Nikon Flash Back kampanja

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
kenleh2
Viesti:

Nikon Flash Back kampanja

Viesti Kirjoittaja kenleh2 »

Nikonin D40 tai D80 (18-135) kitin ostajalle sb 400 ja koulutus kaupan päällä, tällainen ilmoitus hesarissa tänään jos jotain kiinnostaa.

Nikon on lähtenyt aika provokatiiviseen mainontaan
" Valmistamme maailman parhaimpia kameroita - emme kopiokoneita, tulostia tai televisioita"

Ketäköhän noilla tarkoitetaan ;)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tipe
Viesti:

Re: Nikon Flash Back kampanja

Viesti Kirjoittaja Tipe »

kenleh2 kirjoitti:Nikon on lähtenyt aika provokatiiviseen mainontaan
" Valmistamme maailman parhaimpia kameroita - emme kopiokoneita, tulostia tai televisioita"

Jep, ko. markkinointitapa on joko hukkuvan viimeinen huuto, tai epätoivoisen pärskähdys. Harvemmin toimii Suomen markkinoilla se, että 'haukkuu' kilpailijansa mainonnassa. Sangen agressiivinen mainos, tuoko sitten lunta tupaan roppakaupalla, vai ei... siinäpä kysymys.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

[provomoodi] Mitä??? Onko Canonisteista tullut herkkänahkoja? ;D Olen ollut huomaavinani vähän hermostuneisuutta matkan varrrella kun markkinaosuuksia on menetetty kiihtyvällä tahdilla ja se suuresti ennustettu ja kuolattu 40D jäi sittenkin syksyyn! [/provomoodi off]

Näh ... hyvää se tekee kun on kaks tasavaffaa kisaajaa - kamerat ja linssit siinä halpenee eikä kukaan voi valittaa oikeasti siitä , että saa jotain parempaa halvemmalla.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
kenleh2
Viesti:

Tipe kirjoitti:

Jep, ko. markkinointitapa on joko hukkuvan viimeinen huuto, tai epätoivoisen pärskähdys. Harvemmin toimii Suomen markkinoilla se, että 'haukkuu' kilpailijansa mainonnassa. Sangen agressiivinen mainos, tuoko sitten lunta tupaan roppakaupalla, vai ei... siinäpä kysymys.
Tuollainen hieman amerikkalainen mainontatapa ei pahemmin ole toiminut suomessa, mutta näyttäisi olevan pienessä nousussa meilläkin. Esimerkkinä esim bmw:n neliveto kampanja jossa peräpeilistä näkyy audi, volvo ja mersu. Puoluepoliittinen mainonnasta esimerkkinä sdp:n bussipysäkki mainonta jossa hampaisiin on otettu kokoomus.
Tipe
Viesti:

kenleh2 kirjoitti:
Tipe kirjoitti:

Tuollainen hieman amerikkalainen mainontatapa ei pahemmin ole toiminut suomessa, mutta näyttäisi olevan pienessä nousussa meilläkin. Esimerkkinä esim bmw:n neliveto kampanja jossa peräpeilistä näkyy audi, volvo ja mersu. Puoluepoliittinen mainonnasta esimerkkinä sdp:n bussipysäkki mainonta jossa hampaisiin on otettu kokoomus.
Niin ja kun vertaa sitä Audin mainokseen, ollaan aivan eri atmosfääreissä... huumori, toimiva sellainen on mainoksissa aina ollut hyvä elementti tämän maan kansalaisille. Me valitetaan ja mustamaalataan kahvipöydissä riittämiin, jotta nämä 'seläntakana haukkumiset' toimisi enää mainoksissa kannustavana ja/tai innostavana elementtinä.

