Mitä siirto-ohjelmaa käytät? Pixvieweriä? Minulla tuo toimii muuten, mutta toisinaan kesken kuviensiirron ohjelma yhäkkiä vaan sammuu itsekseen, ja sitten kun käynnistää sekä kameran että siirto-ohjelman uudestaan, se siirtää loput kuvat?stessu kirjoitti:Onko muilla vaikeuksia saada kamera keskustelemaan tietokoneen kanssa? Itsellä ei tahdo oikein toimia kunnolla, kun pitää yrittää useampi kerta että saa kameran kuvat näkymään koneen näytöllä.
Kone kyllä tunnistaa kameran, mutta kuvia ei näy.
Fuji S6500fd
-
-
No PixViewerillä siirsin nyt ensimmäisen kerran. Mutta yleensä olen katsellut ne sieltä "erillisen aseman" kautta, eli siis oma tietokone -> fuji S6500fd. Mutta ne kuvat ei taho ilmestyä sinne.
Ja kun tuolla pixviewerillä siirsin niin yhden kuvan se onnistu jotenkin ryssimään että sitä ei pystynyt katsomaan. Eli jumitti sen kohdalle.
Ja kun tuolla pixviewerillä siirsin niin yhden kuvan se onnistu jotenkin ryssimään että sitä ei pystynyt katsomaan. Eli jumitti sen kohdalle.
-
Itsellä myös mietinnässä kumpaan kallistun, canon vai fuji. Tutulta kuulin että fujit ei ole yleensä pitkä ikäisiä? Miten herkkä tässä kys. kamerassa on näyttö? Edellisestä meni heti rikki. Mitä mieltä, riittääkö 10,7 x zoomi kuvaamaan kohdetta n. 12 metrin päässä? Pystyykö kameralla ottamaan liike kuvia? mm. lentävät linnut. Huomaako kuvanvakaajan puutteen heti kameralla kuvatessa? Itsellä ei niin vakaa käsi ja jalustaa ei ole kovin mukava kantaa mukana.
-
Taitaa olla seuraaja tulossa..njutta. kirjoitti:Itsellä myös mietinnässä kumpaan kallistun, canon vai fuji. Tutulta kuulin että fujit ei ole yleensä pitkä ikäisiä? Miten herkkä tässä kys. kamerassa on näyttö? Edellisestä meni heti rikki. Mitä mieltä, riittääkö 10,7 x zoomi kuvaamaan kohdetta n. 12 metrin päässä? Pystyykö kameralla ottamaan liike kuvia? mm. lentävät linnut. Huomaako kuvanvakaajan puutteen heti kameralla kuvatessa? Itsellä ei niin vakaa käsi ja jalustaa ei ole kovin mukava kantaa mukana.
http://www.dpreview.com/news/0702/07022210fujis5700.asp
-
Kestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta jos kuvat liikkuvia kohteita kuvanvakaajasta ei ole mitään apua. Varmasti riittää zoom 12metrin päähän. Itse en ole tuossa osannut kuvanvaakaajaa kaivata, tosin minulla ei ole minkäänlaista kokemusta kuvanvakaajallisesta kamerasta.njutta. kirjoitti:Itsellä myös mietinnässä kumpaan kallistun, canon vai fuji. Tutulta kuulin että fujit ei ole yleensä pitkä ikäisiä? Miten herkkä tässä kys. kamerassa on näyttö? Edellisestä meni heti rikki. Mitä mieltä, riittääkö 10,7 x zoomi kuvaamaan kohdetta n. 12 metrin päässä? Pystyykö kameralla ottamaan liike kuvia? mm. lentävät linnut. Huomaako kuvanvakaajan puutteen heti kameralla kuvatessa? Itsellä ei niin vakaa käsi ja jalustaa ei ole kovin mukava kantaa mukana.
-
Ei noissa Fujeissa keston kanssa ole sen suurempia ongelmia, tutuilta kuulee mitä tahansa ja samaa voisi sanoa vaikka Canonista. S5700 ei kyllä ole tässä ketjussa puhuttavan S6500fd päivitys. S5700 on halpismallin S5600(200€) päivitysversio tästä syystä myös nuo ominaisuudet, kenno ym. ovat niin vaatimattomia. Tätä mallia ei ole tehty valokuvauksesta kiinnostuneille.
-
Katos vaan oli vähän mallit menny sekasin mulla tossa pari viestiä aiemmin.. :sZagwrath kirjoitti:Ei noissa Fujeissa keston kanssa ole sen suurempia ongelmia, tutuilta kuulee mitä tahansa ja samaa voisi sanoa vaikka Canonista. S5700 ei kyllä ole tässä ketjussa puhuttavan S6500fd päivitys. S5700 on halpismallin S5600(200€) päivitysversio tästä syystä myös nuo ominaisuudet, kenno ym. ovat niin vaatimattomia. Tätä mallia ei ole tehty valokuvauksesta kiinnostuneille.
-
Käytiin tänään kaupassa katsomassa s9600 kameraa, jotta saataisiin jonkinlainen kuva fujista. Säätöjä katsellessa, huomasin kuvausvalinta "kiekossa" kuvan, joka näytti joltain tärähtelyyn viittaavalta. Myyjä epäili että kyseessä on vakaajan tapainen toiminto kamerassa, totta?
