Muistikorteista
Muistikorteista
Viisaammat auttaisitteko minua dillemmassa. Olen hankkimassa lisää muistia 300D:lle ja vaihtoehdot ovat seuraavat:
2 x 512MB
1 x 1G (Microdrive)
1 x 1G CF
On ollut paljon kirjoittelua Microdriven kestävyydestä, mutta käsi pystyyn ne joilla on omakohtaista kokemusta rikki menneestä microdrivista ja miksi rikkoutui?
Missä/mistä edullisimmat kortit, huomioden kokonaiskulut (lähetyskulut)?
2 x 512MB
1 x 1G (Microdrive)
1 x 1G CF
On ollut paljon kirjoittelua Microdriven kestävyydestä, mutta käsi pystyyn ne joilla on omakohtaista kokemusta rikki menneestä microdrivista ja miksi rikkoutui?
-
- Viesti:
Re: Muistikorteista
2X512MB tämä on hyvä valinta, toinen on kamerassa ja toista voit samlla tyhjentää, varmuus parantuu jos toinen hajoaa yksi vielä käytössä, ja hinta edullisempaa 2x 512 kuin yksi 1G.salven kirjoitti: 2 x 512MB
1 x 1G (Microdrive)
1 x 1G CF
Microdrivin unohtaisin syö akkua ja herkkä peli.
Myös noissa on niitä nopeita kortteja jotka on arvokkaampia, hyöty lähinnä sarjakuvauksessa.
www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=93&All=1salven kirjoitti:Missä/mistä edullisimmat kortit, huomioden kokonaiskulut (lähetyskulut)?
Itse en aina suosi halvinta vaan sellaista missä palvelu pelaa.
-
molemmat
Minusta gigan microdrive on halvempi. Minulla on itselläni sekä microdrive että pari 512 ultraa. Minullekin on kerrottu, että microdrive olisi herkempi rikkoutumaan, joten käytän sitä varovasti. 512 kortteja olen muutenkin käyttänyt enemmän. Kuvatessa en ole huomannut eroa, mutta en ole koskaan mitenkään testannutkaan. Normaalia kuvausta.
Kahdella kortilla on etunsa, toinen voi olla kiinni jossain muussa koneessa. Toisaalta isommalla tilalla voi kuvata pidempää tekemättä mitään. Jos kuvaat 20 kuvaa päivässä, niin ei ole mitään väliä.
Minulla on molemmat, jotta ei loppusi tila kesken.
Kahdella kortilla on etunsa, toinen voi olla kiinni jossain muussa koneessa. Toisaalta isommalla tilalla voi kuvata pidempää tekemättä mitään. Jos kuvaat 20 kuvaa päivässä, niin ei ole mitään väliä.
Re: molemmat
Tätä minä tarkoitan, kaikki "pelottelee" että Microdrive on "mekaaninen" ja näin ollen herkempi rikkoutumaan, mutta kuka nyt niitä tahalleen heittelis ja useimminhan se on kamerassa kiinni eikä irrallaan.....Olen tähän mennessä pääasiallisesti kuvannut suurrimmalla JPG resolla, mutta tekis mieli aloittaa RAW aikakausi, ja silloin kyllä muistia tarvitaan.fangio kirjoitti:Minusta gigan microdrive on halvempi. Minulla on itselläni sekä microdrive että pari 512 ultraa. Minullekin on kerrottu, että microdrive olisi herkempi rikkoutumaan, joten käytän sitä varovasti. 512 kortteja olen muutenkin käyttänyt enemmän. Kuvatessa en ole huomannut eroa, mutta en ole koskaan mitenkään testannutkaan. Normaalia kuvausta.
-
- Viesti:
Tämä on vain yksi puoli toinen on virrankulutus joka on suurempi, esim kuvatankkeja käyttäessä sen huomaa.salven kirjoitti:että Microdrive on "mekaaninen" ja näin ollen herkempi rikkoutumaan.
Kuvatankki? Sorry Mikko tyhmyyteni, mutta mikä se on?mikko kirjoitti:Tämä on vain yksi puoli toinen on virrankulutus joka on suurempi, esim kuvatankkeja käyttäessä sen huomaa.salven kirjoitti:että Microdrive on "mekaaninen" ja näin ollen herkempi rikkoutumaan.
Meikäläinen kun imuroi kaikki joko kannettavalle tai pöytäkoneelle.
-
- Viesti:
Pakollinen ostos, kun sinulla jo kaikki muut ovat ;-)salven kirjoitti:Kuvatankki?
www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=4613
-
Itselläni on 256 Kingston (vakio) ja 512 SunDisc Ultra II. Periaatteessa käytän nopeampaa SunDiscin korttia lähes ainoastaan ja Kingstonin hitaampaa varakorttina. Giganen nopea kortti maksaa jo "maltaita" ja toistaalta 512 riittää melko moneen kuvaukseen jo yksistään. SunDisc lupaa 10 takuun ko. kortille, joten pitäisi kestää.salven kirjoitti:Viisaammat auttaisitteko minua dillemmassa. Olen hankkimassa lisää muistia 300D:lle ja vaihtoehdot ovat seuraavat:
2 x 512MB
1 x 1G (Microdrive)
1 x 1G CF
MBnetissä on hintojen seurantaa myös muistikorteille. Kannattaa tutustua.
Ok meni perille, mutta minun kannettava Ibarini (10-15G) ajaa "vähän" saman asian, eikö vain.mikko kirjoitti:Pakollinen ostos, kun sinulla jo kaikki muut ovat ;-)salven kirjoitti:Kuvatankki?
www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=4613
Onko mulla mitään järkeä hankkia nopea kortti (II) jos kannettavassa ei ole USB2, ja kuinka paljon nopeampi se on?JarnoH kirjoitti:Itselläni on 256 Kingston (vakio) ja 512 SunDisc Ultra II. Periaatteessa käytän nopeampaa SunDiscin korttia lähes ainoastaan ja Kingstonin hitaampaa varakorttina. Giganen nopea kortti maksaa jo "maltaita" ja toistaalta 512 riittää melko moneen kuvaukseen jo yksistään. SunDisc lupaa 10 takuun ko. kortille, joten pitäisi kestää.salven kirjoitti:Viisaammat auttaisitteko minua dillemmassa. Olen hankkimassa lisää muistia 300D:lle ja vaihtoehdot ovat seuraavat:
2 x 512MB
1 x 1G (Microdrive)
1 x 1G CF
MBnetissä on hintojen seurantaa myös muistikorteille. Kannattaa tutustua.
-
- Viesti:
Nopeudesta on vain hyötyä sarjakuvauksessa. Se on sen verran nopeampi että tavallinen kortti jumittaa koko kuvauksen mutta nopea puskee vaan. Tietty kameran bufferikin vaikuttaa asiaan, ja nyt puhutaan sarjakuvauksesta ei muutamasta kuvasta.salven kirjoitti:Onko mulla mitään järkeä hankkia nopea kortti (II)
Näitä on tutkittu, tuossa jotain:
www.dpreview.com/articles/mediacompare/
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... p?cid=6007
-
Omien kokemuksieni mukaan myös yleinen käyttö nopeutuu, kuten kuvien esikatselu kamerassa.mikko kirjoitti:Nopeudesta on vain hyötyä sarjakuvauksessa.salven kirjoitti:Onko mulla mitään järkeä hankkia nopea kortti (II)