No jokainen tekee kuten haluaa, itse en pidä ko. markkinointityylistä alkuunkaan, oli se sitten vaikkapa SDP:n, BMW:n tai Nikonin kampanja..
bobotti kirjoitti:[provomoodi] Mitä??? Onko Canonisteista tullut herkkänahkoja? ;D Olen ollut huomaavinani vähän hermostuneisuutta matkan varrrella kun markkinaosuuksia on menetetty kiihtyvällä tahdilla ja se suuresti ennustettu ja kuolattu 40D jäi sittenkin syksyyn! [/provomoodi off]
Niinpä... sieltä tais vaan tulla jauhot suuhun tälle 'maailman parhaiden kameroiden valmistajalle' 1DmkIII:n muodossa... eli oliko sittenkään alkuunkaan oikea-aikainen tuo heidän mainoksensa. Teko vastaan omakehu kun voi olla hivenen eri vaakakupissa =)

40D, mulle aivan sama, sillä se ei ois ollut ostoslistalla muutoinkaan... markku-kolmonen sinne menee kyllä aika vahvasti...
kenleh2
Viesti:

Tipe kirjoitti:
kenleh2 kirjoitti:
Tipe kirjoitti: Jep, ko. markkinointitapa on joko hukkuvan viimeinen huuto, tai epätoivoisen pärskähdys. Harvemmin toimii Suomen markkinoilla se, että 'haukkuu' kilpailijansa mainonnassa. Sangen agressiivinen mainos, tuoko sitten lunta tupaan roppakaupalla, vai ei... siinäpä kysymys.
Niin ja kun vertaa sitä Audin mainokseen, ollaan aivan eri atmosfääreissä... huumori, toimiva sellainen on mainoksissa aina ollut hyvä elementti tämän maan kansalaisille. Me valitetaan ja mustamaalataan kahvipöydissä riittämiin, jotta nämä 'seläntakana haukkumiset' toimisi enää mainoksissa kannustavana ja/tai innostavana elementtinä.

No jokainen tekee kuten haluaa, itse en pidä ko. markkinointityylistä alkuunkaan, oli se sitten vaikkapa SDP:n, BMW:n tai Nikonin kampanja..
bobotti kirjoitti:[provomoodi] Mitä??? Onko Canonisteista tullut herkkänahkoja? ;D Olen ollut huomaavinani vähän hermostuneisuutta matkan varrrella kun markkinaosuuksia on menetetty kiihtyvällä tahdilla ja se suuresti ennustettu ja kuolattu 40D jäi sittenkin syksyyn! [/provomoodi off]
Niinpä... sieltä tais vaan tulla jauhot suuhun tälle 'maailman parhaiden kameroiden valmistajalle' 1DmkIII:n muodossa... eli oliko sittenkään alkuunkaan oikea-aikainen tuo heidän mainoksensa. Teko vastaan omakehu kun voi olla hivenen eri vaakakupissa =)

40D, mulle aivan sama, sillä se ei ois ollut ostoslistalla muutoinkaan... markku-kolmonen sinne menee kyllä aika vahvasti...
Kyseinen audi mainos on kyllä muikea, ainoa vaan käy mielessä että toivottavasti se pannut vetävä koira on animoitu.
Varmastikin onkin sillä audilla olis varmaan muuten ollut eläinsuojeluliitot kimpussa.
Tuohon kamera sotaan meidän käyttäjien välillä toivoisin kyllä rauhaa, tosin on siihen tullut itsekkin tullut ränkytettyä..
bobotti

Tipe kirjoitti: Niinpä... sieltä tais vaan tulla jauhot suuhun tälle 'maailman parhaiden kameroiden valmistajalle' 1DmkIII:n muodossa... eli oliko sittenkään alkuunkaan oikea-aikainen tuo heidän mainoksensa. Teko vastaan omakehu kun voi olla hivenen eri vaakakupissa =)
On hiukka eri asia yrittää myydä 4 k € :n kapistusta massamarkkinoille kuin 1 k €:n kapistusta , kun tuo 1 k € on jo kipurajoilla. Se on se massa joka vie eikä laatu. Se on nähty markkinoilla monet kerrat (esimerkiksi VHS kasetti , C-kasetti)
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Ihan nasevasti ilmaistu kyllä. Selkeästi kyllä joku dc trollaattori palkattu nikonille mainospuolelle? Olisikohan ihan joku loikkari kanonin puolelta? Kun on niin läppää mitä täältä joka päevä saa lukea. Siinäpä kysymyksiä ja arvoituksia. ^_^
kenleh2
Viesti:

emerik kirjoitti:Ihan nasevasti ilmaistu kyllä. Selkeästi kyllä joku dc trollaattori palkattu nikonille mainospuolelle? Olisikohan ihan joku loikkari kanonin puolelta? Kun on niin läppää mitä täältä joka päevä saa lukea. Siinäpä kysymyksiä ja arvoituksia. ^_^

