tarvikeakuista..

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
migguli

tarvikeakuista..

Viesti Kirjoittaja migguli »

Joo eli, jonkin verran löysin haulla tietoa, mutta mistä todella kannattais ostaa uusia akkuja(300D:hen) a nimen omaan tarvikeakkuja kun canonin oikiat on niin kalliita.
eli mistä kannattais?J
KLC.fissä on 19 e + postit??
Digitarvikkeessa on taas 24,5e + postit
klcstä joku oli tilannu ja sanonu että joku akku oli kuulemma muutaman millin liian pieni, mutta en sitten tiiä.
Mitä suosittelette??
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
duluz

Viesti Kirjoittaja duluz »

Vilkaise nyt vaikka mitä Maitolaiturilta löytyy. Sieltä mä omani hommasin (Ansmann merkkisen). Toimitus oli muistaakseni ihan kohtuu nopea, eikä hintakaan mikään hurja. Nikoniin tosin, mutta hyvin on pelannut. Luulisi löytyvän Canoniinkin.
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

Mä tilasin 2 akkua http://www.hizki.com/ ja kannonin orkkis jäi varalle. Vielä ollaan elossa.
Trnquill
Viesti:

Re: tarvikeakuista..

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

migguli kirjoitti:Joo eli, jonkin verran löysin haulla tietoa, mutta mistä todella kannattais ostaa uusia akkuja(300D:hen) a nimen omaan tarvikeakkuja kun canonin oikiat on niin kalliita.
eli mistä kannattais?
eBay.de:stä näyttää löytyvän alkaen 11-12 euroa postitettuna Suomeen. Itse tilasin 350D:hen "vara-akun", jossa yllätten olikin kapasiteettia jonkinverran alkuperäistä akkua ennemmän => alkuperäinen siirtyi varalle ja tarvike käyttöön. Hintaa tuolla oli 8,50e postikuluineen.
-Markus
Fotoni.org
KCL

Viesti Kirjoittaja KCL »

Aikanaan 350D hankinnan yhteydessä tuli lisäksi ostettua tarvikeakku. Tämä kesti vuodenpäivät kunnes yhtäkkiä lakkasi toimimasta. Uusi on tällä kertaa tilauksessa, tosin eri merkkinen tarvikeakku kuin se ensinmäinen. Myöskin takuuta on tässä tilauksessa olevassa akussa 1 vuosi.
Canonin oma akku toimii moitteetta.
Kuvis

Viesti Kirjoittaja Kuvis »

Muutaman tarinan olen netissä lukenut, missä tarvikeakku(eli kopio) on kärähtänyt kameran sisään tai jotain muuta vastaavaa.
Tietysti nämä tapaukset on vain 1/10000 mutta kuitenkin itseäni hiukan hirvittää nämä "tarvikeakut" ja niiden luotettavuus.
Trnquill
Viesti:

Kuvis kirjoitti:Tietysti nämä tapaukset on vain 1/10000 mutta kuitenkin itseäni hiukan hirvittää nämä "tarvikeakut" ja niiden luotettavuus.
No sitten kannattaa ehdottomasti pitäytyä alkuperäisissä! Viitisen kymppiä on halpa hinta mielenrauhasta. :)
-Markus
Fotoni.org
migguli

mää taidan tilata tuolta hizkistä 1 ainakin näin aluksi.
Kiinnostais vähän tuolta eBaysta, mutta en ymmärrä saksaa ollenkaan ja miten maksu onnistuu?
Sen verran osasin että löysin sen akun sieltä kyllä. Ja näyttää olevan myös isompi varaus kyky. 1800 mAh vai paljonkohan se oli.
Mites toi ebayn homma oikein menee jos sieltä tilaisinkin?
virolkr

Viesti Kirjoittaja virolkr »

