Lehtikuvaaja haussa... joo

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
trombi

Lehtikuvaaja haussa... joo

Viesti Kirjoittaja trombi »

Matin uutisoitua tänään Länsi-Uusimaa Oy:n työpaikkailmoitusta lisään lusikkani soppaan. Tuo talo on tuttu ja olen siellä raatanut pitkiä päiviä. Pisimmillään olen ollut siellä kuvaajana 1,5 vuotta putkeen, joskin jo kauan sitten. Viimeksi menin tekemään 3 viikon keikan ja viivyin talossa 10 kuukautta. Olen ikuisesti kiitollinen esimiehelleni, pitkän linjan kuvaajalle ja kuvajournalistille, jonka alaisena työskentelin, vaikkakaan eihän se helppoa ollut silloin. Valitettavasti hän siirtyi ajasta ikuisuuteen muutama vuosi sitten.

Toisaalta. Tuo kaveri, joka nyt siirtyy "uusiin tehtäviin" (lähtee talosta), jaksoi vain kaksi vuotta. Jos lukee työnkuvauksen, on helppo todeta, että siellä pitää olla tosi paljon muutakin muutakin kuin pelkkä valokuvaaja. Kuvaus vastaa pikemminkin kuvatoimituksen päällikön toimenkuvaa kaikkine kehittämis- ym. juttuineen. Eivät kuitenkaan raaski palkata kuvapäällikköä, joka on ilmeisesti liian kallis. Silti työtä on enemmän kuin eläinlääkäri määrää kaikkine jokapäiväisine keikkoineen ja kuvankäsittelyineen; oman lehden lisäksi tehdään kahta tytärlehteä ja lisäksi satunnaisesti kuvia myös levikkimarkkinoinnin tarpeisiin.

Onnea ja kestävytttä sekä hyvä lääkitys sille, joka sinne otetaan.