kuvakoon muuttaminen

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
kaniini

kuvakoon muuttaminen

Viesti Kirjoittaja kaniini »

Nyt on ongelma: miten saan muutettua kuvan kokoa. Minulla on canon powershot A70 ja kameran mukana tullut ohjelma ZoomBrowserEx. Kun lähetän kuvat nettikaupan kautta, kuvakoko tulee aina 10x13- kokoisina. Haluaisin kuvien olevan 10x15. Mikä siis avuksi?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta.
"aloittelija"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
fangio

kuvakokoja

Viesti Kirjoittaja fangio »

En tiedä kamerastasi juuri mitään, mutta mulla on semmoinen käsitys, ettei sen kennon muoto ei ole 2:3 eli 10x15. Eli sen kennon muoto on tietääkseni semmoinen, että 10x13 on just se sun kuva.

No, riippuen tietty kuvafirmasta, voit kuitenkin itse ilmoittaa mitä kuvia haluat. 10x13 kuvien kameralla kuviin vaan tulee valkoista reunoihin tai sitten ylhäältä jää tavaraa puuttumaan. Tähänkin voi varmaan vaikuttaa tilauksen yhteydessä ja voithan tietty rajailla kuviasi jo koneella.
Viimeksi muokannut fangio, Tammi 06, 2004 16 : 49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markkur

Viesti Kirjoittaja markkur »

Kamerasi kennon sivujen suhde on 3:4, kuten kai useimmissa saman tason digikameroissa. Kun kuvaa aletaan sellaisenaan suurentaa, niin lopputuloksia voivat olla esim: 10 (3) x 13,3 (4) cm tai 15 (3) x 20 (4) cm. Eli suhteella 3:4 ei saa väännettyä 10x15 cm kuvaa.

Jos välttämättä haluat 10x15 cm -kokoisia kuvia, niin suosittelen, että kuvatessa rajaat kuvan yläreunaan vähän "turhaa". Sitten voit jollakin kuvankäsittelyohjelmalla rajata kuvasi suhteessa 2:3, josta saat lopputuotteena kuvan 10 (2) x 15 (3) cm.
Vastaa Viestiin