kokemuksia Minolta Dynax 5D:stä??

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
kimi59

kokemuksia Minolta Dynax 5D:stä??

Viesti Kirjoittaja kimi59 »

eli millasia kokemuksia kyseisen kameran omistajilla on? Olen ostamassa Dynax 5d kameran,koska on ennestään minoltan objektiiveja. Riittääkö pixelit normaali kuvaukseen? mitä muuta sanottavaa kamerasta?
kiitoksia etukäteen vastauksista. ja Hauskaa Joulua!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hahhi

Re: kokemuksia Minolta Dynax 5D:stä??

Viesti Kirjoittaja Hahhi »

kimi59 kirjoitti:Riittääkö pixelit normaali kuvaukseen?
Riittäähän ne. Jos et yli A3-kokoisia vedoksia ole ottamassa, niin eroa negafilmi-pohjaisiin kuviin ei käytännössä ole. (Paitsi tietysti dynamiikan osalta, mutta sama ongelma on aivan kaikissa digikameroissa.)

Enempää en valitettavasti osaa 5D:stä sanoa, sillä minulla on 7D (jossa siis on toki samat pixelit siinäkin). No ehkä sen, että jos saat Sonyn 100-200 euroa kalliimmalla, niin ehkä kannattaisi harkita sitä, eikä Minoltaa.
Epimetheus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epimetheus »

Minä olen kuvannut reilun vuoden ko. kameralla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ei ole vielä tullut markkinoille kameraa joka houkuttelisi vaihtamaan. Objektiivivalikoima minoltalla/sonylla on myös hyvä ja koko ajan paranemassa, joten senkään puolesta en harkitse muita merkkejä. Mitä tulee pikseleihin, niin olen teettänyt omista 5D:llä ottamistani kuvista 50x70cm suurennoksia enkä näe moitittavaa. Interpoloimallahan noista voi tehdä vaikka kuinka paljon suurempiakin julisteita.
keke ek

Viesti Kirjoittaja keke ek »

5D:n automaattitarkennus ei mielestäni ole kovin kehuttava varsinkaan vähässä valossa.
Vastaa Viestiin