300D pakkasessa

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
sininen4

300D pakkasessa

Viesti Kirjoittaja sininen4 »

Viime päivien ulkokuvauksissa 300D on käyttäytynyt omituisesti. Muutaman kuvan jälkeen tähtäimesta tarkenusta hakiessa sinänsä kirkkaseen näkymään ikäänkuin valahtaa eteen "verho", joka sumentaa näkymää. Siihen liittyy myös usein se, että automaattitarkennus ei toimi.
Tietääkö joku,onko kyse normaali-ilmiöstä pakkasella vai onko parin kuukauden ikäinessä kamerassa vikaa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Kuulostaa siltä, että objektiivin aukko himmentyy jostain syystä. Oletko varma, ettet paina dof-preview nappia vahingossa?
sininen4

Mielestäni en ole painanut kyseistä nappia, mutta täytyy tänään kiinnittää asiaan huomiota. Olen viime päivinä kuvannut yli 20 asteen pakkasessa ja ilmiö on ollut joka kerta sama. Objektiivina on ollut Canonin 100mm:n makro.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Voi olla että toi on ihan oma vahinko. tekeekö toi tuota muilla objektiiveilla?
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Muutamana päivänä olen kuvannut 10-20 asteen pakkasessa reilut pari tuntia kerrallaan. Minä en ole ainakaan huomannut mitään ongelmia kameran kanssa. LCD-näyttö tosin hidastuu melkoisesti mutta onneksi objektiivin kautta näkee myös ne tärkeimmät "reaaliajassa".
sininen4

Palasin juuri ulkoa kuvaamasta ja varoin pitämästä vasenta kättäni dof-preview napin päällä. Pakkasta oli vain kolmisen astetta, mitään himmennystä ei etsimeen ilmaantunut. Joten uskon ongelman selvinneen. Kiitti vinkistä.
Vastaa Viestiin