f707, kaukolaukaisin?

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
e
Viesti:

f707, kaukolaukaisin?

Viesti Kirjoittaja e »

onko sonyn f707:aan mahdollista liittää kaukolaukaisinta? voisikos sellaisen askarrella itse? onko kokemuksia?

eero
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Siihen saa LANC-liitännän kautta kaukolaukaisimen, jolla voi ohjata ilmeisesti myös zoomia.

Laite on tyyppimerkinnältään RM-DR1 ja esim. Computeruniverse myy sitä hintaan 66 €. Sonyn videokameroihin tarkoitettu laite on tyyppimerkinnältään RM-VD1 ja jostain syystä sen hinta on 57 € vaikka toiminnot ovat samoja (itse asiassa yksi toiminto enemmän). Ostin itse tuon VD1:n, mutta en ole vielä muistanut testata sitä F707:ssa, videokamerassa kylläkin ja se toimi.

LANC-liityntä on "väylä", eli siinä liikkuu joku digitaalinen ohjauskoodi, eikä pelkästään esim. sähköinen on/off-tieto, joten itse tuollaisen LANC-laitteen teko lienee käytännössä mahdoton tai vaatii keskitasoa korkeampaa elektroniikan ja ohjelmoinnin osaamista.
e
Viesti:

Viesti Kirjoittaja e »

LANC?

eli tuleeko se siis kuitenkin tohon ACC-liittimeen?

voi pahus, järkkäreihinhän pystyy ite askarteleen laukaisimen... on vähä arvokas laite.

eero
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

LANC?

eli tuleeko se siis kuitenkin tohon ACC-liittimeen?
Jeps. Eli LANC == ACC... on se kumma että joka härpsäkkeelle pitää olla 100 nimeä.

On joo *vähän* arvokas pelkäksi still-kameran kaukolaukaisimeksi, mutta videohommiin pystyin tuon jo itselleni perustelemaan paremmin.

Voihan noita jostain muualta / muun merkkisiä saada halvemmalla, mutta epäilen.
e
Viesti:

Viesti Kirjoittaja e »

ookoo...

joo, ja kun mulle se tulis just still-kuvaamista varten... eli kallis on.

jos vaan joltain löytyy tietoa vaihtoehtoisista (=edullisemmista) merkeistä, nii saa kertoo.

eero
Wilsku

Viesti Kirjoittaja Wilsku »

Toinen vaihtoehto ja tietysti halvin olisi tehdä mekaanisesta laukaisimesta sovellus joka käy sonyn kameraan.

Siis:

Käyt kaupasta ostamassa mekaanisen lankalaukaisimen ja sitten siihen taivuttelet sopivasta pellistä sille "telineen". Pellin toinen pää kiinni kameran jalustakierteeseen.
Toivottavasti ymmärsit.

Tässä nyt ei saa mitään muuta kuin sen kuvauksen aikaan, mutta ainakin minulle on riittänyt.

Nokian hands-freen liitin myyten käy ainakin omaan dsc-s85 kameraan, ainakin fyysisesti, sähkösistä kytkennöistä en sitten tiedä. (kokeilu omalla vastuulla)
form8

Viesti Kirjoittaja form8 »

Wilsku kirjoitti:Toinen vaihtoehto ja tietysti halvin olisi tehdä mekaanisesta laukaisimesta sovellus joka käy sonyn kameraan.
Ei oo kukaan bongannu mistään elektroniikka-sivuilta ohjeita miten voisi esim. rakentaa ir-vastaanottimen ja kytkeä se tohon acc-paikkaan ? Ja parhaassa tapauksessa ohjata vaikka telkkarin kaukolla.
Vastaa Viestiin