Mitä 150 eurolla?
-
Mitä 150 eurolla?
Mieli tekisi digikameraa, mutta sattuneesta syystä budjetti kutistui max150 euroon. Mitä tolla rahalla kannattaa ostaa, vai kannattaako olla kokonaan ostamatta? Älkääkä sanoko, että kannattaa sijoittaa enemmän siihen kameraan, sen tekisin kovin mieluusti ja tarkoitus olikin, mutta ei olekaan nyt mahdollista. Valitettavasti.
Haluaisin ottaa ihan "tavallisia" perhekuvia, sisällä ja ulkona. Lapsista lähinnä. Mitään maisemia en varmaan juurikaan tule kuvaamaan.
Digitaalisella zoomilla ei käsittääkseni tee " yhtään mitään", mutta onko missään halvassa mallissa optista zoomia?
Haluaisin ottaa ihan "tavallisia" perhekuvia, sisällä ja ulkona. Lapsista lähinnä. Mitään maisemia en varmaan juurikaan tule kuvaamaan.
Digitaalisella zoomilla ei käsittääkseni tee " yhtään mitään", mutta onko missään halvassa mallissa optista zoomia?
-
Unohda digi ja osta filmikamera, jos budjetti on 150 euroa. Minkään tuon hintaisen digin laatu, nopeus ja toimivuus eivät liippaa läheltäkään esim. 150 euroa maksavaa Olympus mjuII:sta (filmikamera). Käytettynä tuolla hintaa voi saada tietysti vähän parempia kameroita, mutta ei varmasti mitään hurjan hyvää.
Olen varma, että säästät itsesi ikäviltä yllätyksiltä, jos jätät halvan digin ostamatta. Itse ainakin toivoisin onnistuneita kuvia lapsista, joten ei niitä kannata pilata halvalla digikameralla.
Eri asia on tietysti, jos haluat kuvia nettiin, eikä sinulla ole scanneria, jolla scannata valokuvia. Silloinhan digi on kätevämpi, mutta tuo nyt on aika laiha lohtu.
Suosittelen esim. Olympus mjuII ja ISO 200 tai 400 filmi...mju sarjaa löytyy myös zoomilla, mutta en tiedä hintoja. Jos tahdot väkisin digin, niin sitten täytyy kai ehdottaa jotain muuta. :o)
—Timo
Olen varma, että säästät itsesi ikäviltä yllätyksiltä, jos jätät halvan digin ostamatta. Itse ainakin toivoisin onnistuneita kuvia lapsista, joten ei niitä kannata pilata halvalla digikameralla.
Eri asia on tietysti, jos haluat kuvia nettiin, eikä sinulla ole scanneria, jolla scannata valokuvia. Silloinhan digi on kätevämpi, mutta tuo nyt on aika laiha lohtu.
Suosittelen esim. Olympus mjuII ja ISO 200 tai 400 filmi...mju sarjaa löytyy myös zoomilla, mutta en tiedä hintoja. Jos tahdot väkisin digin, niin sitten täytyy kai ehdottaa jotain muuta. :o)
—Timo
-
Filmikamera mulla jo on ihan välttäväinen, että semmoista en osta.
Toki tiesinkin, että tällä budjetilla ei kamerakaupassa paljon juhlita, mutta jos nyt edes jotakin saisi... :( Kun kävi niin *sensuroitu* nakki, että oli jo kamerarahat kourassa (siis ihan kunnolliseen uuteen), ja mallikin jo melkein valittu, mutta sitten kävi semmoinen ikävä juttu, että oli kertakaikkiaan pakko käyttää ne rahat muuhun. Ei vaan millään viitsisi aloittaa säästämistä uudelleen alusta. *huoh*
Käytettyjä olen katsellut, mutta ei ole vielä tullut "sitä oikeaa" vastaan, ja uutta siis ei kannata ostaa (jos teitä uskon ;) ).
Pitänee siis jatkaa etsimistä. (ja säästämistä...)
Toki tiesinkin, että tällä budjetilla ei kamerakaupassa paljon juhlita, mutta jos nyt edes jotakin saisi... :( Kun kävi niin *sensuroitu* nakki, että oli jo kamerarahat kourassa (siis ihan kunnolliseen uuteen), ja mallikin jo melkein valittu, mutta sitten kävi semmoinen ikävä juttu, että oli kertakaikkiaan pakko käyttää ne rahat muuhun. Ei vaan millään viitsisi aloittaa säästämistä uudelleen alusta. *huoh*
Käytettyjä olen katsellut, mutta ei ole vielä tullut "sitä oikeaa" vastaan, ja uutta siis ei kannata ostaa (jos teitä uskon ;) ).
Pitänee siis jatkaa etsimistä. (ja säästämistä...)
-
Ehkä et vain ole tunnistanut sitä. Säännöllisin väliajoin on tähän hintaluokkaan myynnissä esimerkiksi Olympuksen C-2000-malleja, joka on edelleen erinomainen kamera (se oli yksi aikansa huippupokkareita) - mutta ne henkilöt, jotka ovat näitä ostaneet, haluavat päivittää "isompipikselisiin". Ko. vehkeessä on edelleen erinomainen, huippuvalovoimainen objektiivi ja hyvä kuvanlaatu. Vain pikseleitä on niukalti, jos niitä tarvitsee. Laita oma ostoilmoitus vaikka sfnetiin ja WWW-foorumeille.LKJ kirjoitti:Käytettyjä olen katsellut, mutta ei ole vielä tullut "sitä oikeaa" vastaan, ja uutta siis ei kannata ostaa (jos teitä uskon ;) ).
Matti Vuori
-
Kaksi halpaa digiä on nyt testattu ja palautettu. (Kiitos Gigantille palautusoikeudesta ja rahat takaisin) Eka oli joku 99 euron Olympus, jota jaksoin katsella yhden päivän ja toinen hp635 (149e), joka söi pattereita yhden parin päivässä. Neljäntenä päivänä kypsyi päätös ostaa "millä hinnalla hyvänsä" semmoinen, jossa on ladattava akku. Nyt omistan Pentax Optio S:n. (enkä muuten ostanut sitä enää Gigantistakaan...)
Nimimerkillä "Ainakin toistaiseksi tyytyväinen" ;)
-
Tota, varmaan puolet kaikista digikameroista, niin laadukkaista kuin laaduttomista on "patterikameroita". Niissä vaan käytetään erillisinä ostettavia AA-akkuja ja laturia.LKJ kirjoitti: Neljäntenä päivänä kypsyi päätös ostaa "millä hinnalla hyvänsä" semmoinen, jossa on ladattava akku. Nyt omistan Pentax Optio S:n. (enkä muuten ostanut sitä enää Gigantistakaan...)
-Reijo-