Keneenköhän tämän trollaus väitteen osoitat?
Lohko

Viesti Kirjoittaja Lohko »

Viitsisikö joku vähän valottaa, että mistä ja milloin ostettuja kittejä tämä tarjous koskee?
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Lohko kirjoitti:Viitsisikö joku vähän valottaa, että mistä ja milloin ostettuja kittejä tämä tarjous koskee?
"Edut ovat voimassa ostaessasi D40- tai D80 –digijärjestelmäpaketin 24.2.-31.3.2007 välisenä aikana kampanjaan kuuluvien Nikon-jälleenmyyjien kautta.". Lähde: http://www.nikon.fi/kampanja/
kenleh2
Viesti:

Lohko kirjoitti:Viitsisikö joku vähän valottaa, että mistä ja milloin ostettuja kittejä tämä tarjous koskee?
Ilmoitus löytyy tän päivän hesarista ainakin. Siinä tarjous oli merkitty 31.3 asti. Näytti olevan yleisimmät kameraliikkeet, markantalo, netanttila ja kodin ykkönen.

Tosin tyttöystäväni on töissä kodin ykkösessä, ja he eivät ole kuullutkaan kampanjasta, eikä heillä ole ollut d50 jälkeen myynnissä Nikonin järkkäreitä.. Nikon ei kyllä aina osaa hoitaa asioitansa...
Tipe
Viesti:

bobotti kirjoitti:
Tipe kirjoitti: Niinpä... sieltä tais vaan tulla jauhot suuhun tälle 'maailman parhaiden kameroiden valmistajalle' 1DmkIII:n muodossa... eli oliko sittenkään alkuunkaan oikea-aikainen tuo heidän mainoksensa. Teko vastaan omakehu kun voi olla hivenen eri vaakakupissa =)
On hiukka eri asia yrittää myydä 4 k € :n kapistusta massamarkkinoille kuin 1 k €:n kapistusta , kun tuo 1 k € on jo kipurajoilla. Se on se massa joka vie eikä laatu. Se on nähty markkinoilla monet kerrat (esimerkiksi VHS kasetti , C-kasetti)
Niin tai vertaat jotain Peugeotin 205:n myyntiä niiden rallimenestykseen... mitään muuta samaa autossa ei tosiaan ole, kuin se mallinimike 205, mutta ko. siviilimalli myi kuin häkä kun sillä voitettiin suvereenisti ralleja.

Kyse ei ole siitä, että saisit jotain huippumyyntiä aikaiseksi sillä kärkimallilla kansalaisille, vaan mielikuva erinomaisuudesta ja top-end tekniikasta. Mielikuva myy massalle myös näissä wannabe-tilanteissa.

Voisin miltei lyödä vuosipalkan vetoa, että jos Ferrari tekisi 'kansanmallin' hintaluokkaan 30-40k€ niin se olisi myydyin auto luokassaan heti.... riippumatta siitä miten hyvä/huono se olisi.
bobotti

Tipe kirjoitti: Kyse ei ole siitä, että saisit jotain huippumyyntiä aikaiseksi sillä kärkimallilla kansalaisille, vaan mielikuva erinomaisuudesta ja top-end tekniikasta. Mielikuva myy massalle myös näissä wannabe-tilanteissa.
Minäpäs väitän , että tuoteperheen oikea-aikainen lanseeraaminen markinoille on tärkeämpää kuin joku "top-end" kaluston esittely. Sitpaitsi markkinat ostavat tälläkin hetkellä ison läjän kameroita mitkä eivät ole minkään kuulun kameratalon tuotteita saatika niillä olisi tälläistä huipputekniikan edustajaa. Pana , Samsung , Sharp ,.......

Toinen asia on se , että mitähän uutta Canon nyt sitten muka julkaisi? Käytännössä marginaalisia paranuksia entiseen?
Tipe
Viesti:

bobotti kirjoitti:Toinen asia on se , että mitähän uutta Canon nyt sitten muka julkaisi? Käytännössä marginaalisia paranuksia entiseen?
No voi sen noinkin katsoa, 'marginaaliparannukset'..... tietenkin koko whitepaperin lukeminen voisi auttaa enemmän hahmottamaan, mitkä olikaan ne oikeat parannukset.
bobotti

Tipe kirjoitti:
No voi sen noinkin katsoa, 'marginaaliparannukset'..... tietenkin koko whitepaperin lukeminen voisi auttaa enemmän hahmottamaan, mitkä olikaan ne oikeat parannukset.
Minä kurkkasin Veshutin ekat komentit.
.....................................................

