eitod.com
-
- Viesti:
Galleriat: Anna, Janita ja Hennariikka, Sateen jälkeen ja Revontulia on kuvattu Canon G3:lla. Loput on Canon 10D:llä objektiiveinä EF 50 f/1.8, EF 17-40 f/4 ja Sigma 70-200 f/2.8Aulis_G kirjoitti: Millä kalustolla kuvailet?
Meinaat varmaankin sitä että jalka ei ole pysähtynyt paikalleen. Se kuva on otettu G3:lla ja aika on ollut lyhin mahdollinen salamasynkalla eli 1/250s, eli ei ole ohjausvaloilla. En keksi mitään keinoa millä tuon olisi saanut täysin pysähtyneeksi.OskuK kirjoitti:Anna 5 kertoo omaa kieltään siitä, miten hitaita studiosalamat ovat ..vaiko liekö peräti otettu ohjausvaloilla?
Studio ei ole oma vaan kameraseuran. Salamoina on Bowensit (ei mitään uuden uusia) 400W softboxilla, 400W sateenvarjolla ja 200W suuntaava taustavalo.
canonin salamat tukevat tuota FP synkkausta kaikilla suljinajoilla. G3:ssa on myöskin keskussuljin, joten salamat toimivat nopeammillakin suljinajoilla.JohnDoe- kirjoitti:Se kuva on otettu G3:lla ja aika on ollut lyhin mahdollinen salamasynkalla eli 1/250s, eli ei ole ohjausvaloilla. En keksi mitään keinoa millä tuon olisi saanut täysin pysähtyneeksi.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Koska G3:ssa ei ole salamasynkkajohdolle paikkaa niin joudun käyttämään kameran omaa salamaa ja orjaa joka räpsäyttää muut salamat. (kameran oman salaman edessä oli talouspaperia, jotta se ei vaikuttaisi kuviin)laite kirjoitti: canonin salamat tukevat tuota FP synkkausta kaikilla suljinajoilla. G3:ssa on myöskin keskussuljin, joten salamat toimivat nopeammillakin suljinajoilla.
Onhan se, mutta kieltämättä tämä 10D tuntuu kameralta sanan varsinaisessa merkityksessä. Kuvanlaatu on G3:ssa hyvä, mutta koska kenno on pieni niin syvyysterävyys on liian hyvä ja taustaa ei saa ns. blurattuamikko kirjoitti: Hyviä kuvia, jos olisit kertonut että kaikki kuvattu 10D:llä kaikki olisivat uskoneet. Ihmeen hyvä kamera tuo G3!
Jos tässä ehdin niin huomenna tulee uusi galleria.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Uskotaan, mutta tarkoitin että noissa sun kuvissa ei ole syväterävyydessä eroa eikä näy 10D blurrausta.JohnDoe- kirjoitti:En jaksa. Sun pitää vaan uskoa mun sanaan.
Mä tunnen Johannan! Pieni on maailma ja kaunis tyttö!JohnDoe- kirjoitti:Nyt olis galleria Johannasta.
Osassa on mielestäni tarkennus osunut ti... eikä silmiin, ai ai mihin on katsottu ;-) esim: 3, 5, 6, 8, 13, 15 nyt puhutaan äärettömän pienestä epäterävyydestä.
-
- Viesti:
Jok ikinen kuva on tarkennettu silmiin ja rajattu vasta sitten. AF ei vain valitettavasti toimi ihan _niin_ täydellisesti joka hetki. Olen myös itse saattanut hieman huojua ja samalla kameran etäisyys on muuttunut. Parhaat ilmeet ja tarkimmat olen tuohon yrittänyt valkata.mikko kirjoitti:Osassa on mielestäni tarkennus osunut ti... eikä silmiin, ai ai mihin on katsottu ;-) esim: 3, 5, 6, 8, 13, 15 nyt puhutaan äärettömän pienestä epäterävyydestä.
-
- Viesti: