sen poisto lopputulokseen.
Tuntuu oudolta, että niin monella on ongelmia polton kanssa. Ohjeeksi annan saman kuin aikaisemminkin: pudottakaa polttonopeutta ja kokeilkaa vaikuttaako levyn verifiointi/sen poisto lopputulokseen.
-
- Viesti:
Ja hankkikaa joku muu softa, kuin Nero. Omat ongelmani loppuivat, kun käytän Alcoholia.karipulkka kirjoitti: Tuntuu oudolta, että niin monella on ongelmia polton kanssa. Ohjeeksi annan saman kuin aikaisemminkin: pudottakaa polttonopeutta ja kokeilkaa vaikuttaako levyn verifiointi/sen poisto lopputulokseen.
-
Korjaa toki, jos olen väärässä, mutta tuolla Alcoholilla ei pysty polttamaan muuta kuin imageja. Eli tavallisten tiedostojen polttamiseen pitäisi kikkailla ja tehdä image jollain muulla ohjelmalla ensin.tareone kirjoitti:Ja hankkikaa joku muu softa, kuin Nero. Omat ongelmani loppuivat, kun käytän Alcoholia.karipulkka kirjoitti: Tuntuu oudolta, että niin monella on ongelmia polton kanssa. Ohjeeksi annan saman kuin aikaisemminkin: pudottakaa polttonopeutta ja kokeilkaa vaikuttaako levyn verifiointi/sen poisto lopputulokseen.
"If it is just us... seems like an awful waste of space."
-
- Viesti:
Näinpä taitaa olla... Päivän testin jälkeen taisin olla liian tohkeissani tästä ohjelmasta, mutta kyllä siitä puuttuu tuo ominaisuus. Harmi, kun kaikkea hyvää ei saa samaan pakettiin...Jedah kirjoitti:Korjaa toki, jos olen väärässä, mutta tuolla Alcoholilla ei pysty polttamaan muuta kuin imageja. Eli tavallisten tiedostojen polttamiseen pitäisi kikkailla ja tehdä image jollain muulla ohjelmalla ensin.tareone kirjoitti:Ja hankkikaa joku muu softa, kuin Nero. Omat ongelmani loppuivat, kun käytän Alcoholia.karipulkka kirjoitti: Tuntuu oudolta, että niin monella on ongelmia polton kanssa. Ohjeeksi annan saman kuin aikaisemminkin: pudottakaa polttonopeutta ja kokeilkaa vaikuttaako levyn verifiointi/sen poisto lopputulokseen.
-
- Viesti:
No niin otin kokeiluun Pinnaclen Instant cd+dvd, kerron tuloksista myöhemmin http://www.pinnaclesys.com/Category.asp ... 2&Family=0
-
Yleensäkkin polttavista sen verran että monesta ongelmasta pääsee firmwaren päivityksellä.
Itelläni on Mitsumin(=NEC) polttava joka teki ulkomailta tilatuista "halppislevyistä" pelkkiä lasinalusia tai sitten Nero6 ei suostunut edes tunnistamaan levyä. Valitettavasti Mitsumilta ei löytynyt virallista firmistä joten jouduin flässäämään Necin modatun firmwaren. Tämän jälkeen ei ole tullut eteen toimimattomia levyjä tai polttosoftia.
Lisää tietoa mm. tuolla
Itelläni on Mitsumin(=NEC) polttava joka teki ulkomailta tilatuista "halppislevyistä" pelkkiä lasinalusia tai sitten Nero6 ei suostunut edes tunnistamaan levyä. Valitettavasti Mitsumilta ei löytynyt virallista firmistä joten jouduin flässäämään Necin modatun firmwaren. Tämän jälkeen ei ole tullut eteen toimimattomia levyjä tai polttosoftia.
Lisää tietoa mm. tuolla
-
- Viesti: