Ostin Minoltan Dimage Z1:n, hyvä ostos?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Vastaa Viestiin
Hurtsi

Ostin Minoltan Dimage Z1:n, hyvä ostos?

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Olen täysin aloitteleva kuvaaja, mutta halusin kuitenkin kameran jossa on:
-hyvä kuvanlaatu
-riittävästi säätömahdollisuuksia
-hyvä zoomi
-kyky ottaa kuvia nopeasti, esim. liikkuvia kohteita
-ei kovin iso

Pakettini 580 euroa (Suomesta):
-Z1
-Sandisk 256MT
-Minoltan laukku
-2 settiä akkuja (4x2100mAh ja 4x2350mAh) + laturi
-kirja "Digikuvaajan käsikirja"
-50kpl 10*13 kuvan kehitys

Kamera on elämäni ensimmäinen.

Hyvä ostos???
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
trsqr

Re: Ostin Minoltan Dimage Z1:n, hyvä ostos?

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Hurtsi kirjoitti:Hyvä ostos???
En tiedä miksi sitä kysyt näin ostopäätöksen jälkeen, toivottavasti ei alkanut kaduttaa. =) Kamera riittää varmasti monenlaisiin tilanteisiin. Ja harvemmin se hyvän kuvan ottaminen kuitenkaan on siitä kamerasta kiinni...

-olli
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Nyt sitten lue vain oman kamerasi mainoksia ja arvosteluja. Niistä näet, miten hyvä kamera sinulla on. Varo erityisesti, ettet vahingossa lue Canonin mainoksia, Canon osaa mainostaa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

adapteri kirjoitti: Varo erityisesti, ettet vahingossa lue Canonin mainoksia, Canon osaa mainostaa.
Jopa täälläkin on niiden vaarallisia mainoshenkilöitä nähty, ties mitä niistä tarttuu... ;-)
Toivonen

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

OskuK kirjoitti:
adapteri kirjoitti:Varo erityisesti, ettet vahingossa lue Canonin mainoksia, Canon osaa mainostaa.
Jopa täälläkin on niiden vaarallisia mainoshenkilöitä nähty, ties mitä niistä tarttuu... ;-)
No tätä on pakko kommentoida.
Itse olen töissä Canonin kilpailijalla (ei kamerapuolella). Uskon vahvasti, sen enempää mainitsematta miksi, Canon ei ikinä tule pärjäämään meidän osa-alueellamme.
Kameraksi valitsin Nikonin jälkeen Canonin pitkin hampain ja hiukan "häpeillen", mutta ei siitä pääse mihinkään, Canon on tasaisen varma. Ei mikään maailman ihme, mutta erittäin varma, luotettava ja laadullisesti (jos ei paras) ainakin huippulaatua. Huollosta ja takuusta en kommentoi, kun ei ole kokemuksia.
Nikonin jälkeen olen tyytyväinen. Onko vika sitten minussa vai Nikonissa, en osaa sanoa ;)

Hurtsille taas sanoisin kuten trsqr, että mitä ihmettä tuota kyselet kun olet kameran jo ostanut?
Käytä kameraa testaa ja tutki ja neuvo sitten täällä muita jotka kyselevät kun ovat osto-aikeissa.
Tomi Toivonen
OskuK

Toivonen kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
adapteri kirjoitti:Varo erityisesti, ettet vahingossa lue Canonin mainoksia, Canon osaa mainostaa.
No tätä on pakko kommentoida.
Kuten sanoin...
Toivonen

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

OskuK kirjoitti:Kuten sanoin...
Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee.
Paranoidiksi ei kuitenkaan kannata ryhtyä.
Tomi Toivonen
OskuK

Toivonen kirjoitti: Paranoidiksi ei kuitenkaan kannata ryhtyä.
Nimenomaan ;-)
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Minä en ottanut kantaa yhdenkään kameran laatuun tai kameramerkin hyvyyteen. Kameran "maine" tulee kolmesta asiasta, sen todellisesta laadusta, sen käyttäjien uskomasta laadusta (mielipiteistä) ja sen mainonnasta. Käyttäjien uskoma laatu on tietysti osittain tulosta noista kahdesta muusta. Useimmilla käyttäjillä on vankka kokemus vain yhden merkkisestä kamerasta samalla tasolla. (harva vaihtaa kameraa saman tasoiseen, useammin parempaan). Käyttäjät ovat tyytyväisiä kameraansa, kun näkevät muiden käyttäjien tyytyväisiä kommentteja ja kameran mainoksia. Canon ei maineensa vuoksi voi olla huono kamera, mutta sen maine on suurelta osalta tehty mainonnalla. En ole varma siitä, että se on parempi kuin muut saman luokan kamerat. Sen maine on sen laatuun nähden parempi kuin muilla, johtuen suurelta osalta mainonnasta. Siksi varoitin lukemasta Canonin mainoksia. Jos kamera on hyvä, mutta ei ole itse varma siitä, on parempi lukea omasta kamerasta kuin Canonin mainoksia. Minä uskon nettiarvostelujen perusteella, että Minoltan Z1 on hyvä kamera, eikä Canon pysty tarjoamaan sille saman tasoista vaihtoehtoa. Canon mainostaa hyvin, mutta jos ostaja on epävarma hankintansa hyvyydestä, Canonin mainoksia kannattaa välttää.
Hurtsi

Viesti Kirjoittaja Hurtsi »

Kiitos Adapteri kun vihdoinkin taas joku vastasi edes hiukan alkuperäiseen kysymykseen. Jutustelu taisi lähteä hieman sivuraiteille...

Niin, sitähän mä tässä hain takaa, että itse luulen tehneeni hyvän hinta/laatu ostoksen. Halusin tähän varmistusta (=kannustusta)kokeneemmpien kuvaajien avulla.
silmaauki

Viesti Kirjoittaja silmaauki »

Itse kun pari kuukautta sitten vaihtoehtoja harkitisin, niin tuo Minolta oli loppusuoralla mukana. Valinta päätyi kuitenkin minun kohdallani Olympuksen C5050:aan.

Se ei kuitenkaan tarkoita ettäkö Minolta olisi huono, tai edes keskinkertainen. Minun tapauksessani oli vain olemassa parempi vaihtoehto.
-SilmäAuki
Vastaa Viestiin