http://www.kolumbus.fi/markku.laukka/Myydään kuvatiedostoja sähköisessä muodossa (koko 3072x2048, tiedostokoko n. 1-2,5 Mt) hintaan 2,50 euroa/ kpl. Sisältää oikeuden henkilökohtaiseen, tiimi- ja nettikäyttöön. Nettikäytössä kuvan alkuperä mainittava. Muut julkaisut sovittava erikseen.
Halvalla menee (kuvien myynnistä)
-
Halvalla menee (kuvien myynnistä)
Huh Huh. Onneksi omista kuvista saa sentään vielä rahaa.
-
Tiedä häntä, paljonko noita sitten myydään...
Oma tulkintani sivustosta on, jotta kaveri kuvaa harrastustoimintaa, johon muutenkin osallistuisi ja on näin onnistunut yhdistämään pari jaloa harrastusta toisiinsa. Kysymyksessä lienee enempi palvelu kuin bisnes.
Kuvilla on erityistä arvoa kuvassa mukana oleville, koska he eivät sattuneesta syystä voi itse taltioida muistoja omasta rakkaasta harrastuksestaan ja voisin kuvitella, että tällainen palvelu sopii heille hyvin. Minulle sopisi ainakin paremmin kuin se, jotta kerjäisin naapurinsamia ottamaan muutamia kuvia.
Tämänkaltaiselle toiminnalle toivoisi olevan kysyntää. Mielellään sitä muutamia euroja maksaa, jotta kuvaaja saa edes laitehankintoja osittain katetuksi. Eihän noita voi oikein ilmaiseksikaan jakaa.
Ammattimaisen kuvauksen kanssa en näe tässä yhtäläisyyksiä.
Oma tulkintani sivustosta on, jotta kaveri kuvaa harrastustoimintaa, johon muutenkin osallistuisi ja on näin onnistunut yhdistämään pari jaloa harrastusta toisiinsa. Kysymyksessä lienee enempi palvelu kuin bisnes.
Kuvilla on erityistä arvoa kuvassa mukana oleville, koska he eivät sattuneesta syystä voi itse taltioida muistoja omasta rakkaasta harrastuksestaan ja voisin kuvitella, että tällainen palvelu sopii heille hyvin. Minulle sopisi ainakin paremmin kuin se, jotta kerjäisin naapurinsamia ottamaan muutamia kuvia.
Tämänkaltaiselle toiminnalle toivoisi olevan kysyntää. Mielellään sitä muutamia euroja maksaa, jotta kuvaaja saa edes laitehankintoja osittain katetuksi. Eihän noita voi oikein ilmaiseksikaan jakaa.
Ammattimaisen kuvauksen kanssa en näe tässä yhtäläisyyksiä.
-
Todellakin tää kuvailu on harrastelua (jos nyt jonkun mielestä ees osaan kuvata) koska kyselyjä tuli niin en ihan ilman viitsi jakaa. Ja hinta ei ole mielestäni paha jos kuva miellyttää, joskus aikoinaan kun itselleni tuli ammattikuvaajien ottamia kuvia postissa niin silloin osti sian säkissä ja hintakin oli toinen.
t. make
t. make