300D "pakettia" tilaamassa - apuja tarvitaan
-
300D "pakettia" tilaamassa - apuja tarvitaan
Terve.
Eli tarkoituksena on tilata Saksasta 300D-runko, putki, muistikortti + muuta. Olen kuvaushommissa vielä aika vihreä, joten nouvot ovat enemmän kuin tervetulleita. Kinojärkkäreillä ja 30D:llä harrastelusta on hieman kokemusta, mutta en omista tällä hetkellä kuin Canonin digipokkarin.
Tätä 300D:tä tulen käyttämään enimmäkseen sisäurheilun kuvaamisessa, joten varsinkin putken pitäisi siihen sopia. Aluksi olisi tarkoitus pärjätä yhdellä suht. laadukkaalla perus-putkella, koska saan koululta lainattua objektiiveja tarpeen mukaan.
Rahaa koko projektiin on käytettävänä vajaa 2000€.
Jotain tälläistä olen ajatellut (hinnat NY-camerasta):
Canon 300D -runko -940€
Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM -277€
Canon Speedlite 420 EX -214€
SanDisk 512MB -146€
kortinlukija -?
300D:hen sopiva pystykuvauskahva ja lisäakut -?
laukku -?
Olen siis ajatellut tehdä tilauksen NY-camerasta. Miltä paketti näyttää? Kannattaisiko jotain vaihtaa? Mielipiteitä?
Eli tarkoituksena on tilata Saksasta 300D-runko, putki, muistikortti + muuta. Olen kuvaushommissa vielä aika vihreä, joten nouvot ovat enemmän kuin tervetulleita. Kinojärkkäreillä ja 30D:llä harrastelusta on hieman kokemusta, mutta en omista tällä hetkellä kuin Canonin digipokkarin.
Tätä 300D:tä tulen käyttämään enimmäkseen sisäurheilun kuvaamisessa, joten varsinkin putken pitäisi siihen sopia. Aluksi olisi tarkoitus pärjätä yhdellä suht. laadukkaalla perus-putkella, koska saan koululta lainattua objektiiveja tarpeen mukaan.
Rahaa koko projektiin on käytettävänä vajaa 2000€.
Jotain tälläistä olen ajatellut (hinnat NY-camerasta):
Canon 300D -runko -940€
Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM -277€
Canon Speedlite 420 EX -214€
SanDisk 512MB -146€
kortinlukija -?
300D:hen sopiva pystykuvauskahva ja lisäakut -?
laukku -?
Olen siis ajatellut tehdä tilauksen NY-camerasta. Miltä paketti näyttää? Kannattaisiko jotain vaihtaa? Mielipiteitä?
Viimeksi muokannut aidan, Helmi 13, 2004 13 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ota valovoimaisempi objektiivi jos pääasiallinen käyttö on sisäliikunnan kuvaus. Tietty jos saat siihen käyttöön putken koululta mikäs siinä. Eri asia on tietysti että valovoimaiset zoomit maksaa mansikoita, ehkä joku 50mm f1,8 rinnalle jos vaan sillä yltää(?)
Itse olen pihistellyt muistikortissa ja tarkoitus olisi jatkaa pihistelyä kunnes saa 2-4Gb kortin kohtuulliseen hintaan, ainoa miinus tossa sitten on että saa aika tiuhaan poistella otoksia kortilta kesken kuvaamisen.
Itse olen pihistellyt muistikortissa ja tarkoitus olisi jatkaa pihistelyä kunnes saa 2-4Gb kortin kohtuulliseen hintaan, ainoa miinus tossa sitten on että saa aika tiuhaan poistella otoksia kortilta kesken kuvaamisen.
-
Re: 300D "pakettia" tilaamassa - apuja tarvitaan
NY-Camerasta harrastajilla on ollut kosolti huonoja kokemuksia. Ehkä kannattaa harkita uudelleen toimittajaa. Miten olisi esim. Topfoto-online.de tai TechnikDirekt?aidan kirjoitti:Olen siis ajatellut tehdä tilauksen NY-camerasta. Miltä paketti näyttää? Kannattaisiko jotain vaihtaa? Mielipiteitä?
-
- Viesti:
Tai http://www.ac-foto.compleppanen kirjoitti:Miten olisi esim. Topfoto-online.de tai TechnikDirekt?
-
euka kirjoitti:Ota valovoimaisempi objektiivi jos pääasiallinen käyttö on sisäliikunnan kuvaus. Tietty jos saat siihen käyttöön putken koululta mikäs siinä. Eri asia on tietysti että valovoimaiset zoomit maksaa mansikoita, ehkä joku 50mm f1,8 rinnalle jos vaan sillä yltää(?)
Valovoimaisempi objektiivi olisi kyllä kova sana, mutta tahtovat vain maksaa niitä mansikoita. Ehdotuksia kohtuuhintaisista?
Tokihan voisi ottaa sen kitti-linssin ja ostaa sitten jonkun hyvän kiinteäpolttovälisen. Vai onko järkeä?
Kuvaisin lähinnä nyrkkeilyä kisareissuilla ja muutenkin. Kehän viereen pääsee hyvin kuvaamaan eikä etäisyyttä tule kovinkaan paljon, mutta valoa ei yleensä ole liikaa. Hyvä salama tosin auttaa.
Minäkin aion pihistellä muistikortin kanssa. Jos tila loppuu kesken niin saan purettua kuvat nätisti kannettavaan. Kortinlukija pitää vain hankkia. Harkitsin ensin gigaisen microdriven ostoa, mutta en ole kuullut siitä juurikaan hyviä kommentteja. Menee kuulemma hajalle aika helposti, siis jos se saa jostain syystä osumaa.
NY-camera on ainoa paikka josta olen aikaisemmin tilannut, silloin kaikki toimi hyvin. Ac-foton sivut eivät oikein innostaneet, koska ne ovat saksaksi. Kumma etteivät viitsi sen vertaa panostaa, että tarjoaisivat palvelun myös englanniksi. En omista visaa, joten maksu pitää onnistua postiennakolla. Ainakin NY-camerassa se onnistuu.
-
- Viesti:
Terve,aidan kirjoitti:Valovoimaisempi objektiivi olisi kyllä kova sana, mutta tahtovat vain maksaa niitä mansikoita. Ehdotuksia kohtuuhintaisista?
NY-camera on ainoa paikka josta olen aikaisemmin tilannut, silloin kaikki toimi hyvin. Ac-foton sivut eivät oikein innostaneet, koska ne ovat saksaksi. Kumma etteivät viitsi sen vertaa panostaa, että tarjoaisivat palvelun myös englanniksi. En omista visaa, joten maksu pitää onnistua postiennakolla. Ainakin NY-camerassa se onnistuu.
objektiiveista ainakin tuossa edellä mainostettu 50/1.8 on tosi pop. 99 euroa taisi olla AC-Fotossa. On hintansa väärti ja erittäin hyvä sisäkuvauksessa ja muotokuvissa. Vähän ehkä pitkä digijärkkäreissä, mutta tuolla hinnalla ...
AC:n sivut ovat saksaksi, mutta jos haluat englannin kielellä asioida, niin laita postia info@ac-foto.de ja sieltä tulee kyllä ripeästi vastaus aukioloaikoina ja hyvällä englannilla. Myös AC toimittaa postiennakolla tai lähinnä kai käyttävät UPS ennakkoa tuon hintaisissa tapauksissa. Eli paketti tulee UPS:llä ja se maksetaan käteisellä sille lähettisedälle.
Itse suosin AC-Fotoa koska tuntuvat rehellisesti sanovan kun tavaraa ei ole hyllyssä ja tuntuvat vielä tietävän toimitusajankin heille.
.Wagner
Balnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra. Sed vitam faciunt bvV.
Tuossa EF 50mm f1.8:ssa on pari huonoa puolta. Ensinnäkin se, että sen rakenne tekee käsin tarkentamisen aika vaikeaksi (ei mikään suuri puute, hieman häiritsevä ehkä). Toinen huono puoli on se, että tuon piirto on ihan järjettömän hyvä ja tuon jälkeen muita halpaobjektiiveja ei oikein viitsi käyttää kun kuvien terävyys on aivan toiselta planeetalta :(wagner kirjoitti:objektiiveista ainakin tuossa edellä mainostettu 50/1.8 on tosi pop. 99 euroa taisi olla AC-Fotossa. On hintansa väärti ja erittäin hyvä sisäkuvauksessa ja muotokuvissa. Vähän ehkä pitkä digijärkkäreissä, mutta tuolla hinnalla ...
eli: 50mm f1.8 olisi myös itseltäni suosituslistalla. tuo ~80mm vastaava kuvakulma digin nokalla voi olla aika sopiva sisäurheilun kuvaamiseen ja valovoima riittää ainakin suuremmilla ISO arvoilla melko pitkälle.
-
Itse ostaisin kyllä sen kit-objektiivin mukaan, hinta on halpa ja laatu hintaan nähden ok. 300D:n jällenmyyntikin saattaa olla helpompaa sitten joskus tuon linssin kanssa.
Akkukahva ja lisäakku ei ole tarpeellinen, jos ostat vain yhden muistikortin. Itse olen kuvannut tuollaisen puolengigan kortin useita kertoja täyteen akun loppumatta.
Kortinlukijat maksaa parinkympin molemminpuolin, laukut sen sijaan voivat maksaa maltaita.
Niin ja täällä kuullun perusteella kiertäisin NY-Cameran kaukaa. Mainituista Technikdirektistä, Top-Fotosta ja Ac-Fotosta minulla on vain hyvää sanottavaa.
Akkukahva ja lisäakku ei ole tarpeellinen, jos ostat vain yhden muistikortin. Itse olen kuvannut tuollaisen puolengigan kortin useita kertoja täyteen akun loppumatta.
Kortinlukijat maksaa parinkympin molemminpuolin, laukut sen sijaan voivat maksaa maltaita.
Niin ja täällä kuullun perusteella kiertäisin NY-Cameran kaukaa. Mainituista Technikdirektistä, Top-Fotosta ja Ac-Fotosta minulla on vain hyvää sanottavaa.
-
EF-S 18-55 -objektiivin suosittelen ostamaan rungon mukana, jos vaan yhdistelmän saatavuus on hyvä. 420ex:n hinnan taisit katsoa vähän väärin, ainakin nyt se on 214 euroa. Muutaman kuukauden käytön perusteella voin suositella vilpittömästi myös Sigman EF500 DG Super -salamaa 300D:n kaveriksi. Sillä saa mm. FEC-salamakorjauksen käyttöön, jonka säätö on jostain syystä 300D:stä jätetty pois.aidan kirjoitti: Jotain tälläistä olen ajatellut (hinnat NY-camerasta):
Canon 300D -runko -940€
Canon Speedlite 420 EX -145€
-
Kitin objektiivi kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. Se on halpa ja hyvä. Itse tilasin AC-fotosta ja sain kitin kuudessa päivä kotiin. Kaikki toimi hienosti enkkulan kielellä.
Jos kuvaat toimintaa, niin suosittelen satsaamaan nopeaan korttiin. Itse ostin SunDisc Ultra II:sen. Puoli gigaa on kooltaan. Varakorttina on sitten hitaampi ja halvempi. Nopeaa korttia et joudu odottelemaan aivan yhtä paljon kuin tavallista. Aina niitä kuitenkin saa odotella, jos kuvaa tosissaan.
Erillinen salama on hyvä hankinta. Integroidun salaman ohjeluku on vain 13 (muistaakseni). Kunnon salamoissahan luku alkaa 40:stä.
Itseäni alkoi kiinnostamaan tuo 50 mm lasi. Jos se tosiaan maksaa vain 99 ekeä, niin taitaa olla kannattava ostos.
Jos kuvaat toimintaa, niin suosittelen satsaamaan nopeaan korttiin. Itse ostin SunDisc Ultra II:sen. Puoli gigaa on kooltaan. Varakorttina on sitten hitaampi ja halvempi. Nopeaa korttia et joudu odottelemaan aivan yhtä paljon kuin tavallista. Aina niitä kuitenkin saa odotella, jos kuvaa tosissaan.
Erillinen salama on hyvä hankinta. Integroidun salaman ohjeluku on vain 13 (muistaakseni). Kunnon salamoissahan luku alkaa 40:stä.
Itseäni alkoi kiinnostamaan tuo 50 mm lasi. Jos se tosiaan maksaa vain 99 ekeä, niin taitaa olla kannattava ostos.
-
- Viesti:
Luonnollisesti se kannattaa ottaa. Nostaa setin hintaa bout sen 100euroa (tai alle) mutta voisin väittää, että on sen arvoinen.karipulkka kirjoitti:Itse ostaisin kyllä sen kit-objektiivin mukaan, hinta on halpa ja laatu hintaan nähden ok.
.Wagner
-
- Viesti:
Puhumattakaan sitten ulkoisen salaman hyödyistä kuvanlaadullisesti...JarnoH kirjoitti:Erillinen salama on hyvä hankinta. Integroidun salaman ohjeluku on vain 13 (muistaakseni). Kunnon salamoissahan luku alkaa 40:stä.
