Kannattaako sijoittaa Eizon näyttöön?

Kuvankäsittelyä, mitä vain
seija

Kannattaako sijoittaa Eizon näyttöön?

Viesti Kirjoittaja seija »

Hei,

Tätä on nyt varmaan useampaan kertaan kysytty, siis mikä olisi se hyvä näyttö kuvankäsittelyn kannalta?

Olen miettinyt vaihtoehtoja:

EIZO 21.1 TFT, FlexScan S2110W
EIZO 20.1 TFT, FlexScan S2000

tai pitäisikö ostaa hiukka edullisempi:

Samsung 21.0 TFT, SyncMaster 215TW 540

Onko kuvankäsittelyssä merkitystä vasteajalla?

-Seija
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

EIZOn S2000 käytössä ja olen todella tyytyväinen näyttöön. Hinta oli 759€.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
seija

minua on jostain syystä alkanut kiinnostamaan tuo laajakuvanäyttö. Mutta tässä mallissa on tuo vasteaika 16ms. Onko tuolla merkitystä?

FlexScan S2110W näyttää löytyvän hintaan 730+toimituskulut.
Tuon FlexScan S2000 löysin hintaan 705e+toimituskulut.

-Seija
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

seija kirjoitti:minua on jostain syystä alkanut kiinnostamaan tuo laajakuvanäyttö.
Varmaan kätevä jos näytön koko on riittävän suuri. Pystysuunnassa saisi olla pikseleitä ainakin se 1200.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
seija

no sitten voi unohtaa sen laajakuvanäytön... pennoset loppuu kesken..

EIZO 24.0 TFT, FlexScan S2411WK (1920x1200) 1270e

-Seija
Pexi

Re: Kannattaako sijoittaa Eizon näyttöön?

Viesti Kirjoittaja Pexi »

seija kirjoitti: Onko kuvankäsittelyssä merkitystä vasteajalla?

-Seija
Melkeinpä mitä isompi vasteaika, niin sitä parempi näyttö kuvankäsittelyyn. Nopeat ajat saadaan TN paneeleilla, jotka ei kuvien kanssa ole kovin juhlavia. Omakin eizoni on speksien mukaan aikahidas, mutta mitään käytännön häntimistä en ole huomannut.
seija

Ok, kiitos tiedoista.

Pitää vielä löytää hesan alueelta jokin isohko liike jossa olisi näytillä, enemmänkin näyttöjä. Jotenkin näyttää monet liikkeet menneen verkkoon tai lopettaneen.

-Seija
Jukka N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka N »

Kannattaa käydä vilkaisemassa Verkkokauppa Ruoholahdessa, siellä on näyttöjä aika laajalla skaalalla katseltavana.
seija

Kiitos vinkistä, sinne taidankin mennä ensin.

Pitää varmaan käydä katsastamassa myös Jimm´s pc-store. Siellä tuntuu olevan eizo kohtuuhinnalla, kylläkin 3v takuulla. Kun muualla puhutaan 5vuodesta. En tiedä onko itse liikkeessä kovinkaan näyttöjä.

-Seija
Jukka N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka N »

Ei Jimm's:ssä ole paljon paskaakaan tavaraa esissä, joten todennäköisesti tulee hukkareissu.
binary

Viesti Kirjoittaja binary »

Täältä löytyy S2110W ja ihan hyvin tuolla on kuvia toista vuotta käsitelty. Säästöpossua kyllä lihotellaan, että saa isomman 24" päänäytöksi.
zimii

Viesti Kirjoittaja zimii »

Itse ostin juuri pari päivää sitten Applen 20" Cineman (wide). Vasteaika 16ms. Itsekin perehdyin paljon paneelityyppeihin ja päädyin Cinemaan S-IPS paneelin johdosta. Vasteajalla ei tosiaan ole suurempaa merkitystä kuvankäsittelyssä. Tässä pari hyvää linkkiä koskien näyttötyyppejä:

Mikä paneeli missäkin näytössä on

Paneeliteknologiaa

EDIT: ps. ja olen ollut muuten sitten enemmän kun tyytyväinen Cinemaan.
seija

No nyt on pieni kierros käyty. Eikä tuolla Verkkokaupassa oikein millään irronut mitään vinkkiä mihinkään suuntaan. Samat tiedot sain mitä netistäkin näen. Ainoa tietysti, että näin näitä samsung ja lg-näyttöjä. Eizoja ei ollut näytillä. Sinänsä ihan asiallista palvelua.

