Kappas vaan, molemmat taitaa olla propleemana, vääntyminen ja tummuminen, sekä ruusuvärit kuvan nurkissa.R300R kirjoitti: Vinjetointi on kuvan kulmien tummumista (alivalottumista), tarkoitatko jotain kuvan vääristymistä?
Canon g7
-
Osaako joku mitata Canon G7 kameran USB-kaapelissa kulkevan bittiarvon.
Silloin kun käytetää RemoteCapture eli kaukolaukaisin ohjelmaa.
- Mikä byte kulkee johtoa pitkin ja laukaisee kameran.
Varmaankin 8-bittinen luku. Ja se toinen luku tarkennuksen lukinta.
Niin jos löytyis sellainen irrallinen kaukolaukaisin jostain.
Canon 350D niissähän on video-johdossa kaukolaukausy toiminto, mutta tuskin G7:ssä.
- Jos ohjaus olisi toiminut cam tai LPT-portin kautta olis ollut helpompi.
Silloin kun käytetää RemoteCapture eli kaukolaukaisin ohjelmaa.
- Mikä byte kulkee johtoa pitkin ja laukaisee kameran.
Varmaankin 8-bittinen luku. Ja se toinen luku tarkennuksen lukinta.
Niin jos löytyis sellainen irrallinen kaukolaukaisin jostain.
Canon 350D niissähän on video-johdossa kaukolaukausy toiminto, mutta tuskin G7:ssä.
- Jos ohjaus olisi toiminut cam tai LPT-portin kautta olis ollut helpompi.
-
- Viesti:
-
Jostain kummasta syystä G7:stä on jätetty pois aikaisemmissa G-sarjan kameroissa oleva infrapunakaukolaukaisin. Noissa aikaisemmissa malleissa laukaisin tuli vielä mukana kameran kanssa. Kameraan ei kai edes saa langatonta laukaisinta, ainoastaan johdon kanssa. Hintaa en ole tarkistanut, kun ei vielä ole ollut tuommoiselle tarvetta.
350D:n langaton kaukolaukaisin maksoi 17-18 euroa, olisivat tuonkin kyllä voineet paketoida kameran kanssa samaan laatikkoon, ettei erikseen tarvitsisi ostaa. Kun käyttää jalustaa, kaukolaukaisin on erittäinkin mukava olla olemassa.
350D:n langaton kaukolaukaisin maksoi 17-18 euroa, olisivat tuonkin kyllä voineet paketoida kameran kanssa samaan laatikkoon, ettei erikseen tarvitsisi ostaa. Kun käyttää jalustaa, kaukolaukaisin on erittäinkin mukava olla olemassa.
-
Lisää vinkkejä, VIDEOKAAPELIIN kytkettävä lankalaukaisin.
Tehty oikeasta Hiirestä, Canon 350D:lle.
http://www.99er.us/stuff7.htm
Siis voihan kannettavaa PC:tä käyttää, Canon G7 kaukolaukaisimena. Miten lie kännykkä, onko niihin USB-johtoja?
Tehty oikeasta Hiirestä, Canon 350D:lle.
http://www.99er.us/stuff7.htm
Siis voihan kannettavaa PC:tä käyttää, Canon G7 kaukolaukaisimena. Miten lie kännykkä, onko niihin USB-johtoja?
-
Joidenkin mielestä G7 on ihan %&#?, kun sillä ei saa raw kuvia, haluaisin kuulla vähän mielipiteitä siitä kuinka tärkeä, vai onko se tärkeä ominaisuus että kameralla saa raw (pakkaamattomia) kuvia?
Itse en ole aivan varma tarvitsisinko sitä ominaisuutta paljoa, mutta joku varmasti sitä tarvitsee.
Minäkin olen harkinnut G7: an ostoa, mutta en ole aivan varma...
Olen päättänyt vielä miettiä.
Itse en ole aivan varma tarvitsisinko sitä ominaisuutta paljoa, mutta joku varmasti sitä tarvitsee.
-
No mietippä vaikka autoa, jotkut eivät suostu ostamaan autoa jota ei saa automaattivaihteisena. Silloin manuaalivaihteista autoa on heille ihan turha tyrkyttää. Jos kuitenkin manuaalivaihteet ja auto muuten kelpaavat niin silloinhan siinä ei ole mitään ongelmaa. Jos et siis käytä RAW:ta niin ei se tee siitä kamerasta sinulle yhtään sen huonompaa. Joku joka käyttää niin ei taatusti silloin hommaa kyseistä kameraa josta se puuttuu. Jos kamera täyttää muut ehdot ja ominaisuudet niin osta ihmeessä.helle paa kirjoitti:Joidenkin mielestä G7 on ihan %&#?, kun sillä ei saa raw kuvia, haluaisin kuulla vähän mielipiteitä siitä kuinka tärkeä, vai onko se tärkeä ominaisuus että kameralla saa raw (pakkaamattomia) kuvia?
-
-
^ Juu, ei todellakaan. ;-)
Mutta kyllä senkin käsittelyyn tottuu, menee hanskatkin kädessä, mutta tuolla takana on sen verran nappulaa ja säätöpyörää, että saa olla varovainen, ettei lumiohjelman tilalle vaihdu vaikka urheilukuvausohjelma, kuten mulla on käynyt pari kertaa. Mutta kuvaankin yhdellä kädellä, kahdella kamera on käsiteltävissä huomattavasti paremmin.
Mutta kyllä senkin käsittelyyn tottuu, menee hanskatkin kädessä, mutta tuolla takana on sen verran nappulaa ja säätöpyörää, että saa olla varovainen, ettei lumiohjelman tilalle vaihdu vaikka urheilukuvausohjelma, kuten mulla on käynyt pari kertaa. Mutta kuvaankin yhdellä kädellä, kahdella kamera on käsiteltävissä huomattavasti paremmin.
-
-
Reindeer kirjoitti:^ Ei tartte. Noi lisäkkeet tosi kalliita vielä. Hyvä kamera läheltä kuvaamiseen (siis ilman lisäkkeitä), kun tuo näyttö on niin iso, tarkka ja selkeä.
Esim. digitarvike.fi myy muiden valmistajien sovitteita ja lisäkkeitä aika edullisesti. Ovat ihan käyttökelpoista tavaraa.
Ei ne makro lisäkkeet niin hirveän kalliita ole. Itsellä on Raynox DCR-250 2.5x makro lisäke. Hintaa on 50€+adapteri jonka tarvii että saa kiinni tuohon g7:ään . Videokamerassa on 14x zoomi ja kun siihen laittaa ton makro linssin niin voi kuvata täydellä zoomilla 15 cm päästä kohteesta! Automaatti tarkennuskin toimii tuon linssin kanssa hyvin.
Käytössä Canon eos 550D-- Canon17-85mm is usm--Canon 55-250 is--Canon 50mm f1,8
-
Perustietoa Canonin digikamerasta aloittelialle.
http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
Havainnollinen sivusto.
http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
Havainnollinen sivusto.