KAPALEVY Mistä?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
specksturm

KAPALEVY Mistä?

Viesti Kirjoittaja specksturm »

Tarvitsen teidän apua.
Yritän saada käsiin KapaFix levyjä Helsingistä mutta en tiedä mistä.
Löytämäni paikat myy laatikkoittain enkä tarvitse eikä ole varaa niin monelle levylle.
Ihmettelen kun kaupat laittaa kpl-hinnat esiin mutta kuitenkin myy 40kpl paketeissa.

Olisin kiitollinen jos joku voisi kertoa mihin kääntyä. Sekä Lohikari Oy että Arkkiplussa ovat ulos pelistä.

Tai jos on olemassa toinen helppo ja hyvä tekniikka pohjustaa kuvia niin kerro ihmeessä. ;) Budjettini on naurettavan surkea ja näyttelyn pystytys alkaa ensi keskiviikkona, niin kiire kyllä on.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
specksturm

Viesti Kirjoittaja specksturm »

Heti kun alkaa huutamaan ja itkemään niin eiköhän se heti löytyy.;)

Vastaus kaikkiin minun ongelmiin on Puite.Oy.
http://www.puite.fi/
kanelitane

Viesti Kirjoittaja kanelitane »

itse olen ostanut kapafixit kehystysliikkeestä.ainakin täällä oulussa ne myy niitä levyinä ,hinta on n.30-120 egeä/levy.eli kehysliikkeet koittavat kusettaa melko rankasti joten tarkkana sen hinnan kanssa.esim samasta liikkeestä sama levy oli aluksi 30 egeä.hain kuukauden päästä uudestaan ja hinta oli 50 egeä.läksin toiseen kauppaan jossa hinta 120 egeä.maksoin lopulta 40 egeä ensimmäisessä paikassa uudestaan, kun vähän tappeli.
UnskiV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UnskiV »

kanelitane kirjoitti:itse olen ostanut kapafixit kehystysliikkeestä.ainakin täällä oulussa ne myy niitä levyinä ,hinta on n.30-120 egeä/levy.eli kehysliikkeet koittavat kusettaa melko rankasti joten tarkkana sen hinnan kanssa.esim samasta liikkeestä sama levy oli aluksi 30 egeä.hain kuukauden päästä uudestaan ja hinta oli 50 egeä.läksin toiseen kauppaan jossa hinta 120 egeä.maksoin lopulta 40 egeä ensimmäisessä paikassa uudestaan, kun vähän tappeli.
Tuntuu kusetukselta, tai sitten on kyseessä oikein suuri koko. Ostin paikallisesta erikoisliikkeestä viime syksynä muutaman KapaFix 1 levyn. koko oli 100X153 sm vahvuus 5 mm hinta 26.90 € ja tilattiin vartavasten ulkomaaantilauksena.

Dekolevy myy 100X140 sm 5 mm KapaFix 1 27,90 € 24 levyn paketteina. Itse noutamalla saa varmaan pienempiäkin eriä.
UnskiVee
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kanelitane kirjoitti:itse olen ostanut kapafixit kehystysliikkeestä. Ainakin täällä Oulussa ne myy niitä levyinä, hinta on n. 30-120egeä/levy. Eli kehysliikkeet koittavat kusettaa melko rankasti, joten tarkkana sen hinnan kanssa. Esim. samasta liikkeestä sama levy oli aluksi 30 egeä. Hain kuukauden päästä uudestaan ja hinta oli 50 egeä. Läksin toiseen kauppaan, jossa hinta 120 egeä. Maksoin lopulta 40 egeä ensimmäisessä paikassa uudestaan, kun vähän tappeli.
Missä se kusetus oli? Hinnanousussa vai hintaeroissa? Kannattaisiko ilmoittaa poliisille?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
beomaster

Viesti Kirjoittaja beomaster »

UnskiV kirjoitti:
kanelitane kirjoitti:itse olen ostanut kapafixit kehystysliikkeestä.ainakin täällä oulussa ne myy niitä levyinä ,hinta on n.30-120 egeä/levy.eli kehysliikkeet koittavat kusettaa melko rankasti joten tarkkana sen hinnan kanssa.esim samasta liikkeestä sama levy oli aluksi 30 egeä.hain kuukauden päästä uudestaan ja hinta oli 50 egeä.läksin toiseen kauppaan jossa hinta 120 egeä.maksoin lopulta 40 egeä ensimmäisessä paikassa uudestaan, kun vähän tappeli.

