Mikä helppokäyttöinen tulostusohjelma?

Printterit, skannerit, online-tulostukset
hmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hmm »

(Kai tämä nyt on suunnilleen oikea ryhmä, liittyy printtereihin ainakin)

Hei, olen käyttänyt Canon i950:n mukana tullutta Easy-Photoprint-ohjelmaa digikuvieni tulostamiseen siten että tulostan marginaalittomasti (borderless) 4 kuvaa A4:llä ja leikkaan kuvat sitten paperileikkurilla irti. Tulos on siis 4 suunnilleen "normaalin" valokuvan kokoista kuvaa.

Olen ollut ohjelmaan muuten tyytyväinen mutta marginaalittomassa tulostuksessa se jättää paperin ulkoreunasta osan kuvasta tulostamatta. Siis vaikka rajaisi ohjelmassa kuvan ihan ulkoreunaan jää pieni siivu reunasta kuitenkin pois. Easy-Photoprintin rajausnäytössä tämä poisjäävä osa myös näkyy punaisella viivalla erotettuna mikä hiukan ihmetyttää, eli jos ohjelma tietää että tuo jää pois (ilmeisesti printterin/ajurin borderless-tulostuksen sivutuotteena) niin voisihan se lisätä kuvaan marginaalia sopivasti, ettei itse kuvasta jäisi mitään pois.

Nyt olen hiukan etsiskellyt olisiko jotain vastaavaa ohjelmaa jolla olisi helppo tulostaa kuvia. Editoinnista en (ainakaan vielä tässä vaiheessa) ole kiinnostunut, joten en etsi mitään Photoshopia tai Paint Shop Prota.

Tähän mennessä olen yrittänyt etsiä googlella sopivia ohjelmia ja kokeillutkin seuraavia ohjelmia:

- Qimage - kuvani ovat eri koneella kuin miltä tulostan, ei osannut hakea kuvia verkkolevyltä.

- BreezeBrowser - en keksinyt miten teen haluamani kaltaisen sivun (borderless 4 kuvalla), etsin nyt helppoa käytettävyyttä nimenomaan tulostukseen.

- PicsPrint - 60 kuvan hakemiston avaaminen verkon yli kestää useita minuutteja (vrt. sama hakemisto muutamia sekunteja Easy-Photoprintillä)

Olisiko kellään hyvää ehdotusta sopivaksi tulostusohjelmaksi? Tarpeeni on siis esim. saada sukujuhlista napatut kuvat helposti paperille.

PS. Hyvä ohjelma Linuxillekin käy, silloin ei tarvitsisi käyttää edes verkkolevyä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Martti K

Viesti Kirjoittaja Martti K »

Vastaus on, että se on juuri käyttämäsi Easy-PhotoPrint ohjelma. Etsimällä tuskin parempaa löytää.
Itselläni on Canon S900, joka käyttää samaa ohjelmaa versio 1.2.0. ja se toimii moitteettomasti. Napauttaessani hiirellä valittua Borderless-kuvaketta ovat aina olleet tuloksena reunattomat kuvat. (Photopaperiksi suosittelen Ilfordin Smooth Pearl Paperia). Olisiko sinun syytä asentaa ohjelma uudelleen. Osoitteessa: http://software.canon-europe.com/Printe ... 950519.asp löydät viimeisimmän version 2.02.
Martti K

Viesti Kirjoittaja Martti K »

Yritin itse päivittää omaa Easy-PhotoPrint ohjelmaani antamastani Canonin Eurooppa sivuilta. Jäi yritykseksi. Valitsin englanninkielisen (suomenkielen vaihtoehtoa ei ole) ohjelman, mutta asentaessani siitä tuli espanjankielinen. En ymmärrä.
Katse länteen.
www.usa.canon.com/html/consumer/epp/Easy-PhotoPrint 2.0.htm
Erinomainen ja selvä sivu. Canonin printterien omistajien kannattaa käydä tällä sivulla. Sieltä sain helposti ladattua Easy-PhotoPrint 2.01 version. Sieltä löytyy myös Easy-PhotoPrint Plus ja Easy WebPrint ohjelmat.
Joku englanninkielen taitoinen voisi kommentoida tuota USA:n sivua.
Canonin Easy-PhotoPrint ohjelma on paras kuvien tulostusohjelma mitä minä tiedän (siis Canonin tulostimilla).
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

On tosiaankin hyvä ja helppokäyttöinen ohjelma. Kiitos vain linkistä.
Vastaa Viestiin