Kokemattoman harjoittelua

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Dino
Viesti:

Kokemattoman harjoittelua

Viesti Kirjoittaja Dino »

Niinpä. Uskaltaiduin kaapista ulos. Tässä aivan ensimmäiset kuvat, mitä olen uudella kamerallani ottanut. Ehkä se harrastus alka tästä. Pistäkää kritiikkiä (ruusuja ja risuja) niin yritetään ottaa rakentavasti vastaan ja opiksi! ;) Korostan, että olen todellakin ensimmäisiä kertoja kamera kädessä, ellei satunnaisia lomakuvia lasketa.
Sitten mennään takaisin harjoittelemaan..

Ai niin, se linkki: http://kotisivu.mtv3.fi/kantolat/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hoopee

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Kivoja kuvia. Perhegalleria ei ehkä ole onnistunein, rajaukset ovat vähän kummallisia (söpöllä vauvalla ei esim. näy kokonaan jalat), mut lapsia on varmaan vähän vaikeampaa saada pysymään paikoillaan.

Toisen ja kolmannen gallerian kuvat miellyttivät kyllä mua; kissasta oli hauskoja kuvakulmia ja talvimaisemat oli mielenkiintoisia.

Mikä on kamerasi?
Dino
Viesti:

Kiitos palautteestasi. Tuon kummipojan vauhti oli tosiaan välillä liian kova kokemattomalle kuvaajalle, mutta sainpahan hyviä ilmeitä tallennetuksi. Nuo vanhemmat olivat tyytyväisiä kuviinsa. Kuvia ei ole käsitelty (kuten rajattu) mitenkään, ainoastaan punaisia silmiä on joistain poistettu, tosin yhteen kuvaan on vielä tainnut jäädä.

Kamera on Canon A70
raamise

Viesti Kirjoittaja raamise »

pidin noista kaislikkokuvista ja miksei se jäljempi jääkuvakin. tähkäkuva ala jakautuu hyvin sillä pystyllä ja toisella vinolla kaislalla, jota oikean alalaidan vastakkaiset linjat pitävät pystyssä. värienkin puolesta ihan mukiinmenevä kuva. kissakuvien malli on ainakin tottunut kameraan tai sitten muuten vaan rauhallinen tapaus.

se näissä pokkareissa on että salamalla tuntuu olevan mahdoton saada kunnon jälkeä. perhekuvat eivät ole huonosti kuvattuja tällaisella salamalla, mutta salama ei vaan riitä ja suora salama latistaa kuvia. kannattaa ehkä kokeilla sisäkuvausta ilman salmaa, vähän säätöä lamppuvaloon sopivaksi, jalusta alle ja tulee ihan hyvää jälkeä.

ei kannata pyydellä amatööriyttä anteeksi, varmasti suurin osa on ei-ammatikseen kuvaajia. ja taso nousee kun kuvaa ja uskaltaa yrittää.
seppo raami
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Voi olla, että kamera jalustalla ei pääse ihan vaavin vauhtiin mukaan. Hienoja muotoja ja sävyjä olit saanut vangittua kuviin. Vauvakuvatkin oli kuvattu lähes oikealta korkeudelta, mutta itse olisin mennyt vielä matalammalle. Vanha sääntö, että kamera silmien korkeudelle pätee minun mielestäni vauvakuvissakin, vaikka na silmät olisivat siellä 20cm korkeudella. Ihan hienoja ja hieman erikoisempia kuvakulmia saa, jos sitä vauvaa kuvaa jopa yläviistoon. Eli kuvaaja rohkeasti ryömimään itsekin :-)
Dino
Viesti:

Kiitoksia teille, kun viitsitte kommentoida ja antaa parannusehdotuksia.

Tosiaan tuon kummipojan kanssa voisi olla vaikea saada kuvia jalustalla ilman salamaa, jos kuvaa sisällä talvella ja vielä iltasaikaan. Valotusaika tulee miltei väkisinkin niin pitkäksi, että sälli ehtii liikkua jo melkolailla. Kokeilin muutaman kuvan ilman salamaa nimittäin. Jalustaa ei ollut, mutta pistin kamertan pöydän kulmalle.
Menin itsekin lattialle istumaan kuvaamaan, mutta ensi kerralla pitänee heittäytyä vatsalleen. Videokamera olikin helppo laittaa lattialle, kun sai LCD-näytön käännettyä ylöspäin. Harmi, ettei A70:ssä ole tätä mahdollisuutta.

Olin itsekin aika tyytyväinen noihin heinäkuviin. En osaa niistä mitään kuvauksellisia asioita varsinaisesti hakea, mutta minun silmääni ne vain näyttivät hyvältä. Samoin pidin tuosta jääkuvasta, etenkin siitä virtaavasta vedestä taustalla.

niin, ja tuo kissa ON todella rauhallinen tapaus. Ehkä jo suurehkon elopainonsakin puolesta. Mutta kun se sattuu leikkisälle päälle, niin vauhtia kyllä riittää.

No, ei muuta kuin lisää harjoitusta. Ja kommentteja odotetaan edelleen..
Vastaa Viestiin