LG 20" L2000C-SF suositeltiin Tietoasemalla. Joskin kyseistä näytöstä olen nähnyt ristiriitaisia testejä. Mikrobitti kehuu ja MikroPC:ssä sanotaan ettei sovellu kuvan käsittelyyn.

Taitaa olla turvallisinta hankkia se Eizo S2000.

-Seija
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

Applen näytöissä vuoden takuu - Eizolla viisi (5) joista 3 ensimmäistä onsite-vaihtotakuu.
seija

Jauhan vielä näistä näytöistä.

Mitäs mieltä olette tästä näytöstä??

LG L245WP-BN 24 TFT WIDESCREEN

Se on hiukka kalliimpi kun tuo Eizo 2000s, mutta kokoa löytyy kuvan käsittelyyn. Tarkkuuskin on 1920x1200 ja näyttää olevan P-MVA paneeli.

-Seija
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

seija kirjoitti:Jauhan vielä näistä näytöistä.

Mitäs mieltä olette tästä näytöstä??

LG L245WP-BN 24 TFT WIDESCREEN

Se on hiukka kalliimpi kun tuo Eizo 2000s, mutta kokoa löytyy kuvan käsittelyyn. Tarkkuuskin on 1920x1200 ja näyttää olevan P-MVA paneeli.

-Seija
hmm..

Mulla on vain 19 tuuman Eizo, mutta sen kaverina on toinen 19 tuumainen työkaluille. En antaisi toista pois ja hyvin tuntuu pärjäävän tämänkin kokoisilla.

Päänäytöllä on vain pelkkä kuva, edes pienistä ikkunoiden reunoista ei tarvitse kärsiä.
seija

Hei,
Olen nyt päätymässä tuohon EIZO 20.1 TFT, FlexScan S2000.

Mitä näytönohjainta suosittelisitte kyseiselle Eizolle? Siis kone ei ole tulossa mihinkään pelikäyttöön vaan pelkästään kuvankäsittelyyn ja normaali käyttöön.

-Seija
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

seija kirjoitti:
Mitä näytönohjainta suosittelisitte kyseiselle Eizolle? Siis kone ei ole tulossa mihinkään pelikäyttöön vaan pelkästään kuvankäsittelyyn ja normaali käyttöön.
Jos koneessasi on jo ohjain, nin aloita sillä. Otat murhetta vasta jos kuvanlaadussa on moittimista. Muistia siinä ohjaimessasi on todnäk riittävästi.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
seija

OskuK kirjoitti:
seija kirjoitti:
Jos koneessasi on jo ohjain, nin aloita sillä. Otat murhetta vasta jos kuvanlaadussa on moittimista. Muistia siinä ohjaimessasi on todnäk riittävästi.
Kone kootaan lähiaikoina. Väliaikainen näytönohjain on tiedossa, parempaa odotellessa. Lähinnä ajattelen, että näytöstä saisi kaiken irti.

-Seija
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

seija kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
seija kirjoitti:
Kone kootaan lähiaikoina. Väliaikainen näytönohjain on tiedossa, parempaa odotellessa. Lähinnä ajattelen, että näytöstä saisi kaiken irti.

-Seija
Matroxeissa on hyvä kuvanlaatu, mutta niiden muistikkaammat maksavat. Radeoneissa sanotaan olevan myös käypä kuva. Digikuvassa näytönohjain ei ole niin tärkeässä roolissa kuin vga-piuhan päässä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin