Janne717 kirjoitti:Niinpä. Jokaisen kannattaa kameraa valitessa miettiä mitä tarvitsee. Itse valitsen mieluiten 828:n vaikkakin voin käyttää vain ISO64 tai 100 asetuksia.
Sama juttu on tod.näk. itsellänikin. Kuvien jälkikäsittelyyn on jo sen verran tottunut että ei haittaa vaikka homma jatkuu... :)
No, toisaalta sitä tässä miettii pitäisikö jättää F828 väliin, samaan tapaan kuin aikanaan F505V:n omistajana jätin "väliin" F707:n (jossa oli muutamia pieniä ongelmia, vaikkei mitään suuria ollutkaan).
Ostin sitten F717:n jossa nämä oli sitten jo korjattu ja mukaan lisätty muutamia oikeasti hyviä uusia ominaisuuksia. Pistää miettimään että jospa siinä tulevassa "F838:ssa" nämä kasikakskakkosen kuvanlaatuongelmat olisi korjattu ja mukaan pistetty jotain pientä uutta kivaa... :)
F828 kylläkin kiinnostaa ominaisuuksiltaan kovasti, ja lopullisen päätöksen itse teen kunhan sitä saan tuossa (toivottavasti hyvin pian) testata muutaman päivän.
Digijärkkäriä en aio itsekään vielä hankkia, se on vaan ainakin toistaiseksi liian "jäykkä" omiin tarpeisiini. Katsotaan sitten joskus...
Itse asiassa parhaillaan käpistelen tässä lainassa olevaa Minoltan A1:stä. Vaikuttaa ihan ok kameralta, tuossa ensi viikolla pitäisi kuvatakin sitten jonkun verran, nyt tämä on toistaiseksi kameran säätöihin ja käyttölogiikkaan tutustumista.
Hmm, aika järkyttävän paljon huonompi EVF tässä tuntuu olevan kuin vaikkapa F717:ssa. On hieman isompi kooltaan, mutta ainakin näin hämärässä huoneessa kuva nykii ja pysähtelee, ja lisäksi tuo vaihteleminen värillisen ja mustavalkokuvan välillä ei näytä lainkaan hyvältä... on Sonylla tainnut jotain hyötyä olla siitä että kokemusta on videokameroiden saralta pitkältä ajalta, kyllä tuo F717:n EVF sen verran jouhevammin toimii (eikä F828:ssa pitäisi ainakaan huonompi olla)...
- Hans