Tilasin eilen Fotonetin kautta 25 kuvaa osa 10x13 ja osa 15x20 kokoisena. Tänään ne luultavasti tulevat postin mukana. Fotonetti käyttää Fujin laboratoriota, joka ei pysty käsittelemään yli 11 merkin tiedostonimiä. Minulla oli kolme tiedostoa, joiden nimi oli jotain 122_2098 copy.jpg eli yli 11 merkkiä. Huomasin merkkirajoituksen, vasta kun olin kuvat lähettänyt ja otin yhteyttä Fotonettiin. Sieltä sanottiin kuvien jo lähteneen, eli ongelmia tuskin oli, mutta Fujin labbis saattaa jättää erittäin pitkänimiset kuvat kokonaan tulostamatta. Kannattaa ottaa huomioon kuvia tilatessa.
Fotonetti on ottanut myös uuden pakkauskäytännön eli kuvat tulee jossain boxissa. Hyvä näin, koska viime kerralla isot kuvat olivat kulmasta rytyssä. Uuden pakkauksen myötä myös postimaksut ovat hiukan nousseet. Laskin tilaukseni hinnan myös vertailun vuoksi Ifin hinnaston mukaan ja hinnaksi tuli suurinpiirtein sama (Ifi muutaman kymmenen senttiä halvempi). Ifin digikuvakokoihin ei kuulu 15x20. Heillä on koko 13x17, joten laskin Fotonetin 15x20 kuvat Ifin 13x17 hinnan mukaan.
Tämä oli nyt tällainen turha jorina, mutta itse kallistun Ifin puoleen, jos haluan hyvälaatuisia kuvia, eikä kuvilla ole kauhea kiire (muutaman päivän toimitus). Hintakin on suurinpiirtein sama ja Ifiltä voi valita myös mattakuvat. Olen "kalibroinut" näytön Adoben Gammalla ja Fotonetti on tehnyt kuvista hiukan liian tummia, kun taas Ifin kuvat näyttävät siltä, miltä pitää. Tämä tietysti riippuu siitä, miten kukin on näyttönsä kalibroinut tai jättänyt kalibroimatta.
Fotonetti ja tulostuspalvelut yleensä
-
- Viesti:
-
- Site Admin
- Viesti:
Hintaero on aikamoinen fotonetin hyväksi
10 x 13 cm 0.16 e (IFI 0.25 e)
10 x 15 cm 0.19 e (IFI 0.35 e, IFI:n hinta on siis melkein kaksinkertainen)
Isommissa koissa hintaeroa ei käytännössä enää ole.
Mattapintaisia kuvia saa fotonetistäkin.
Itsekin olen samaa mieltä, että IFI:n jälki on jonkin verran parempaa (ainakin silloin, jos käyttää icc-profiileja).
Tuskin saat IFI:ltä kuvia seuraavaksi päiväksi, fotonetistä olen itse saanut joka kerta kuvat yhdessä päivässä, jos olen vain lähettänyt kuvat aamupäivällä.
http://www.fotonetti.com/
http://www.ifi.fi/
10 x 13 cm 0.16 e (IFI 0.25 e)
10 x 15 cm 0.19 e (IFI 0.35 e, IFI:n hinta on siis melkein kaksinkertainen)
Isommissa koissa hintaeroa ei käytännössä enää ole.
Mattapintaisia kuvia saa fotonetistäkin.
Itsekin olen samaa mieltä, että IFI:n jälki on jonkin verran parempaa (ainakin silloin, jos käyttää icc-profiileja).
Tuskin saat IFI:ltä kuvia seuraavaksi päiväksi, fotonetistä olen itse saanut joka kerta kuvat yhdessä päivässä, jos olen vain lähettänyt kuvat aamupäivällä.
http://www.fotonetti.com/
http://www.ifi.fi/
-
- Viesti:
-
Re: Fotonetti ja tulostuspalvelut yleensä
ymmärtääkseni yli 11 merkkisissä kuvissa voi yntyä ongelmaa jos esimerkiksi kuvan nimi ontareone kirjoitti:Tilasin eilen Fotonetin kautta 25 kuvaa osa 10x13 ja osa 15x20 kokoisena. Tänään ne luultavasti tulevat postin mukana. Fotonetti käyttää Fujin laboratoriota, joka ei pysty käsittelemään yli 11 merkin tiedostonimiä. Minulla oli kolme tiedostoa, joiden nimi oli jotain 122_2098 copy.jpg eli yli 11 merkkiä. Huomasin merkkirajoituksen, vasta kun olin kuvat lähettänyt ja otin yhteyttä Fotonettiin. Sieltä sanottiin kuvien jo lähteneen, eli ongelmia tuskin oli, mutta Fujin labbis saattaa jättää erittäin pitkänimiset kuvat kokonaan tulostamatta. Kannattaa ottaa huomioon kuvia tilatessa.
pekkajussiväinöjairma001.jpg ja toinen kuva nimeltään
pekkajussiväinöjairma002.jpg
niin järjestelmä ei näe eroa kumpi on kumpi... koska se näkee molemmat kuvat
pekkajussiv.jpg
pekkajussiv.jpg
muodossa.
Yleensäkin minun mielestäni on huono idea nimetä kuvia liian pitkillä nimillä...
paremmin tietävät saavat korjata...