Minä tilasin tuolta 350D:n halpisakkuja hintaan 9,90 http://www.halvathinnat.fi/ En ole vielä hirveästi käyttänyt, joten ei ole vertailupohjaa.
Trnquill
Viesti:

migguli kirjoitti:Kiinnostais vähän tuolta eBaysta, mutta en ymmärrä saksaa ollenkaan ja miten maksu onnistuu?
Yhtä akkua varten ei kannatakaan ebayn käyttöä saatika saksan kieltä opetella... :) Kysele vielä tuttavapiiristäsi, josko joku tuolla asioisi. Maksu tapahtuu yleensä joko suoraan tilisiirtona (Überweisung, ei mitään lisäkuluja siirtäessä EU:n sisällä) tai PayPalilla (huomattavasti nopeampi, kuin edellinen!). Kannattaa ihmetellä myös ebay.com ja ebay.co.uk, jotka ovat kotoisella englannin kielellä.
migguli kirjoitti:Mites toi ebayn homma oikein menee jos sieltä tilaisinkin?
Hommassa on muutavia huomioitavia juttuja. Ensinnäkin se, lupaako myyjä toimittaa myös Suomeen (versand nach:). Toisekseen postikulujen suuruus kannattaa tsekata, samaa tavaraa myydään viiden ja toisaalta viidentoista euron postikuluilla. Kolmas huomioitava kohta on maksu, eli sopiiko vaadittava maksutapa itselle vaiko eikö. Muilta osin kaupanteko on varsin suoraviivaista, varsinkin suoraostotuotteissa (Sofort Kaufen / Sofort & Neu), jotka saa heti omaksi ilman huutokauppaa.

Kannattaa myös huomata se, että kaikilta ebay:n kansallisilta saiteilta löytyy samat tavarat, kun hakee kohdenumerolla (Artikelnummer). Kohteen kuvaustekstejä tämä ei tietysti tutummalle kielellä käännä, mutta ebayn käyttöliittymän kylläkin.
-Markus
Fotoni.org
migguli

Oukkei.nyt selvis hyvin.. täytyy joskus kyllä tilata jotai sieltä..
kmb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kmb »

Itse voin suositella Digitarvikkeen myymiä aikkuja siinä mielessä, että ovat hyvin toimineet ja mutuna luvatulla kapasiteetilla (1500mAh) on jotain tekemistä todellisuuden kanssa kun (jälleen mutuna) muistelen Canonin omien akkujen (pienemmät kapasiteetiltaan) käyttöä.

Olen kiinnostunut kuulemaan jos joku on käyttänyt pitkään ja todennut toimivaksi jotain halpaa (~10 euroa) akkua, jota saa samaa tyyppiä samalla hintaan jostain. Noitahan voi tarvita jossain vaiheessa elämää useita. Itselläni ei ole tietoa siitä, missä määrin susia on tai kuinka paljon kapasiteettia "pyöristellään" ylöspäin (luulen, että tätä tapahtuu samalla tapaa kuin NiMH-akkujen kohdalla testien perusteella).
migguli

laitetaanpa tähän jatkoksi, kun en uutta topiikkia jaksanut tehdä. ELI

Onko kukaan tilannut saksasta tarvikeakkuja. Nyt tuli mahdollisuus tilata kun muutamia muita on tilaamassa saksasta akkuja(muita kun kameran) niin voisin tilata siinä samalla niin menisi vähän postikuluja. eli onko joku tilannut saksannetti kaupoista akkuja??
Trnquill
Viesti:

kmb kirjoitti:Olen kiinnostunut kuulemaan jos joku on käyttänyt pitkään ja todennut toimivaksi jotain halpaa (~10 euroa) akkua, jota saa samaa tyyppiä samalla hintaan jostain.
Näistä tarvikeakuista ei oikein ikinä tiedä, mitä typpiä ovat. Ainakin oma kahdeksan euron akkuni päällä ei lue mitään ja se on etiketiltäänkin erilainen, kuin mitä kohteen kuvauksessa eBay:ssä aikoinaan... :) Kapasiteetti sentään oli sama, kuin mistä maksoin.

Olen nyt käytellyt tuota vajaan vuoden, eikä mitään ongelmaa tunnu olevan. Ilmoitettu kapasitettii on jonkin verran Canonin omaa suurempi ja todelliset käyttöajat vahvistavat tämän lukeman jokseenkin oikeaksi. Kyllä tuolla tuhat kuvaa rapsii helposti (350D).