Dekolevy myy 100X140 sm 5 mm KapaFix 1 27,90 € 24 levyn paketteina. Itse noutamalla saa varmaan pienempiäkin eriä.
Itse tilasin ihan sähköpostitse Dekolevyltä kolme kappaletta KapaFix 1 -levyjä. Tuota ei ollu hyllyssä, joten sain samaan hintaan tuota KapaFix -2:sta, jossa on siis liima molemmilla puolilla. Kolmelle 100x140cm 5mm levylle tuli posteineen hintaa ~75e.
UnskiV
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UnskiV »

beomaster kirjoitti:Itse tilasin ihan sähköpostitse Dekolevyltä kolme kappaletta KapaFix 1 -levyjä. Tuota ei ollu hyllyssä, joten sain samaan hintaan tuota KapaFix -2:sta, jossa on siis liima molemmilla puolilla. Kolmelle 100x140cm 5mm levylle tuli posteineen hintaa ~75e.
Oliko ihan verollinen hinta. Dekolevyn hinnasto näyttää hinnaksi 5 mm Kapafix 1 27.90 € per levy ja Kapafix 2 31,80 € per levy ja tietenkin postikulut lisäksi.

Olisi kiva tietää firman toimintatapa, sillä tulee piakkoin tilattavaksi. Toisinaan toiminta on käytännössä erilaista, kuin mitä sanotaan vaikkapa sähköpostissa tai weppisivulla.

Edit: Mainitsen vielä, että nuo hinnat ovat verottomia. Eli 22 % tykö.
UnskiVee
veshut

Re: KAPALEVY Mistä?

Viesti Kirjoittaja veshut »

specksturm kirjoitti:Yritän saada käsiin KapaFix levyjä Helsingistä mutta en tiedä mistä.
Löytämäni paikat myy laatikkoittain enkä tarvitse eikä ole varaa niin monelle levylle.
Ihmettelen kun kaupat laittaa kpl-hinnat esiin mutta kuitenkin myy 40kpl paketeissa...
http://www.pa-hu.fi/ . Myyvät kapa-levyjä arkeittain, muutenkin valikoima eri pahveissa, paksuissa papereissa ja pakkauskamassa on loputon. On tosin nykyään Veikkolassa asti, ennen pahus olivat Lauttasaaressa. Toisaalta posti tuo...

Edit: Pah, eivät näköjään myy netin kautta kuin 24-40 levyn paketteja.
-EeKe-

Re: KAPALEVY Mistä?

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

veshut kirjoitti: http://www.pa-hu.fi/ . Myyvät kapa-levyjä arkeittain, muutenkin valikoima eri pahveissa, paksuissa papereissa ja pakkauskamassa on loputon. On tosin nykyään Veikkolassa asti, ennen pahus olivat Lauttasaaressa. Toisaalta posti tuo...

Kas. Tuon kun olisi viime Pa-Hu reissulla tiennyt..
beomaster

Viesti Kirjoittaja beomaster »

UnskiV kirjoitti:
beomaster kirjoitti:Itse tilasin ihan sähköpostitse Dekolevyltä kolme kappaletta KapaFix 1 -levyjä. Tuota ei ollu hyllyssä, joten sain samaan hintaan tuota KapaFix -2:sta, jossa on siis liima molemmilla puolilla. Kolmelle 100x140cm 5mm levylle tuli posteineen hintaa ~75e.
Oliko ihan verollinen hinta. Dekolevyn hinnasto näyttää hinnaksi 5 mm Kapafix 1 27.90 € per levy ja Kapafix 2 31,80 € per levy ja tietenkin postikulut lisäksi.

