Pretec CF 512mb Platinum
-
Pretec CF 512mb Platinum
väittävät että onpi kauhian nopia ja takuulla toimii, mutta hintakin on gamala, kokemuksia?
-
Mulla on pari Pretecin 512CF, ihan peruskorttia. Niissä ei ole nopeudessa noin "perstuntumalta" mitään eroa vanhaan SimpleTechin 512CF:ään.
Mistäs tuosta Platiniumista saisi tietoa? Ei näkynyt edes Pretecin sivuilla.
Itsellä oli aiemmin Nikon jossa tallennusaika oli käsittämättömän pitkä. Haeskelin aikanaan nopeampaa korttia, mutta kameran vaihtuessa totesin että samalle kortille tallentuu (lähes samankokoinen) tiedosto huomattavasti, n. 2-5 kertaa nopeammin. Ja puskuri toimii paremmin, joten kuvan ottamisen jälkeen kamera on valmis seuraavan kuvan ottamiseen (n. 30 kertaa?) nopeammin.
Niin, tämä siis tietenkin raakakuvia kuvattaessa.
Mistäs tuosta Platiniumista saisi tietoa? Ei näkynyt edes Pretecin sivuilla.
Itsellä oli aiemmin Nikon jossa tallennusaika oli käsittämättömän pitkä. Haeskelin aikanaan nopeampaa korttia, mutta kameran vaihtuessa totesin että samalle kortille tallentuu (lähes samankokoinen) tiedosto huomattavasti, n. 2-5 kertaa nopeammin. Ja puskuri toimii paremmin, joten kuvan ottamisen jälkeen kamera on valmis seuraavan kuvan ottamiseen (n. 30 kertaa?) nopeammin.
Niin, tämä siis tietenkin raakakuvia kuvattaessa.
Tomi Toivonen
-
-
- Viesti:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... p?cid=6007
CF-korttien tallennusnopeuksien tietokanta. Voit valita kameramallin/merkin.
CF-korttien tallennusnopeuksien tietokanta. Voit valita kameramallin/merkin.
-
-
http://www.dpreview.com/news/0309/03092 ... ccards.aspToivonen kirjoitti:Kun itse en ole nähnyt mitään mikä puoltaisi että tuollaista mallia olisi edes olemassa.
http://www.rajalacamera.fi/img/img.php? ... e3211a72e1
-
-
No siksipä juuri kiinnosti tuo juttusi, sillä jos tuo Rajalan kuva pitää paikkansa, niin mulla on juuri tuo sama kortti. Ei siinä kortissa itsessään kyllä lue mitään platiniumista.
Mulla on siis tuollainen 512, jonka ostin Rajalasta.
Canonin 10D:n kanssa on toiminut moitteetta, mutta en näe mitään syytä mihinkään ylistykseenkään.
Jos olisin nyt ostamassa ostaisin luultavasti jonkun halvemman.
Mulla on siis tuollainen 512, jonka ostin Rajalasta.
Canonin 10D:n kanssa on toiminut moitteetta, mutta en näe mitään syytä mihinkään ylistykseenkään.
Jos olisin nyt ostamassa ostaisin luultavasti jonkun halvemman.
Tomi Toivonen
-
joo, mun käsittääkseni niitä on samanlaisia, mutta toiset on platinum, toiset eivät. Niiden eroista en tiedä, muuta kuin hinnassa(katsoin verkkokauppa.comista). Tänään aamusta kävin liikkeessä ja oli juuri kuulema noussut hinta korteissakin, varmaan sitten uusi malli tai vastaavaa, mene ja tiedä, mä oon näistä muistikorteista vielä pihalla kuin lumiukko :)
lisäys edelliseen, hinnat:
Pretec 512MB CompactFlash muistikortti 161,80e
Pretec CompactFlash Platinium 512MB 240,90e
Hinnat verkkokauppa.comista just katottuna!
lisäys edelliseen, hinnat:
Pretec 512MB CompactFlash muistikortti 161,80e
Pretec CompactFlash Platinium 512MB 240,90e
Hinnat verkkokauppa.comista just katottuna!
-
-
-
eihän nyt sieltä kannata ostaa ellei "pakko" ole. fyysinen tapaaminen myyjän kanssa ja keskustelu=tinkiminen tuottaa yleensä paremman tuloksen, ainakin omalla kohdalla ostosten kanssa olen vielä "voitolla" nettikauppojen hinnoista. Poislukien suora ulkomailta tilaaminen ;) (en kyllä ole edes verrannut maksamiani hintoja ulkomaisiin netti-tavaraa-tulee-jos-sitä-on-sitten-joskus-kauppoihin.)