Mikä kamera?
-
Mikä kamera?
Eli olen tässä jo vähän aikaa katsellut kameroita ja vaihtoehtoina olisi:
Canon powershot a80
Sony dscp10
Näitä saa suunnilleen 500 eurolla... Kumpaa näistä suosittelisitte tai olisiko joitain muita vaihtoehtoja.
Canon powershot a80
Sony dscp10
Näitä saa suunnilleen 500 eurolla... Kumpaa näistä suosittelisitte tai olisiko joitain muita vaihtoehtoja.
-
minä olen kanssa ostamassa ton hintaluokan ekaa digikameraa mutta vaakakupissa on myös minolta Dimage Z1 siinä sais 10X zoomin ja toisaalta 640 x 480 liikkuvaa kuvaa niinkuin sonyssäkin.
Canon a70 ois samaresoluutio videossa, mutta a80 on huonompi joten a70:kin ois hyvä vaihtoehto kun kokonaishintaa ajatellaan. Samalla hintaa sais nimittäin isompaa muistikorttia yms.
Tervetuloa epävarmojen kerhoon. Itse taidan sijoittaa ihan pikkasen enemmän ja päätyä dimage z1:seen toisaalta Fuji FinePix S5000 ois visiin aavistuksen parempi 10x zoomikamera,mutta liikkuvakuva on 320 x 240 samakuin a80.Sen haluaisin tietää mitenpaljon 320 x 240 on huonompi kuin 640 x 480.
Canon a70 ois samaresoluutio videossa, mutta a80 on huonompi joten a70:kin ois hyvä vaihtoehto kun kokonaishintaa ajatellaan. Samalla hintaa sais nimittäin isompaa muistikorttia yms.
Tervetuloa epävarmojen kerhoon. Itse taidan sijoittaa ihan pikkasen enemmän ja päätyä dimage z1:seen toisaalta Fuji FinePix S5000 ois visiin aavistuksen parempi 10x zoomikamera,mutta liikkuvakuva on 320 x 240 samakuin a80.Sen haluaisin tietää mitenpaljon 320 x 240 on huonompi kuin 640 x 480.
-
- Viesti:
Sen verran voin lisätä että mielestäni on ihan turhaa verrata kameroita video-ominaisuuksien kannalta. Kaikki ovat kuitenkin niin huonoja että ei niitä viitsi käyttää. Tuo 640x480 on 4x niin iso kuva kuin 320x240, eli sisältää enemmän pikseleitä, kuvanlaadusta se ei sinäänsä sano vielä mitään ...
Kannattaa videon sijaan mielummin vertailla optiikkaa yms..
Kannattaa videon sijaan mielummin vertailla optiikkaa yms..
-
- Viesti:
-
Kun näitä video-ominaisuuksia verrataan, kannattaa myös muistaa, ettei käsittääkseni mikään nykyinen still-kamera kuvaa 25 ruutua sekunnissa (PAL-standardi) kuten videokamerat. Eli nykivään videoon täytyy varautua. Lisäksi resoluutio on mitä on.
Jos tämä riittää, niin ok. Mutta niille, jotka kuvittelevat saavansa kunnon videokuvaa tämä tiedoksi.
Jos tämä riittää, niin ok. Mutta niille, jotka kuvittelevat saavansa kunnon videokuvaa tämä tiedoksi.
-
-
-
Turha väheksyä digikameran videominaisuutta. Kuvan laatuhan riippuu käyttötarkoituksesta. Esim urheiluvalmennuksessa melko suttuisestakin kuvasta näkee suorituspuhtauden riittävän hyvin.
Sehän on selvää, että ei niillä mitään dogmaelokuvia kaupalliseen levitykseen kannata tehdä.
Muistatteko miten rupusia ja kohinaisia kuvia katseltiin onnessamme sillon kun videokamerat alkoivat yleistyä joka kotiin. Eikä kuvanlaatu harmittanut ketään;-))
Sehän on selvää, että ei niillä mitään dogmaelokuvia kaupalliseen levitykseen kannata tehdä.
Muistatteko miten rupusia ja kohinaisia kuvia katseltiin onnessamme sillon kun videokamerat alkoivat yleistyä joka kotiin. Eikä kuvanlaatu harmittanut ketään;-))
-
Jeps Tuskin maltan odottaa kun saan mun Harley-Davidson moottoripyörän kasaan Ja kevään ensimmäisen käynnistyksen kaikkine saundeineen talteen.Leikkonen kirjoitti:Turha väheksyä digikameran videominaisuutta. Kuvan laatuhan riippuu käyttötarkoituksesta. Esim urheiluvalmennuksessa melko suttuisestakin kuvasta näkee suorituspuhtauden riittävän hyvin.