Ja viimeksi kun katsoin tuon 50/1.8:n hintaa, niin se oli tuon verran AC:ssä. Ei se yli 120 euroa maksa missään tapauksessa. Mutta kuten Laitekin totesi, siinä on puutteensa. :)
.Wagner
-
Kannatuksia kit-lasin ja Sigman 500 DG super -salaman ostoon tulee täältäkin suunnalta. Muistikortin kanssa minullakin on aina ollut ongelma. 256Mb ei oikeen meinaa riittää ;)
Itsellä on vielä vähän käyttövaikeuksia tuon Sigman salaman kanssa, kun ei ole täysin ehtinyt perehtyä, mutta loistavalta vehkeeltä vaikuttaa. Orjanakin toimii kiltisti.
Kit-lasin "ainoana" haittana voisin mainita automaattisen tarkennuksen. Siihen ei hämärässä oikeen voi luottaa. Selvää on, että ei tuon hintaisissa se ominaisuus oikeen voikaan olla loistava. Mutta itselläni ainakin on hämäräkuvia, ja monet ovat vähän pehmosia. Myös miehestä on kiinni, mutta mutta... :)
Kaiken kaikkiaan loistava paketti!
Ja alkuun pääsee sillä putkella kummasti.
Suosittelen kit-pakettia ja erityisesti lisäsalamana tuota Sigmaa 300d:n päälle.
Itsellä on vielä vähän käyttövaikeuksia tuon Sigman salaman kanssa, kun ei ole täysin ehtinyt perehtyä, mutta loistavalta vehkeeltä vaikuttaa. Orjanakin toimii kiltisti.
Kit-lasin "ainoana" haittana voisin mainita automaattisen tarkennuksen. Siihen ei hämärässä oikeen voi luottaa. Selvää on, että ei tuon hintaisissa se ominaisuus oikeen voikaan olla loistava. Mutta itselläni ainakin on hämäräkuvia, ja monet ovat vähän pehmosia. Myös miehestä on kiinni, mutta mutta... :)
Kaiken kaikkiaan loistava paketti!
Ja alkuun pääsee sillä putkella kummasti.
Suosittelen kit-pakettia ja erityisesti lisäsalamana tuota Sigmaa 300d:n päälle.
-
-
- Viesti:
Terve,West kirjoitti:Mikä vika microdrivessa?
1 GB ~140 euroa
2 GB ~200 euroa
2,2 GB ~180 euroa
Itsellä paketissa gigainen microdrive mutta 40 euron hintaerolla voisi vaihtaa 2,2 gigaiseen. Kuitenkaan tilaa ei koskaan ole liikaa.
Onkos microdrivet hitaampia vai nopeampia kuin CF:t?
missäs moisia hintoja on? Alkoi näet kiinnostamaan. :)
Nopeudesta en tiedä, joten en uskalla kommentoida. Jonkun verran enemmänhän ne syö sähköä ja ovat tietysti herkkiä kolahduksillle, koska sisällä on kovalevy. Tosiaalta eipä mulla ole koskaan ollut tapana paiskoa kameraani joten .... :)
.Wagner
-
Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, on hyvä aloittelijan filtteröidä täällä luetusta tekstistä osa. Tuo kittilinssi on normaalein termistöin ihan hyvä, eikä maksa paljoa. Lie nuo muutkin kittinä tarjottavat ovat ihan hyviä jos kuvaa esim. kymppikuviksi tai ruudulta katsottavaksi, niinkuin useimmat tekevät. Taas jos haluaa terävyyttä yli sen riittävän ja valovoimaa ja pitää kustannukset mielessä, niin lie tuo Canonin 50/1,8 on taas oikeasti hyvä mitä tulee hintaansa, vaan ei sillä oikein katsomosta asti yllä (n.80mm)...
On aina eri tarina lähteä hakemaan parempaa, kun tietää minkä perässä on. Saattaa myös käydä niin ettei parempaa tarvitsekkaan kun on jo "ihan hyvä" messissä.
On aina eri tarina lähteä hakemaan parempaa, kun tietää minkä perässä on. Saattaa myös käydä niin ettei parempaa tarvitsekkaan kun on jo "ihan hyvä" messissä.
- htc -
-
www.topfoto-online.dewagner kirjoitti: missäs moisia hintoja on? Alkoi näet kiinnostamaan. :)
Sen tarkemmin kortteja erittelemättä 300D:n arvostelussa on noita aikoja eritelty täälläNopeudesta en tiedä, joten en uskalla kommentoida. Jonkun verran enemmänhän ne syö sähköä ja ovat tietysti herkkiä kolahduksillle, koska sisällä on kovalevy. Tosiaalta eipä mulla ole koskaan ollut tapana paiskoa kameraani joten .... :)
Optiikka harmittaa vasta myöhemmin mutta jos kortti tulee reissulla täyteen niin se ottaa jo päähän. Isoa sisään, siis :)