(sama kuva löytyi myös 6500 kamerasta, kun selasin kuvia googlen kautta)
-
Se toiminto on sellainen, että se vaan nostaa herkkyyden tappiin, eli sillä ei käytännössä tee paljon mitään. Mulla on tuo S6500fd ja ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka en kyllä älyttömän paljoa ole ehtinyt sillä kuvata.njutta. kirjoitti:Käytiin tänään kaupassa katsomassa s9600 kameraa, jotta saataisiin jonkinlainen kuva fujista. Säätöjä katsellessa, huomasin kuvausvalinta "kiekossa" kuvan, joka näytti joltain tärähtelyyn viittaavalta. Myyjä epäili että kyseessä on vakaajan tapainen toiminto kamerassa, totta?
-
Miten kamera toimii hämärässä ilman salamaa?mimas kirjoitti:Se toiminto on sellainen, että se vaan nostaa herkkyyden tappiin, eli sillä ei käytännössä tee paljon mitään. Mulla on tuo S6500fd ja ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka en kyllä älyttömän paljoa ole ehtinyt sillä kuvata.njutta. kirjoitti:Käytiin tänään kaupassa katsomassa s9600 kameraa, jotta saataisiin jonkinlainen kuva fujista. Säätöjä katsellessa, huomasin kuvausvalinta "kiekossa" kuvan, joka näytti joltain tärähtelyyn viittaavalta. Myyjä epäili että kyseessä on vakaajan tapainen toiminto kamerassa, totta?
// pystyykö kamerassa käyttämään zoomia videokuvauksen aikana?
-
Lukaseppa vaikka tuo dpreviewin arvio. Vastaa varmaan aika moneen kysymykseen. En oikein tiedä mitä tarkoitat hämärässä toimimisella ilman salamaa, mutta jos esim henkilökuvausta sisällä, niin ei se oikein toimi, mutta varmasti ei toimi millään muullakaan tuon hintaluokan kameralla. ISO 800 on vielä ihan siedettävän näköistä, jos ei älyttömän isona halua katsella, mutta ISO 1600 pitää kyllä ottaa käyttöön jos meinaa sisällä kuvata ilman salamaa ja siinä alkaa kohinaa tulla jo sen verran, että salama on pienempi paha.njutta. kirjoitti:
Miten kamera toimii hämärässä ilman salamaa?
// pystyykö kamerassa käyttämään zoomia videokuvauksen aikana?
Videota kuvatessa pystyy zoomaamaan.
Se arvio:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms6000fd/
-
http://www.dcresource.com/forums/showthread.php?t=26764
Tuolla voit katsella kyseessä olevalla kameralla otettuja kuvia.
Tuolla voit katsella kyseessä olevalla kameralla otettuja kuvia.
-
Tämän perusteella fuji olis parempi. Fujissa salaman kanto n. 8 metriä kun taas canonissa n.5 metriä. Periaatteessahan niinkin pitkästä zoomista ei siis ole hyötyä sisätiloissa kuvaajalle kun salama ei riitä niin pitkälle kuin zoomin avulla pääsisi, eikö totta? Canonissa siis. Mä etin kameraa ns. messukeskuskuvaukseen, jolla voisin kuvata sisätiloissa ja tän perusteella oon kallistumassa fujiin, mutta kun se on niin "tuntematon" merkki, niin miten käy jos tarvitseekin kameraan varaosia eikä niitä enää muutaman vuoden päästä löydy?
-
No fujistahan löytyy myöskin laajempi wide pää kuin vastaavan luokan canoneista. esim. S3 35mm ja S6500fd 28mm. Mutta mikäs tuo "fuji on tuntematon merkki" -lause on? Ei taida olla yhtään tuntemattomampi kuin canon tai nikon ja taatusti tulee löytymään varaosia tulevaisuudessakin.njutta. kirjoitti:Tämän perusteella fuji olis parempi. Fujissa salaman kanto n. 8 metriä kun taas canonissa n.5 metriä. Periaatteessahan niinkin pitkästä zoomista ei siis ole hyötyä sisätiloissa kuvaajalle kun salama ei riitä niin pitkälle kuin zoomin avulla pääsisi, eikö totta? Canonissa siis. Mä etin kameraa ns. messukeskuskuvaukseen, jolla voisin kuvata sisätiloissa ja tän perusteella oon kallistumassa fujiin, mutta kun se on niin "tuntematon" merkki, niin miten käy jos tarvitseekin kameraan varaosia eikä niitä enää muutaman vuoden päästä löydy?
-
Löytyyhän Toyotakin jokaisesta vaihtoautopuljusta.njutta. kirjoitti:Esim. en ole löytänyt kuin yhdestä kaupasta fujin kameran ja sekään ei ollut oikea malli, mutta canoneita ja nikoneita löytyy joka puolelta. Tällä tarkoitin "tuntematon" kamera asiaa.
Hyvinkäällä esim on kameraliike josta ei hirveästi muuta löydy kuin Fujia. En kyllä varaosien/takuun kannalta pelkäisi Fujia sen enempää kuin näitä massamerkkejä Canon, Nikon. Jos minulta kysytään niin ihan samaa tavaraa periaatteessa ne canonit ja nikonitkin on mutta maksavat vaan enemmän.