kuvien siirto digikamerasta tietokoneelle (muokatusti)

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
jmartisk

kuvien siirto digikamerasta tietokoneelle (muokatusti)

Viesti Kirjoittaja jmartisk »

Hei, olen etsinyt ohjelmaa tältä foorumilta, jolla voisi siirtää kuvia digikamerasta tietokoneelle muokatusti. Nykyisellä Canonillani kuvat nimetään IMG001 tyyliin, josta en pidä. Aiemmalla Casiollani kuvat nimettiin 08310001, eli KK-PÄIVÄ-NUMERO, johon olen tottunut. Etsinkin ohjelmaa, joka konvertoisi kuvien nimet siirrettäessä ne kovalevylle. Vastaavaa on kysytty aiemminkin (http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... oombrowser) , mutta ilman vastausta. Onnistuuko esim. ZoomBrowserilla? Oli ainoa ohjelma tällä foorumilla jonka löysin vastaavan Microsoft Scanner and Camera Wizardia, jota nykyään käytän.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nöpö

Re: kuvien siirto digikamerasta tietokoneelle (muokatusti)

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

jmartisk kirjoitti:Hei, olen etsinyt ohjelmaa tältä foorumilta, jolla voisi siirtää kuvia digikamerasta tietokoneelle muokatusti. Nykyisellä Canonillani kuvat nimetään IMG001 tyyliin, josta en pidä. Aiemmalla Casiollani kuvat nimettiin 08310001, eli KK-PÄIVÄ-NUMERO, johon olen tottunut. Etsinkin ohjelmaa, joka konvertoisi kuvien nimet siirrettäessä ne kovalevylle. Vastaavaa on kysytty aiemminkin (http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... oombrowser) , mutta ilman vastausta. Onnistuuko esim. ZoomBrowserilla? Oli ainoa ohjelma tällä foorumilla jonka löysin vastaavan Microsoft Scanner and Camera Wizardia, jota nykyään käytän.
Jos siirrät niitä suoraan kamerasta, niin ainakin semmoinen kuin GetCanon! osaa tuon ja hakee ne kuvat kamerasta asti, kunhan WIA-ajuri on asennettu. En ole varma, että osaavatko PicMove ja Downloader pro hakea kamerasta, mutta kortinlukijasta ainakin ja molemmissa onnistuu uudelleenimeäminen haluamallaan tavalla. Noista Downloader pro on maksullinen, muut ihan ilmaisia.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

[Downloader Pro] on maksullinen, mutta monipuolisuudessaan ja näppäryydessään aivan ehdoton apuväline.

Asetukset kun hieroo kerran kunnolla kuntoon, niin sen jälkeen kuvat latautuvat koneelle juuri niin kuin haluaa ja vaikka yhdellä napinpainalluksella.
mjalka

Viesti Kirjoittaja mjalka »

Itse tallennan kuvat päivän ja vuoden mukaan kansioihin.

Esim. Tämän päivän kuvat menevät kansioon 2006-07-26 jne.

Kuvat pysyvät aina järjestyksessä. Selvyyden vuoksi usein merkitsen vielä jonkun tarkennuksen kansion nimen perään:

2006-07-26_suihkukaappitesti@ISO3200

Eikö tuo aja saman asian?
Nöpö

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

mjalka kirjoitti:Itse tallennan kuvat päivän ja vuoden mukaan kansioihin.

Esim. Tämän päivän kuvat menevät kansioon 2006-07-26 jne.

2006-07-26_suihkukaappitesti@ISO3200

Eikö tuo aja saman asian?
Ihminen on laiska, kun antaa parametrit oikein noille lataussoftille, niin ne tekee sen ihan automaagisesti. Tai no, ihmisistä niin tiedä, mutta minä ainakin. Kyllähän ne kuvat on mullakin päivämääräkansioissaan, matkakuvat lisäksi ensin omassa pääkansiossaan, jossa toki on myös matkan vuosi ja kuukausi merkittynä.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Itse käytän myös tuota Downloader Pro:ta mutta Cam4you hoitanee myös homman.
http://alkenius.no-ip.org/Cam4you/
Vastaa Viestiin