ACDSeen bropleema

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
UnskiV
Viesti:

ACDSeen bropleema

Viesti Kirjoittaja UnskiV »

Kysytääs täältäkin jotain kivaa.

Mitenkä ACDSeen datatietojen kategoriat voi siirtää koneelta toiselle???? Sattui tässä pieni vahiko Winsussa ja asensin koko lössin uudelle kovalevylle.

Kun siirsin datatiedot vanhalta koneelta, kotiverkon läpi, niin kaikki muu siirtyi ohjelman omilla komennoilla, mutta kategoriat ei. Aloitin temppuilun ja kopioin kaikki tiedostot "ACDSeen database" hakemistosta alihakemistoineen uuteen asennukseen. Kaikki kategoriat kyllä tulivat näkyviin aivan oikein, mutta kuvien kytkökset ei ole mukana. En ole löytänyt sellaista tiedostoa jossa ne olisivat.

Jospa joku ohjelmaguru olisi löytänyt tempun, millä tuo tehdään, niin neuvo olisi tervetullut.
UnskiVee
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
illukka

Viesti Kirjoittaja illukka »

backup database ja restore database
UnskiV
Viesti:

illukka kirjoitti:backup database ja restore database
Kokeiltu on, ei toimi. Kategoriat kyllä siirtyy ja näkyy uudella levyllä, mutta niiden linkitykset ei toimi. Eli kategoriakentät ovat tyhjät, eikä tietoja löydy mistään.
UnskiVee
reput

Viesti Kirjoittaja reput »

Hmm..vähän myöhässä mutta paree kuin...
Tälläisen ohjeen löysin tuolta ACDsee foorumilta:

1. Move Images

2. (In Photo Manager) Do Backup Database with thumbnails on Old Computer

3. Copy over Backup folder (it creates a folder with a zip file and bkup file) to your New Computer

4. (In Photo Manager) Do Restore Database & choose your backup on New Computer
reput

UnskiV kirjoitti:
illukka kirjoitti:backup database ja restore database
Kokeiltu on, ei toimi. Kategoriat kyllä siirtyy ja näkyy uudella levyllä, mutta niiden linkitykset ei toimi. Eli kategoriakentät ovat tyhjät, eikä tietoja löydy mistään.
Elikäs homma toimii seuraavalaisesti(kokeiltu on):
1. Molemmista koneista _backup database__Include thumbnails_ oletushakemistoon.

2. Kopioi ekan koneen oletusbackup hakemistosta kaikki fileet: (minulla 8-tiedostoa)..*.dpf, *.fpt, *.cdx...jne toisen koneen vastaavaan oletushakemistoon.

3. Palauta _Restore Database_ juuri kopioimasi fileet. Tiedostot voi olla myös eripaikassa kuin oletushakemistossa.(pitää itse etsiä tiedostot, muuten ei tulee errori)

Tuossa ylläolevassa en sitten siirtänyt kuvia, koska kuvat ovat minulla verkkolevyllä, mutta en näe mitään syytä miksi ei kuvatkin siirtyisi. Backup tiedostosta tulee vain isompi (riippuen kuvien määrästä)

!VOILA! kaikki kategoriat ja linkit toimii.
Viimeksi muokannut reput, Huhti 26, 2007 21 : 25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
UnskiV
Viesti:

Mikä ohjelmaversio käytössä, minulla 5.0. Siitä en löydä ollenkaan backup toimintoa. On vain Export- ja Inport database info. Niillä siirtyy kaikki muut tiedot, mutta gategoria tiedoista vain itse gatekorioiden nimet, mutei linkit. Eli gategorian nimi näkyy, mutta ei ruksia laatikossa, eikä tietenkään haku gategoriolla toimi. En enää muista miten ongelman ratkaisin, taisin tehdä gategoria uudelleen.

ACDSeen eri ohjelmaversiot toimivat aina eri tavalla, eikä oikein luotettavasti. 3.0 versiossa siirtyi kommentit mukana, jos raahasi hiirellä kuvan toiseen hakemistoon, mutta 5.0 versiossa ei tuokaan enää toimi, vaan kommentointi täytyy tehdä vasta lopullisessa sijoituskansiossa. Koko ohjelma on vähän turhan monimutkainen ylläpidettävä. Lisäksi mitään version päivityksiä ei tehdä, vaan myydään aina uusi versio täydellä hinnalla. Olenkin ihmetellyt, missä viipyvät ohjelmat, jotka tallettaisivat kaikki databasetiedot itse kuvaan, eikä erillisiin tiedostoihin ympäri konetta.
UnskiVee
reput

UnskiV kirjoitti:Mikä ohjelmaversio käytössä, minulla 5.0. Siitä en löydä ollenkaan backup toimintoa. On vain Export- ja Inport database info. Niillä siirtyy kaikki muut tiedot, mutta gategoria tiedoista vain itse gatekorioiden nimet, mutei linkit. Eli gategorian nimi näkyy, mutta ei ruksia laatikossa, eikä tietenkään haku gategoriolla toimi. En enää muista miten ongelman ratkaisin, taisin tehdä gategoria uudelleen.
Versio on 9.0 ja samat tuo export/import tekee, eli gategoriat siirtyy, mutta eivät linkity.
UnskiV kirjoitti: Koko ohjelma on vähän turhan monimutkainen ylläpidettävä. Lisäksi mitään version päivityksiä ei tehdä, vaan myydään aina uusi versio täydellä hinnalla.
Helpotusta ylläpitoon on ilmeisesti tullut em. versioon. Samassa valikossa, missä ovat import ja export, ovat myös Database backup ja restore. Nykyisin on upgrade-myynti ja siitä saa alennusta ~30%, eli upgrade versio 8:sta ja aiemmista saa tuon. Hinta on kyllä niin alhainen (30$), että mitään ohjelmia ei pysty edes päivittämään tuohon hintaan.

Vertailin pitkään (käytin molempia) ACDSee:tä ja IMatch:a keskenään ja kyllä valinta oli ACDSee. IMatchissa mm. ylläpito oli helppoa, mutta muutoin se oli vähän sellainen scripteille kasattu paketti ja kyllä IMatch:kin on albumiohjelmien aatelia.
Vastaa Viestiin