Olisi kiva tietää firman toimintatapa, sillä tulee piakkoin tilattavaksi. Toisinaan toiminta on käytännössä erilaista, kuin mitä sanotaan vaikkapa sähköpostissa tai weppisivulla.

Edit: Mainitsen vielä, että nuo hinnat ovat verottomia. Eli 22 % tykö.
Taisin puhua hieman omiani. Levyt tais olla sittenkin noita 70x100cm 5mm. Ite tilailin ihan sähköpostilla ja levyt tuli tukevasti pakattuna matkahuollon kautta parissa päivässä. Paketin kyljessä oli lasku. Kaikki sujui oikein mallikkaasti.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Mikä on kapalevy? *nimimerkki tyhmä*
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
ajouni

Viesti Kirjoittaja ajouni »

bobotti kirjoitti:Mikä on kapalevy? *nimimerkki tyhmä*
Laminoitu levy, jossa on kahden pinnoitetun pahviarkin välissä polyuretaanivaahtomuovitäyte. Kevyt ja jäykkä. Helppo leikata.
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Kitoos! Meilläpäin noita on taidettu sanoa tihveräiseks jossa on paperi päällä.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
OskuK

ajouni kirjoitti:
bobotti kirjoitti:Mikä on kapalevy? *nimimerkki tyhmä*
Laminoitu levy, jossa on kahden pinnoitetun pahviarkin välissä polyuretaanivaahtomuovitäyte. Kevyt ja jäykkä. Helppo leikata.
Kapalevyjä on ainakin 20 erilaista. Itsellänikin on näyteloota jossa on kymmenisen..

Waldo's Peoplen Waldo:

ajouni

Viesti Kirjoittaja ajouni »

OskuK kirjoitti:Kapalevyjä on ainakin 20 erilaista. Itsellänikin on näyteloota jossa on kymmenisen..
No, okei, niin tietty onkin. Minulle "kapalevy" on melkein synonyymi tuollaiselle pahvipintaiselle. Sanotaan sitten että se on vaahtomuovitäytteinen laminoitu kevytlevy.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Kapalevylle, kun pohjustat yhdelle puolelle, niin saat hyvän keinulaudan.

Huom! Kiellän kaiken kytkennän kyseiseen materiaaliin.

Kapa
OskuK

kapama-7 kirjoitti:Kapalevylle, kun pohjustat yhdelle puolelle, niin saat hyvän keinulaudan.

Kapa
;-)

Kuten sanottu, mainittua materiaalia saa jopa alumiinisena, ja vanha viidakon pohjustustekniikkakin perustui molemminpuoliseen liimaukseen, jolloin vedot tasoittuvat.

Waldo's Peoplen Waldo:

kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

OskuK kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:Kapalevylle, kun pohjustat yhdelle puolelle, niin saat hyvän keinulaudan.

Kapa
;-)

Kuten sanottu, mainittua materiaalia saa jopa alumiinisena, ja vanha viidakon pohjustustekniikkakin perustui molemminpuoliseen liimaukseen, jolloin vedot tasoittuvat.
Se alumiinivahvisteinen on melko kallis ratkaisu. Molemminpuolinen pohjustus ajaa kyllä asiansa, mutta moniko niin tajuaa tehdä. Tai viitsii? Syytä olisi.

Kapa

P.S.
Joskus muinoin tehtiin museoon perusnäyttely, ja silloin taustalle liimattiin samaa materiaalia oleva valottumaton (kiinnitetty ja huuhdeltu) paperi. Tai makkelivedos.

Kaikki kunnia Kapalle, kevyttä kamaa ;)

Kapa
simobacsi

Viesti Kirjoittaja simobacsi »

Milläs tuollaiseen kapalevyyn laitetaan kuvat kiinni?

Nimim. toinen tyhmä
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

simobacsi kirjoitti:Milläs tuollaiseen kapalevyyn laitetaan kuvat kiinni?

Nimim. toinen tyhmä
Siinä on liimapinta valmiina.
Vastaa Viestiin