Dualhead kalibroiminen

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
Silli

Dualhead kalibroiminen

Viesti Kirjoittaja Silli »

Terve!

Olen kalibroinut molemmat monitorit adobe-gamman ja Timo Autiokarin Gamma 2.50 Targettia apuna käyttäen. Targetissa löytyvää väritasapaino-osaa en saa täysin harmaaksi mutta tämä ei ole se pääongelma tällähetkellä. Blackpoint oli myöskin kalibroitu T.A.:n ohjeiden mukaisesti).

Eli käytössä on Matrox Parhelia 512 ja monitoreina 2 kpl Samsung 959NF. XP ei tunnista kahta ICC-monitoriprofiilia jolloin molemmat monitorit "kalibroituu" vain yhdelle (jomman kumman monitorin) profiilille.
Tähän kokeilin sitten PowerStrippiä jolla voi kalibroida molemmat monitorit erikseen, näin tein vaikka säädöt powerstripillä on aika karkeita, sain kuitenkin monitorien gamma targetin näyttämään aikas samanlaisilta molemmilla monitoreilla.

Noh, laukaisin Discreet Combustionin päälle jonka tausta levittäytyy molemmille monitoreille ja on väriltään RGB(56,56,56) ja miltä näyttikään! Ykkösmonitorilla tausta on tummanharmaa, niinkuin pitääkin mutta kakkosmonitorilla kuva on ruskea! Vieläpä hiukan vihertävän ruskea. Olen kokeillut säätää kaikilla tavoilla ja kokeillut saada kakkosmonitorin harmaan harmaaksi mutta en saa sitä onnistumaan. Voiko itse monitori olla rikki?

Löytyykö mitään _hyvää_ ohjelmaa millä saisi dualhead-kalibroinnin toimimaan HYVIN Windows XP:llä?

Apuja kaivataan...