Eli kun minulla kokemusta on vain yhdestä akusta, en mitään laatuarviota voi mennä tekemään. Mutta ainakin tämä on toiminut hyvin.
migguli kirjoitti:Onko kukaan tilannut saksasta tarvikeakkuja. Nyt tuli mahdollisuus tilata kun muutamia muita on tilaamassa saksasta akkuja(muita kun kameran) niin voisin tilata siinä samalla niin menisi vähän postikuluja.
Laskeppa sitten tarkkaan, säästätkö todella postikuluissa! Jos vaikka kolmeen pekkaan tilaatte läjän akkuja ja sinulle tulee vain yksi kameran akku, voi postikuluja tulla helposti 3-5 euroa per nuppi. Kun sitten taas tuo yksittäinen kamera-akku tulee parilla eurolla. Pieniä senttejä, myönnetään, mutta kuitenkin. :) Lähinnä siihen halusin puuttua, että kimppatilaus ei aina ole se halvin mahdollinen ratkaisu. Tähän vaikuttaa toki sekin, onko juuri sinun haluamasi akku halpa nimenomaan siinä liikkeessä, johon tilaus tehdään.
-Markus
Fotoni.org
migguli

juu, niinhän se olis joo.. muttakun työporukka oli tilaamassa (jotain 4-8 hlö) niin sillon olis voinu tilata, mutta saahan niitä täältäkin 15euron pintaan..ja kun ei ole hirveä tarve vielä kun on 1 canonin alkuperänen ja 1 tarvike akku..
litani936

Viesti Kirjoittaja litani936 »

Minä voin sitten olla se totuuden torvi jahka nuo Ebaysta tilaamani kaksi akkua joskus tulevat.
En tosiaankaan edes tajua miten tuo Ebay oikein toimii , joten en siellä oikein viihdy, mutta satuin menemään sinne akkuosastolle ja kun myivät uusia canonin akkuja (siis Canoniin sopivia) 2.50 kappale, niin olihan niitä muutama heti otettava.
Vastausmeilissä jonka heti laittoivat, siis erittelyt ja hinnat, niin perille tänne paketin hinta pitäisi olla 12 euroa.
Tietysti Suomalainen ei usko ennenkuin näkee, mutta annan sitten kuulua ja KOVAA jos on jotain epäselvää.
......................................
litani936

Viesti Kirjoittaja litani936 »

Sieltä niitä tuli sitten pussillinen.Olin vissiin hönöpäissäni tilannut pikkasen enemmän eli 4 kpl.
No nyt ne on kaikki latinkissa samuutama on kiinni kahvassa.Pitää nyt vaan tyhjentää kunnolla ja taas täyttää jotta alkavat toimia kunnolla.
Toimitus oli kyllä vähän saakelin nopea:olisiko viikko tai jotain.
Katsotaan nyt miten kestävät
Tarkkailu jatkuu,,,,,,
......................................
Seq
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seq »

Tiesithän, ettei litium-akkuja kannata/saa tuhjentää kunnolla, koska ne - suurella todennäköisyydellä - hajoaa siitä. Litium-akut "tykkäävät" olla täynnä.
euka

Viesti Kirjoittaja euka »

Lähdin vaellukselle pari viikkoa siten ja tilasin 2kpl ansmannin Bp-511 akkuja, koska kokemukset aikoinaan digitarvikkeesta tilatusta nimettömästä tarvikeakusta oli karvaiset (hyvä että kesti puolta canonin originaalista). Ajattelin aloittaa Ansmanneilla, jotta voi turvautua canonin omaan siinä vaiheessa kun alkaa virta loppumaan. Ihmetys oli suuri kun viikon jälkeen olin vetänyt 2gt kortin täyteen, toista korttia kierrossa ja sama eka akku oli edelleen pesässä. Akku ei ehtinyt tyhjentyä ennen uutta latausta kotona. Tuli sitten kannettua turhaan kolmea vara-akkua. :)
suotila

Viesti Kirjoittaja suotila »

Oma kokemus ei hyvä. Ostin keväällä pixxass.de-putkasta yhden nimettömän tarvikeakun ja eilen heitin sillä vesilintua. Vai onko parin minuutin toiminta-aika yhdellä latauksella riittävä? Mutta mitäpä tuosta, seuraavaksi originaalia tai merkillistä pirattikamaa - tulipahan testattua.
Vastaa Viestiin