Tiedostonimet exif datasta?
-
Tiedostonimet exif datasta?
Olen siirrellyt aiemmin Canonin G3:sta cam4you-softalla kuvat tietokoneelle. Nyt ostin 300D ja siirto on niin hidasta, että luen kuvat suoraan kortinlukijalla. Cam4you:ssa pystyi valitsemaan, millä nimellä kuvat talletettiin. Itse tykkäsin käyttää muotoa:
vuosi-kuukausi-päivä tunti-minuutti-sekunti.jpg
Onko olemassa softaa, jolla voisi nimetä tidostot uudelleen ylläolevaan tyyliin ja se kaivaisi ajan kuvan exif-datasta? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
vuosi-kuukausi-päivä tunti-minuutti-sekunti.jpg
Onko olemassa softaa, jolla voisi nimetä tidostot uudelleen ylläolevaan tyyliin ja se kaivaisi ajan kuvan exif-datasta? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
-
- Site Admin
- Viesti:
http://www.breezesys.com/
löytyy Downloader Pro (27 euroa)
ja yleisempään käyttöön BreezeBrowser (49 euroa).
löytyy Downloader Pro (27 euroa)
ja yleisempään käyttöön BreezeBrowser (49 euroa).
-
- Viesti:
Muistaakseni tein tuon saman joskus jollain ilmaisella ohjelmalla. Maksullisia minulla ei montaa ole ja piraatteja en käytä, joten sellaisella en ole tuota nimeämistä tehnyt. Nyt vaan en muista, mikä se ilmaisohjelma oli. En löytänyt sitä tältä koneelta ja vanhan koneen kovalevy on edelleen "arkistossa". Eikö kukaan muista, mikä sellainen ilmaisohjelma olisi?
-
-
No tuota olen minäkin jo toista vuotta käyttänyt, ja aina ihmetellyt niitä kun täällä valittelee kuvien koneellelatausongelmia. Offtopic, mutta itse en kyllä ymmärrä mitä hienoa on repiä muisti joka kerta kortinlukijaan muka latauksen "nopeuttamiseksi". Siinä ajassa kun kortti olisi vasta näpeissä, ovat ensimmäiset kuvat jo piuhalla menossa.Skynet kirjoitti:Itse siirrän kuvat Cam2pc-nimisellä ohjelmalla, joka on ilmainen. .
lm
-
Ehkä siinä on sellainen järki, että kortinlukijallani pystyy lukemaan noin 15-kertaisella nopeudella verrattuna lukuun suoraan kamerasta. Täydellä muistikortillani tämä ero on luokkaa 40 minuuttia (muutama minuutti vastaan "kolme varttia").luola kirjoitti:Offtopic, mutta itse en kyllä ymmärrä mitä hienoa on repiä muisti joka kerta kortinlukijaan muka latauksen "nopeuttamiseksi". Siinä ajassa kun kortti olisi vasta näpeissä, ovat ensimmäiset kuvat jo piuhalla menossa.
-
- Site Admin
- Viesti:
http://www.digicamera.net/dnews03/dnews_0503.htmSkynet kirjoitti:Itse siirrän kuvat Cam2pc-nimisellä ohjelmalla, joka on ilmainen. Ohjelma osaa mm. nimetä kuvat exif-tiedoista kaivetun kuvaushetken mukaan. Ohjelma toimii kaikkien sellaisten kameroiden ja kortinlukijoiden kanssa, jotka näkyvät massamuistina.
ja 19.05.2003 oli diginewseissä näin:
"cam2pc, freeware-ohjelma, jonka avulla kuvia voi siirtää monesta eri digikamerasta mikroon. Ominaisuuksiin kuuluu exif-tietojen ja kuvien näyttäminen, kuvien koon muuttaminen erätoimintona ja kuvatiedostojen monipuolinen nimeäminen. Lisäksi ohjelma pystyy automaattisesti mappaamaan toimimattomat pikselit."
http://www.nabocorp.com/cam2pc/
-
Ok, guilty as charged. Ajattelin hieman kapeasti, omalta kannaltani, mutta kukapa ei tekisi niin. Olen pärjännyt 128 megaisen muistin kanssa, (memorystick, omaani ei suurempaa saakaan) ja se tyhjenee - jaa, en ole ikinä tullut mitanneeksi. Jokunen minuutti, ehkä 3-4. Ja totinen tosi on, että noin pienellä muistikortilla on lähinnä kivikautista menettelyä avata kameran luukkua, irrottaa korttia, laittaa lukijaan , tyhjentää, irrottaa lukijasta, laittaa takaisin kameraan, sulkea luukku. Hohhoijaa. Nyt kun lyön usbin kiinni, niin ne hetket minkä se siirto vie, voin käyttää muuhun. Tämä tapa vie vähemmän käytettyä omaa aikaani, kuin tuo toinen.ArtoH kirjoitti:Ehkä siinä on sellainen järki, että kortinlukijallani pystyy lukemaan noin 15-kertaisella nopeudella verrattuna lukuun suoraan kamerasta. Täydellä muistikortillani tämä ero on luokkaa 40 minuuttia (muutama minuutti vastaan "kolme varttia").luola kirjoitti:Offtopic, mutta itse en kyllä ymmärrä mitä hienoa on repiä muisti joka kerta kortinlukijaan muka latauksen "nopeuttamiseksi". Siinä ajassa kun kortti olisi vasta näpeissä, ovat ensimmäiset kuvat jo piuhalla menossa.
Mutta totta, jos siinä menee 40 min ( silloin täytyy olla 10x 128 M = yli 1,2 Gigainen muistikortti ) asia on eri. Minun moka.
- Enpäs muuten tiennytkään, että Mattikin oli tuosta softasta kertonut. Kuten sanottu, itse olen käyttänyt sitä edellisvuoden alkusyksystä lähtien. Tunnustan, etten itseasiassa juuri muuhun, kuin tuohon siirtoon.
lm