jari siren kirjoitti:Viitaatko että minun kuvani on paikallisen kameraseuran keskitasoa?
Ei ole minun tehtäväni tuomita ja lokeroida taitoasi, tai verrata sitä kameraseuralaisten perustasoon.
Kuvistasi ei kuitenkaan paista minun silmissäni läpi se, että kykenisit ammattikuvaajan työhön laadun kera
Jos haluat haasteen ottaa vastaan, niin mene johonkin tapahtumaan (joka ei ole sinulle entuudestaan tuttu), joka ei kestä liian kauaa, vaan pitää toimia tunnin tai parin aikataululla. Ennen lähtöä päätä joku alustava näkökulma, ja kerro se julkisesti muille. Heti paluun jälkeen, kuvien pitää olla käsiteltynä painokuntoon viimeistään 20 minuutin sisässä.
Jos näkökulma on keikan aikana vaihtunut, perustele se. Kerro myös millaisen otsikon kanssa nämä kuvat toimisivat, ja myös kuvatekstiä ja leipätekstin mahdollista sisältöä voit hieman arvailla (=valota vähän miten näkökulma voisi välittyä lukijalle, ja kuinka paljon näkökulmalla olisi yhteistä tekstin kanssa). Kuvaa ohessa myös vähän vaihtoehtoisesta näkökulmasta kuvaa, jotta suunnitelmien muuttuessa löytyisi hätävaraa.
Kuvitellaan että lehteen tuleva juttu on suurehko, ja premille tulee 5 palstan ja sisälle 6 palstan kuvat. Kuvatarjontaa pitää olla niin, että aiheet etu- ja sisäsivuilla vaihtelee, ja molempiin on tarjota vähintään pari kuvaa, joiden näkökulma on perusteltu. Anna ykkössuosikkisi, ja perustele miksi ne kuuluu juuri niin päin.
Jos mahdollista, valitse tapahtuma niin, että se tulee löytymään myös Hesarista suurella. Tämä antaisi vähän vertailukohtaa laadulle.