300D vs D70

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
wagner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wagner »

Hi-Fly kirjoitti:
800 eurolla tarkoitat varmaankin kit pakettia?

Tuskin tuo hinta laskee. Maksimissaan 50e veikkaisin. D70:n kit paketti maksaa kuitenkin 300e enemmän ja se voi olla liikaa harrastelijakuvaajalle. Tällä ylimääräsellä 300 eurolla voin mm. ostaa 75-300mm objektiivin. Otan mielummin sen, kun muutamat D70:nen lisäominaisuudet.
Aivan, tässä on yksi tapa valita kamera. Tosin AC-Foto näyttää tuota Nikonia myyvän jonkin toisenkin 28-80mm linssin kera. Varmasti heikompi, mutta tuolla lasilla sen pyynti on samaa tasoa 300D:n kanssa... Ainakin AC:ssä ovat asiaa ajatelleet myös tuolta kantilta ;)

Jos itsellä ei olisi _mitään_ lasitavaraa ja budjetti olisi tasolla 1400-1500e koko setille, päätyisin luultavimmin Canoniin. Rungon voi kuitenkin aina uusia.

Järkkäreissähän tulee aina muistaa se, että ei se vielä mitään maksa kun ostaa rungon+peruslasin. Sitten sitä rahaa vasta alkaa mennä ... (salamaa, lisälasia, akkukahvaa, lankalaukaisijaa, filttereitä, jalustaa, laukkua jne).
.Wagner

Balnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra. Sed vitam faciunt bvV.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ymarjane

Viesti Kirjoittaja ymarjane »

Nyt kannattaa ottaa huomioon se, että Canonia sai jo lokakuun alusta maailmalla ja Nikon D70 on reilusti yli puoli vuotta jäljessä myyntiajassa. Lyhyesti siis; Nikon D70 täytyy olla (ja onkin) parempi, jotta Nikonilla olisi yhtiönä yleensäkään mahdollisuuksia elää.

Muistakaa, että jos teette voivotteluja nyt D70 vs 300D kohdalla, niin kohta Canonilta (+-6kk) tulee uusi kamera ja sitten sen eroja D70 taas voivotellaan. Tää on sama homma kun tietokoneissakin; taas parin kuukauden päästä on nopeampi malli halvemmalla jos jaksaa odottaa (=ikuisesti).

Mun mielestä jo D30 kohdalla digijärkkärit tulivat niin hyviksi, ettei tavallinen amatöörikuvaaja tee lisäominaisuuksilla mitään. Mielenkiintoista on seurata uusien kameroiden esittelyjä, mutta uskon että mulla menee 300D:n kanssa vielä muutama vuosi ennekuin edes uskallan sanoa osaavani käyttää sitä.

t.ykä
jaakkoh

Viesti Kirjoittaja jaakkoh »

ymarjane kirjoitti:Mun mielestä jo D30 kohdalla digijärkkärit tulivat niin hyviksi, ettei tavallinen amatöörikuvaaja tee lisäominaisuuksilla mitään.
Jep. Itselläni on sellainen, ja on oikeastaan hyvin vähän asioita mihin itse kaipaisin parannusta (ja ne kaivatut parannukset itse asiassa saisi jo, jos menisin hakemaan kaupasta uudemman sukupolven mallin):

- Parempi autofokus
- Vähemmän kohinaa
- Valoa etsimen tarkennuspisteisiin
- (ja ehkä muodon vuoksi vähäsen lisää pikseleitä, vaikkei nykyinen 3Mp olekaan toistaiseksi kesken loppunut)

Kamera on kuitenkin sen verran hyvä iästään huolimatta, että jos härveli ei mene lähiaikoina rikki, ei minulla ole kummoista painetta rungon päivittämiseen. Tietenkään ei ehkä ihan ikuisuuksia kannata odotella tuon vanhan kanssa, sillä käytettynä sen arvo on näemmä about puolittunut kuluneen vuoden aikana.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Eihän sen arvolla ole mitään merkitystä, jos se kerran omaan käyttöön riittää.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Käsittämättömän hidas on 300 D, jos virran päälle laiton jälkeen menee 3 sekunttia että on kuvausvalmis! Sehän on ikuisuus.

Nikon on valmis HETI, niinkuin olla pitääkin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin