Canon S1 IS rikki?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
Hymypoika

Canon S1 IS rikki?

Viesti Kirjoittaja Hymypoika »

Alkoi tässä tänään ruutu värisemään. Sama kuva myös etsimestä, joten näyttö ei ole rikki. Jos kuvaan esim. lamppua niin kuvassa se kohta hieman haaleampi, mutta silti täynnä sinisiä vaakaraitoja ja muuten musta kuva.

Olen sammuttanut ja vaihtanut akut, ei apua.

Missä voisi olla vika?

Hajosi siis kesken käytön. Jalustalla ja sisällä.

Onko järkeä korjata? Mitä voisi kustantaa...?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MipE

Viesti Kirjoittaja MipE »

onko kuvat samanlaisia tietokoneella??
oh wow..
Hymypoika

Viesti Kirjoittaja Hymypoika »

MipE kirjoitti:onko kuvat samanlaisia tietokoneella??
on ja myös sillion jos käytän kuvia ottaessa näyttönä telkkaria.
Impiö

Viesti Kirjoittaja Impiö »

Itsellä kavi kameralle samalla tapaan. Kuvausmoodissa joko värisevä näyttö tai ihan mustana. Samoin sitten kuvat ja video.

Ääni tallentuu ja aikaisemmin otettujen kuvien katselu OK.

Onko vikatyypistä tietoa ?
mvuori

Re: Canon S1 IS rikki?

Viesti Kirjoittaja mvuori »

Hymypoika kirjoitti:Olen sammuttanut ja vaihtanut akut, ei apua.
En tiedä mitään tästä kamerasta, mutta yleensä sammuttaminen ja akkujen vaihto ei auta mitään. Jos kameran ohjelmisto on mennyt sekaisin, se pitää ns. resetoida. Siihen voi olla kamerassa toiminto, joka kuvataan käyttöohjeessa, mutta muussa tapauksessa tarvitaan akkujen poistaminen tunniksi tai pariksi.
Matti Vuori
Rogga

Viesti Kirjoittaja Rogga »

oisko kenno sontana
Canon EOS 350D, Canon Powershot A70, EFS 18-55mm 3.5-5.6 II, EF 55-200mm 4,5-5,6 II USM, BG-E3, Metz mecablitz 58 AF-1C, Lowepro Slingshot 200AW, Cullmann 2104, Velbon CX-686
Impiö

Viesti Kirjoittaja Impiö »

Niinhän tässä pahoin pelkään, mutta kuinka se ilmenee varmasti...

Tulee tässä pohtineeksi, mikä virhevastuuaika kennon yhteydessä kun kameraa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Kuvattu tosin on, mutta ei mitään älyttömiä lukemia. Ei kai tässä enää uskalla pitää kameraa kuin ns. "takuuajan" ja hankiutua siitä sitten äkkiä eroon. Tämäkin oli jätetty nuorelle "omaksi" kameraksi ja heti kohta kävi näin. Tiedä sitten, että yhtä ikävää se olisi ollut myydä ja heti kohta kuulla rikkoontuneen omia aikojaan !
heppux

Viesti Kirjoittaja heppux »

Jos kameraa kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä ja takuun umpeutumisesta ei ole hirveästi yli vuoden niin eikun yhteyttä valmistajaan/maahantuojaan.Kyllä tätä voi kokeilla, koska usein olen havainnut että kulutuselektroniikan kohdalla takuussa joustetaan, jos siis laitetta kohdeltu kaikin puolin ok
jariu

Viesti Kirjoittaja jariu »

Impiö kirjoitti:Itsellä kavi kameralle samalla tapaan. Kuvausmoodissa joko värisevä näyttö tai ihan mustana. Samoin sitten kuvat ja video.

Ääni tallentuu ja aikaisemmin otettujen kuvien katselu OK.

Onko vikatyypistä tietoa ?
Tyttären kameralle tuli sama ongelma kuin yllä olevassa tilanteessa. Onko löytynyt ratkaisua vai onko uuden kameran osto edessä.
heppux

Viesti Kirjoittaja heppux »

Canonin sivuilta löytyy infoa koskien kyseistä ongelmaa.Eli jos vika kennossa menee laitteen korjaus takuuseen.Siellä oli myös lista malleista missä kyseistä ongelmaa havaittu.
Häiriöt saattavat olla:

Kuvat eivät näy
Kuvan värit ovat muuttuneet
Kuvat ovat vääristyneet
jariu

Viesti Kirjoittaja jariu »

heppux kirjoitti:Canonin sivuilta löytyy infoa koskien kyseistä ongelmaa.Eli jos vika kennossa menee laitteen korjaus takuuseen.Siellä oli myös lista malleista missä kyseistä ongelmaa havaittu.
Häiriöt saattavat olla:

Kuvat eivät näy
Kuvan värit ovat muuttuneet
Kuvat ovat vääristyneet
Kiitokset vastauksesta. Soitin muutama päivä sitten
Jas-tekniikkaan ja sanoivat samaa. Kamera on jo matkalla sinne.
soilia
Viesti:

Canon S1 IS rikki

Viesti Kirjoittaja soilia »

Sama kameramalli, sama vika, tosin minulle tulee violetteja aaltoraitoja.