Ja tästä alkaa sitten eri asia:

Siihen en sitten ota kantaa , jos spekuloidaan hiukkasen , että esimerkiksi X:n mielipiteen muuttuminen ehdottomaksi ostajaksi saataa juontaa juurensa Canonin maahantuojan tiloihin. Totta hitossa minä julistaisin foorumilla ääret ja lammet jos minä saisin kätösiini ko kameran halvemmalla/ilmaiseksi. Porukka on yleensä seurannut aika orjallisesti johtajaa ja tälläisessä tapauksessa prooporukan osteskelut ovat kriittisiä maahantuojille.

Ja mitä joku white paper kertoo ennekuin ollaan missään testattu ko kameraa? Saanen vain tyhmänä hiukkasen kysyä.
Tipe
Viesti:

bobotti kirjoitti:Ja mitä joku white paper kertoo ennekuin ollaan missään testattu ko kameraa? Saanen vain tyhmänä hiukkasen kysyä.
No sen, että siinä on "hivenen" muutakin kuin +1,5fps ja +2Mpix.
bobotti

Tipe kirjoitti:
bobotti kirjoitti:Ja mitä joku white paper kertoo ennekuin ollaan missään testattu ko kameraa? Saanen vain tyhmänä hiukkasen kysyä.
Juu mutta se on edelleen paperi ennekuin päästään testaamaan vekotinta ja uusien asioiden toimivuutta käytännössä. Merkkifanaatikkoja juuri hömpsäytetään tälläisellä speksisuoltamisella.
Tipe
Viesti:

bobotti kirjoitti:
Tipe kirjoitti:
Juu mutta se on edelleen paperi ennekuin päästään testaamaan vekotinta ja uusien asioiden toimivuutta käytännössä. Merkkifanaatikkoja juuri hömpsäytetään tälläisellä speksisuoltamisella.
Höpö höpö....

En tiedä oletko huomannut, mutta mulla ei hirveästi ole oikeata merkkifanaattisuutta. Tietyt realiteetit on olemassa koko kaluston vaihtamisen kanssa, mutta ei merkkifanaattisuus estä sen tekemistä. Toisillahan se voi näin tehdä, mulla on tuolla kantilla taloudelliset reaaliteetit ja se mitä merkillä on tarjota minun käyttöön.

Ikävä fakta vaan on, ettei Nikonilla ole ollut mitään niin erityisen erikoisen hyvää, miksi olisin siihen vaihtanut. Niin... heidänkin lippulaivaa olen kyllä kokeillut 45min kuvaussetin verran, eikä vakuuttanut pätkääkään, ei mikään muu kuin hanskaan istuminen ollut ohi oman merkin kärkipään kaluston... niin paitsi hinta, se meni siihen aikaan way over =)
bobotti

Tipe kirjoitti:
Höpö höpö....

En tiedä oletko huomannut, mutta mulla ei hirveästi ole oikeata merkkifanaattisuutta.
Kuitenkin kuittailet white paperin lukemisella ilman että kenelläkään olisi konkreettista kokeilua kyseisestä kamerasta? Mietippä millaista hulabaloota vedettiin Pentaxin K10 ympärillä.

Ikävä fakta vaan on, ettei Nikonilla ole ollut mitään niin erityisen erikoisen hyvää, miksi olisin siihen vaihtanut. Niin... heidänkin lippulaivaa olen kyllä kokeillut 45min kuvaussetin verran, eikä vakuuttanut pätkääkään, ei mikään muu kuin hanskaan istuminen ollut ohi oman merkin kärkipään kaluston
No Nikonin lippulaivaa en arvosta muutakuin AF:n puolesta , mutta D200 kyllä ja vain sen muutaman erikoisominaisuuden takia joka mielestäni lähti halpaan hintaan. Kukin valitsee sellaisen kameran kuin tarvitsee. Canonilla ei ollut tarjota minulle mitään tuhon hintaluokkaan. Molemmat meistä ovat tyytyväisi joten happy end?
Vastaa Viestiin