Jalustakierre?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
puutarha

Jalustakierre?

Viesti Kirjoittaja puutarha »

Paljonko 300d:n jalustakierre kestää painoa (muovirunko)?

Onko mitään tietoa muovin käyttäytymisestä pakkasessa?
Viimeksi muokannut puutarha, Tammi 14, 2004 20 : 01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa? Kyllähän kamera on kaikesta huolimatta vankaa tekoa. Pohja ei ole repeytynyt irti vaikka kamerassa on ollut kiinni 420EX-salama ja 75-300 objektiivi. Siis jos tätä ajoit takaa?!?

Isommissa objektiiveissahan on itsessään jalustakierteet.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Tuota kannattaisi kysyä suoraan maahantuojalta. Näitä kehityksen mukanaan tuomia ns. huononevia ominaisuuksia ei yleensä laiteta teknisiin tietoihin.
Kyllä jalustakierteen kestävyys on aika kriittinen paikka, erilaista vaurioista voi tiedustella vaikka huolloista.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Kierre itsessään on metallia. Vaikea hajottamatta sanoa, onko se kiinni samassa rungossa kuin metallinen objektiivibajonetti, mutta järkeväähän tuo olisi.

Sinänsä mikään kierre ei yksinään kestä. Aika paljon on kiinni siitä jalustasta, miten sen kiinnityspinta asettuu kameran pohjaa vasten.

Toistaiseksi kamera on kestänyt Helsingin seudun pakkaset.
Lightforce

Viesti Kirjoittaja Lightforce »

Mulla oli EOS 300:ssa käytössä 80-200 f:2.8 putki. Putkessa olis ollu oma jalustakierre, mutta panta oli hukassa. käytin kameran kierteitä, eikä se mitään hajottanu. Ainut olis että se pöytäjalustin ei jaksanu pitää... eli kuula luisti.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Lightforce kirjoitti:Mulla oli EOS 300:ssa käytössä 80-200 f:2.8 putki. Putkessa olis ollu oma jalustakierre, mutta panta oli hukassa. käytin kameran kierteitä, eikä se mitään hajottanu.
Se on siis kestävä? ;-)
Lightforce

juu, kyllä se putki tais painaa puolitoista kiloa... Tiijä sitte että jos se kuula ei ois luistanu, niin olisko kuin kestäny. Mulla ei kuiten tullu ongelmia sen kans. Vois kuvitella että se kestäis normaalin käytön. Kait menee takuuseen jos kierre hajoaa käytössä.
INummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja INummi »

Lightforce kirjoitti:juu, kyllä se putki tais painaa puolitoista kiloa... Tiijä sitte että jos se kuula ei ois luistanu, niin olisko kuin kestäny. Mulla ei kuiten tullu ongelmia sen kans. Vois kuvitella että se kestäis normaalin käytön. Kait menee takuuseen jos kierre hajoaa käytössä.
No tuskin menee takuuseen, jos onnistuu jalustakierteen repimään kamerasta irti :-)

Saa olla kyllä aika kova selittämään ainakin.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Lightforce kirjoitti:Mulla oli EOS 300:ssa käytössä 80-200 f:2.8 putki. Putkessa olis ollu oma jalustakierre, mutta panta oli hukassa. käytin kameran kierteitä, eikä se mitään hajottanu. Ainut olis että se pöytäjalustin ei jaksanu pitää... eli kuula luisti.
Enemmän mä olisin ollut huolissani eos-300:n muovisesta bajonetista :D
Lightforce

No joo... :) Mielestäni painavien objektiivien käyttö pitää kieltää ohjeissa, ellei takuu korvaisi. Joka tapauksessa mulla ei hajonnu ainakaan mikään kamerassa.
Vastaa Viestiin