Olin juuri viemässä Stokkalle, josta ostin, mutta taidan soittaa suoraan Jas-tekniikkaan, koska ilmeisesti kuuluu virhevastuun piiriin

On ollut kiva laite . Kiinteä teline, ikkunassa, kuvaan pihalintuja ja eläimiä

On tullut hankituksi virtalähde ja kaukolaukaisinkin

Toivottavasti vika on korjattavissa
skype "soilia"
Knikke

Viesti Kirjoittaja Knikke »

Joo itellä oli sama vika kanssa kamerassa... Eli näytössä näkyi ties minkä väristä raitaa. Laitoin kameran JAS-tekniikalle... Heillä ei ollut tarvittavia osia kameraan, joten antoivat uuden kameran tilalle. Kamerani oli noin 2-3 vuotta vanha.
soilia
Viesti:

Canon S1 IS korjattu, mutta kuvia en saa tietokoneelle

Lähetetty: Syys 10, 2007 17 : 41 Viestin aihe: Canon S1 IS rikki

--------------------------------------------------------------------------------

Sama kameramalli, sama vika, tosin minulle tulee violetteja aaltoraitoja.

Olin juuri viemässä Stokkalle, josta ostin, mutta taidan soittaa suoraan Jas-tekniikkaan, koska ilmeisesti kuuluu virhevastuun piiriin

Jas-tekniikassa sain hieman koleaa kohtelua, joten kiikutin kuitenkin kamerani Stockkalle, josta se lähetettiin Powermilliin.
Kohtelu oli siellä ystävällistä ja korjaus oli maksuton.
Ostin samalla 4 gigan muistikortin.
Kamera toimii hyvin , mutta molemmat kortit alkavat olla täynnä kuvia
Minulla on nyt ongelmana se , että en saa kuviani tietokoneelle.

Aina tulee teksti:
Jokin USB-laitteista on vikatilassa, eikä järjestelmä näin ollen tunnista sitä

Kaikki 6 USB-porttia toimii muiden laitteiden, kuten tulostimien, skannerin , Nokia Pc-suiten kanssa,
joten kamerassa joku säätö on muuttunut
Meillä on kaksi Canonia Ixus ja Powershot, joiden kaapelit toimii Ixuksen kanssa , joten kameran kaapelissa ei ole mitään vikaa.

Olen ottanut yhteyttä Canonin sekä Powermilliin, joista molemmista sain kehotuksen USB-portin korjaamisesta.
Onko teillä muilla Canonin käyttäjillä neuvoa tähän pulmaan?
skype "soilia"
IlkkaS.

Re: Canon S1 IS korjattu, mutta kuvia en saa tietokoneelle

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

soilia kirjoitti:Kamera toimii hyvin , mutta molemmat kortit alkavat olla täynnä kuvia
Minulla on nyt ongelmana se , että en saa kuviani tietokoneelle.
Ongelmatilanteissa usein oleellista on ratkaista akuutti tilanne mahdollisimman "vaivattomasti".

Tilanteessasi minä hankkisin ulkoisen kortinlukijan, jonka saa noin 10 eurolla muutaman tunnin-parin vuorokauden viiveellä lähimarketista/verkkokaupasta. Ratkaisevaa nähdäkseni on seivata kuvat ja poistaa stressi eli vapauttaa kameran käyttämä korttiformaatti.

Kamerasi ongelmaan en antamillasi tiedoilla ryhdy ottamaan kantaa. Joka tapauksessa ulkoinen kortinlukija lienee aika/kustannus/vaiva -suhteessa helpoin ensiapu. Ellei sitten joku foorumin tietäjistä osaa antaa softapohjaista tms. vaivatonta ratkaisua pulmaasi.

Kamerasi ilmeisesti eivät tue samaa korttiformaattia, ja muutenkin kirjoitin kuin tallatulle banaaninkuorelle.
soilia
Viesti:

vaikeuksia kuvien siirrossa kaapelilla

Kiitos neuvostasi
Ulkkoisen kortin voin kyllä hankkia

Oli vaan niin vaivatonta. Kun –04 alkaen kuvat siirtyivät kaapelilla Zoom Browserin kautta tietokoneeseen

Ehkä kellään ei ole samoja kokemuksia
skype "soilia"
jurva

Viesti Kirjoittaja jurva »

Pystyykö Canon pokkarin kuvia siirtämään PC:lle, niin kuin monen muun kameran kuvia, että tiedostojen hallintaan ilmestyy uusi asema.
- Niin ettei tarvisi kortinlukijoita tai toista kameraa jonka avulla kuvat siirretään PC:lle.
- Jostain olen lukenut että WinVista tukisi Canoneita. Mutta entä vanhemmat Windouksit?
soilia
Viesti:

PowerShot S1 IS onko se CAnon pokkari

Mulla kuvat siirtyi koneelle vuosikausia USB-kaapelinkautta
Nyt vasta pulmia
skype "soilia"
soilia
Viesti:

POWERSHOT 1SIS VIAT KORJATTU

NYT KAMERA TAAS KUNNOSSA