300D / rebel takuu toimii maailmanlaajuisesti.

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Coach

300D / rebel takuu toimii maailmanlaajuisesti.

Viesti Kirjoittaja Coach »

Tässä Canonin helpparin kirjallinen vastaus takuukysymykseen.

----------CLIP-----------
Soitin ostoa ennen helpdeskiin teillä, jossa sanottiin että kaikilla EOS kameroilla, myöskin Digital Rebelillä on maailmanlaajuinen takuu. Maanosatakuu on vain perusdigeillä.

Pitääkö tämä paikkansa, eli onko kamerallani Canon EOS Digital Rebel maailmanlaajuinen takuu?

Tapahtumanumero 711122
Kiitos lähettämästäsi Canon-tuotetiedustelusta.

Kaikilla Canon EOS -SLR-kameroilla on yhden vuoden kansainvälinen takuu. Eli myös sinun kamerallasikin.

Toivottavasti sait tarvitsemasi tiedot. Jos tarvitset muuta teknistä tukea, ilmoita Tapahtumanumerosi kun otat yhteyttä.
Jos haluat ottaa yhteyttä sähköpostitse, paina seuravaa linkkiä
http://self-service.canon-europe.com/fi/pages
----------CLIP-----------
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

1)
Itse pidän edelleen kaikkein todennäköisimpänä sitä, että Helpdeskin vastaaja on kokematon ja joutunut ensimmäisen kerran tämän kysymyksen eteen. Ei siis tiedä, että järjestelmädigit eivät kuulu ns. kv. takuun piiriin.

2)
Jos kuitenkin näin oikeasti on, niin mikäs sen parempi. Tämä tarkoittaa sitä, Canon on muuttanut aiemmin omaksumaansa käytäntöä. Itse kuitenkin varaisin pienen kysymysmerkin tämän vastauksen perään. Varmistukseksi voisi kysyä, että onko Canon ihan virallisesti muuttanut käytäntöjään.

Käytäntöjen muuttaminen on mahdollista. Meneilläänhän lienee esim. Euroopan hintojen yhtenäistäminen. Yksi osa tätä taisi olla jokin aikaa sitten Suomessa (?) tapahtunut Canonin objektiivien hintojen lasku.

===> edit <====
Soitin JAS Tekniikkaan, tammikuun lopussa käytäntö on muuttunut. Virallisesti takuu ei ole voimassa Suomessa, mutta USA:STA OSTETTU CANONIN LAITE KORJATAAN SUOMESSA VELOITUKSETTA TAKUUAIKANA!!! (tietenkin sillä edellytyksellä, että korjaus kuuluu takuun piiriin).
jukkapvk

Viesti Kirjoittaja jukkapvk »

MattiH kirjoitti:1)
Itse pidän edelleen kaikkein todennäköisimpänä sitä, että Helpdeskin vastaaja on kokematon ja joutunut ensimmäisen kerran tämän kysymyksen eteen. Ei siis tiedä, että järjestelmädigit eivät kuulu ns. kv. takuun piiriin.

2)
Jos kuitenkin näin oikeasti on, niin mikäs sen parempi. Tämä tarkoittaa sitä, Canon on muuttanut aiemmin omaksumaansa käytäntöä. Itse kuitenkin varaisin pienen kysymysmerkin tämän vastauksen perään. Varmistukseksi voisi kysyä, että onko Canon ihan virallisesti muuttanut käytäntöjään.

Käytäntöjen muuttaminen on mahdollista. Meneilläänhän lienee esim. Euroopan hintojen yhtenäistäminen. Yksi osa tätä taisi olla jokin aikaa sitten Suomessa (?) tapahtunut Canonin objektiivien hintojen lasku.

===> edit <====
Soitin JAS Tekniikkaan, tammikuun lopussa käytäntö on muuttunut. Virallisesti takuu ei ole voimassa Suomessa, mutta USA:STA OSTETTU CANONIN LAITE KORJATAAN SUOMESSA VELOITUKSETTA TAKUUAIKANA!!! (tietenkin sillä edellytyksellä, että korjaus kuuluu takuun piiriin).
Kyllä taas suomalaisia poljetaan. Oma kamerani on mallia Kiss Digital, siis japanin malli. Ostettaessa myyjä nimenomaan tähdensi, että kamerassa on MAAILMANLAAJUINEN TAKUU (kuten myös takuukortissakin lukee, ihan englanniksi)

JAS Tekniikkaa ei kiinnosta Canonin takuupolitiikka vai onko Suomen Canonilla muusta maailmasta poikkeavat käytännöt (vai olenko lukenut/ymmärtänyt puhuttua väärin...)??
Viimeksi muokannut jukkapvk, Helmi 06, 2004 21 : 47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Soitin kesken työnteon lyhyen puhelun, jossa ei tietenkään ehditty kaikkia puolia ns. takuusta kattaa. Otapas itse yhteyttä tuonne JAS Tekniikkaan ja kysy asiasta. Kerro sitten kyselysi tulos.

Yleisesti ottaen hyvin harvoissa (itse en tiedä yhtään merkkiä) digikameroissa Japanin markkina-alueelta ostetun tavaran takuu on voimassa Euroopassa.

Myyjäthän puhuvat ihan mitä tahansa. Samoin takuukortissa voi lukea kansainvälinen takuu, mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta.

Nyt on kyse Canonilla viikko kaksi sitten tapahtuneesta politiikan muutoksesta.
jukkapvk

Viesti Kirjoittaja jukkapvk »

MattiH kirjoitti:Soitin kesken työnteon lyhyen puhelun, jossa ei tietenkään ehditty kaikkia puolia ns. takuusta kattaa. Otapas itse yhteyttä tuonne JAS Tekniikkaan ja kysy asiasta. Kerro sitten kyselysi tulos.

Yleisesti ottaen hyvin harvoissa (itse en tiedä yhtään merkkiä) digikameroissa Japanin markkina-alueelta ostetun tavaran takuu on voimassa Euroopassa.

Myyjäthän puhuvat ihan mitä tahansa. Samoin takuukortissa voi lukea kansainvälinen takuu, mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta.

Nyt on kyse Canonilla viikko kaksi sitten tapahtuneesta politiikan muutoksesta.
Kävin vielä tarkistamassa takuukortit ja sen verran on muisti pettänyt, että paketissa on 2 takuukorttia, toinen objektiiville ja toinen kameralle. Objektiivin takuukortti on englanniksi ja kameran japaniksi. Saatat olla hyvinkin oikeassa ja minä väärässä tämän asian suhteen.

No, jos kamera sattuu reistaamaan, niin täytyy sitten ihmetellä asiaa. Hintaero eurooppaan kuitenkin on vielä sen verran reilu, ostos on ollut mahdollisen riskin arvoinen ;-)
Vastaa Viestiin