MV-Kuvan huutokauppan voittanut huuto

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Petri Kuja
Viesti:

MV-Kuvan huutokauppan voittanut huuto

Viesti Kirjoittaja Petri Kuja »

Näytti menneen 4010 Eurolla tuo D2H (http://www.mv-kuvat.fi/huutokauppa.ph) . Saksassa myy AC-Photo samaa 3888 Eur Mutta saahan tuohon kyllä sitten Suomenkielen manuaalin mukaan, luulisin.
Tosin Saksalainen liike antaa kahden vuoden takuun jos ymmärsin oikein?
Kuinka on Suomen Nikonin kanssa, onko vuoden vai kahden takuu?

Itse olen pitänyt tuota takuuasiaa kalliimmissa ostoksissa yhtenä ratkaisevana tekijänä, kertoohan se myös jotain siitä kuinka valmistaja luottaa tekemiinsä laitteisiin.

Esimerkiksi jos sama kamera maksaa saman verran Suomessa sekä Saksassa, ja Suomessa takuu kameralla 1 vuosi Saksassa 2 vuotta ostan varmasti silloin sen Saksasta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hmm
Viesti:

Re: MV-Kuvan huutokauppan voittanut huuto

Viesti Kirjoittaja hmm »

Petri Kuja kirjoitti:Näytti menneen 4010 Eurolla tuo D2H (http://www.mv-kuvat.fi/huutokauppa.ph) . Saksassa myy AC-Photo samaa 3888 Eur Mutta saahan tuohon kyllä sitten Suomenkielen manuaalin mukaan, luulisin.
Tosin Saksalainen liike antaa kahden vuoden takuun jos ymmärsin oikein?
Kuinka on Suomen Nikonin kanssa, onko vuoden vai kahden takuu?

Itse olen pitänyt tuota takuuasiaa kalliimmissa ostoksissa yhtenä ratkaisevana tekijänä, kertoohan se myös jotain siitä kuinka valmistaja luottaa tekemiinsä laitteisiin.

Esimerkiksi jos sama kamera maksaa saman verran Suomessa sekä Saksassa, ja Suomessa takuu kameralla 1 vuosi Saksassa 2 vuotta ostan varmasti silloin sen Saksasta.
Kertooko se takuuaika siis tässä tapauksessa että valmistaja vie parempilaatuiset kamerat Saksaan? :-)

Itse olisin kyllä hiukan kahden vaiheilla tuossa valintatilanteessa. Jos jotain sattuu ensimmäisen vuoden aikana olisi kyllä helpompaa asioida Suomeen kuin Saksaan mutta olisiko mahdollisen asioinnin helppous sitten ylimääräisen takuuvuoden (jolloin kuitenkin joutuisi asioimaan Saksaan) arvoinen..

Itse päädyin juuri ostamaan Suomesta Olympus E1-paketin, hintaero USA:sta tilattuna olisi ollut jopa hiukan isompi kuin tuossa D2H-tapauksessa, mutta lasken kuitenkin jotain arvoa sille että tiedän koska saan tuotteet (heti), tiedän kenen kanssa asioida ongelmatilanteissa ja voin kokeilla laitteita ennen ostopäätöstä (no, voihan sitä tietty kaupassa käydä kokeilemassa ostamattakin).

Ja 3888e alkaa olla niin iso raha, että vaikka verkkokauppa onkin nykyään aika turvallista niin kyllä tuon arvoisen tilauksen tekeminen saisi tarkistamaan myyjän mainetta jo vähän useammaltakin taholta.
OskuK

Re: MV-Kuvan huutokauppan voittanut huuto

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Petri Kuja kirjoitti: Itse olen pitänyt tuota takuuasiaa kalliimmissa ostoksissa yhtenä ratkaisevana tekijänä, kertoohan se myös jotain siitä kuinka valmistaja luottaa tekemiinsä laitteisiin.

Esimerkiksi jos sama kamera maksaa saman verran Suomessa sekä Saksassa, ja Suomessa takuu kameralla 1 vuosi Saksassa 2 vuotta ostan varmasti silloin sen Saksasta..
Jos valmistaja antaa tuotteelle vuoden takuun ja siihen on pidempi poikkeama, niin silloin se on kauppiaan takuu, eikä tehtaan.
Karrikoiden voisi sanoa että jos haluan tehdä tehokasta kauppaa jonkin aikaa, mutta lopettaa toiminnan rikastuttuani, niin toki antaisin kaikille tuotteille messevät kauppatakuut. Nostaahan se näemmän merkin mainettakin.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Tuo Saksalaisten kauppojen 2v takuu johtuu EU säännöksistä, joiden mukaan takuu on lakisääteisesti 2v. Mm. Suomi ei noudata tuota säädöstä/direktiiviä tms. vaikka EU:n mallimaa muuten ollaankin.

Usea maahantuoja takuu huoltaa ensimmäisen vuoden aikana kameran Suomessa, mutta toisen vuoden aikana on lähetettävä myyjän kautta Saksaan.

Kyseessä ei siis ole merkin taikka kauppiaan antama ylimääräinen vuosi.
Petri Kuja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri Kuja »

Olisi ollut ehkä selvempää kirjoittaa näin, että myyjä luottaa edustamiinsa laitteisiin :-)

Voihan olla että Saksassa on asetuksilla säädetty pidemmästä takuuajasta kuin 1 vuosi joka on turkasen lyhyt takuuaika noin kalliille tuotteelle. ( Santtu sen jo mainitsikin tuossa yläpuolella)

Takuuajat vaihtelee myös Suomessa jopa samalla tuotteella ja silloin on varmaankin kyse tuosta Osku K;n mainitsemasta myyjän antamasta takuusta

Verkkokauppa.com;issa näytti D1s mallilla olevan 1 vuoden takuu kun taas Akiba antaa 2 vuotta samalle mallille
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Petri Kuja kirjoitti: Verkkokauppa.com;issa näytti D1s mallilla olevan 1 vuoden takuu kun taas Akiba antaa 2 vuotta samalle mallille
Akiba varmaan ostaa tavaransa saksalaiseta 2v tukusta ;-)
tai sitten tuo EU 2v pitää paikkansa, kiertäähän monet suomalaiset kauppiaat käytetyn laitteen puolen vuoden takuutakin mielenkiintoisesti.
HelloMan

Viesti Kirjoittaja HelloMan »

Santtu kirjoitti:Tuo Saksalaisten kauppojen 2v takuu johtuu EU säännöksistä, joiden mukaan takuu on lakisääteisesti 2v. Mm. Suomi ei noudata tuota säädöstä/direktiiviä tms. vaikka EU:n mallimaa muuten ollaankin.
Onneksi ei noudateta.
EU Direktiivi lopettaa valmistaja ja kauppiian vastuun tuotteesta tuohon 2 vuoteen. Suomessa valmista, maahantuoja tai kauppias on vastuussa tuotteesta takuuajan jälkeen. Virheen näyttövastuu on vain ostajalla takuuajan jälkeen.
Meillä korjattiin nojatuoli takuuseen kolmen vuoden jälkeen koska siinä oli rakennevika. 800? tuolin kun voidaan olettaa kestävän enemmän kuin kolme vuotta.
Saksassa tätä tuskin olisi korjattu.
Vastaa Viestiin