Canon Ixus 800 IS

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
hopsan

Canon Ixus 800 IS

Viesti Kirjoittaja hopsan »

Hei! Onko tuttu laite? Mitä mieltä ixus 800:n ominaisuuksista ja käyttömukavuudesta? Canon ei ole mulle entuudestaan tuttu, mutta etsimessä pieni ja hyvin toimiva digipokkari jouluksi. :)
Because it's there.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kestosippi

Viesti Kirjoittaja kestosippi »

Justiin ostettiin semmonen. Vaikuttaa hyvältä valinnalta. Vaihtoehtona oli Fuji F30, mutta siinä ei ole optista etsintä. Luulen että se on jossain aurinko-olosunteissa välttämätön. Fujissa ei ole myöskään kuvanvakainta, mikä 800is-kamerassa on ilmeisen hyvä.
kestosippi

Ixus 800is

Viesti Kirjoittaja kestosippi »

Tässä sama laite toisella nimellänsä:

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/sd700.html
Jusa.L

Viesti Kirjoittaja Jusa.L »

En viitsi tehdä uutta topiccia tämän takia, joten kysyn tässä samalla yhden jutun ixus 800:sta ja samalla muistakin uusimmista ixus malleista:

Eli saako näihin Canoneihin suoraan näkymään päivämäärän kuvaan, kun menin tyhmänä ostamaan Sonyn W70 kameran, jossa ei saa päivämäärää suoraan kuvaan ollenkaan ja jos sen haluaa kuvaan, niin kuva pitää tulostaa suoraan pict pridge tulostimella...

Minulla oli ennen P8 mallin Sony, jossa tuo päivä tuli suoraan ja pidin sitä itsestään selvyytenä tämän uudenkin mallin kanssa.

Eli menee kamera vaihtoon Canonin ixus 800 / 850 malliin, jos tämä feature löytyy niistä !
toivoner

Viesti Kirjoittaja toivoner »

Jos ei saa niin voihan ne lisätä jälkikäteen käyttämällä esim. Irfanview:ta ja EXIF tietoja.
Jusa.L

Viesti Kirjoittaja Jusa.L »

toivoner kirjoitti:Jos ei saa niin voihan ne lisätä jälkikäteen käyttämällä esim. Irfanview:ta ja EXIF tietoja.
Jaahas tämä onkin ihan uusi juttu, eli mitenkä tuo toimisi ?

Pitänee vielä yrittää käyttää hakua...

Kiitos vaan tästäkin vinkistä, mutta edelleen kiinnostaa että saako uusissa ixuksissa suoraan päivän kuvaan ?
Rebeller

Viesti Kirjoittaja Rebeller »

Ei saa.

Vaikka se olisikin todella kätevä tapa pilata kuva heti ottamishetkellä...
baldie

Viesti Kirjoittaja baldie »

Kävin räpläimessä kys. kameraa kaupassa ja siitä muutama huomio:
Videokuvassa kova kohina, kun katsoo sitä näytöltä videon ottamisen jälkeen. Harhaa vai totta? Meinaan aika huono videotarkkuus esim. verrattuna paaaljon vanhempiinkin digikameroihin verrattuna.

Saako vaihdettu kuvan tarkkuuta, kun ei heti myyjän kanssa löydetty toimintoa?
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

baldie kirjoitti:Saako vaihdettu kuvan tarkkuuta, kun ei heti myyjän kanssa löydetty toimintoa?
Saa vaihdettua sekä tarkkuutta (kokoa) että kuvaustaajuutta (15 tai 30 kuvaa/s).
--------
Aves!
baldie

Sakke_K kirjoitti:
baldie kirjoitti:Saako vaihdettu kuvan tarkkuuta, kun ei heti myyjän kanssa löydetty toimintoa?
Saa vaihdettua sekä tarkkuutta (kokoa) että kuvaustaajuutta (15 tai 30 kuvaa/s).
Kiitos vastauksesta, tuntuikin aika hölmöltä, jos ei olisi saanut vaihdettua tarkkuutta.
Onko tuosta videotoiminnasta kokemusta?
Haukka
Viesti:

Video

Viesti Kirjoittaja Haukka »

Itse olen tyytyväinen videon laatuun. Tässä on yksi pätkä joka tosin on pakattu huomattavasti nettiä varten. http://www.haukka.kuvat.fi/videot/Porlammi-3-2-2007.wmv
Rakka

Viesti Kirjoittaja Rakka »

Toimiiko Ixus 800 linuxissa miten hyvin? Työkoneella Redhat+Canonin digijärkkäri on tuskaa graafisella kikkareella, kotikoneella käytössä on debian ja normaali mounttaus ja kuvien siirto toimii mainiosti komentoriviltä nykyisen kameran (aiptek) kanssa.
Touran

Viesti Kirjoittaja Touran »

Rebeller kirjoitti:Ei saa.

Vaikka se olisikin todella kätevä tapa pilata kuva heti ottamishetkellä...
Luultavasti saa kun vaihdat kuvakoon postikortiksi, niin valikosta aukeaa se kohta josta saa valittua pvm kuvaan päälle / pois. Näin siis ixus 40 ja powershot a710is. Epäilen että muissakin canoneissa sama juttu.
baldie

Re: Video

Haukka kirjoitti:Itse olen tyytyväinen videon laatuun. Tässä on yksi pätkä joka tosin on pakattu huomattavasti nettiä varten. http://www.haukka.kuvat.fi/videot/Porlammi-3-2-2007.wmv
Kiitos tästäkin, vakuuttavaa todistetta jäljestä. Kauppaan lomps....
Vastaa Viestiin