Mikä vialla Canon A75:ssä?
-
Mikä vialla Canon A75:ssä?
Moikka,
muutaman päivän joutilaana ollut kamera tuotti yllättäen seuraavalla käynnistyskerralla tällaisia kuvia http://img475.imageshack.us/img475/3458/koe00718ut.jpg
Kuva on punasävyinen ja täynnä raitoja. Valkoisista kohteista saa otettua kuvia ilman kyseisiä häiriöitä. Olen valokuvausasioissa todella nöösi, eli kertokaapa minulle, oi viisaat:
- mikä on vialla?
- miten sen saa korjattua?
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!
muutaman päivän joutilaana ollut kamera tuotti yllättäen seuraavalla käynnistyskerralla tällaisia kuvia http://img475.imageshack.us/img475/3458/koe00718ut.jpg
Kuva on punasävyinen ja täynnä raitoja. Valkoisista kohteista saa otettua kuvia ilman kyseisiä häiriöitä. Olen valokuvausasioissa todella nöösi, eli kertokaapa minulle, oi viisaat:
- mikä on vialla?
- miten sen saa korjattua?
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!
-
Olisko objektiivi paskana, vai olisiko sitten e17. En muistaesso kirjoitti:Mikäköhän on mun a75 vikana? näyttöön tulee teksti E18
Mutta toi punasävyinen kuva on vissii aika yleinen ongelma. Omassa A70 tuli sama vika sekä muillaki tutuilla joilla oli A70. Kokeile lyödä kameran kylkeen avokämmenellä niin voi lähtee toi häiriö. Ainaki omasta lähtee vähäksi aikaa tolla tyylillä.
-
Jep, kiitoksia vinkeistä! En ole vielä kokeillut antaa kameralle avokämmentä väliaikaisratkaisuna mutta laitoin JAS-tekniikkaan mailia tuon kuvan kera. Tiistaina tulee viikko täyteen eikä vastausta ole kuulunut -- kenties yleistä käytöstä kyseisen puljun osalta?
Unohdin tossa ekassa viestissä mainita, että videon kuvaaminen onnistuu ongelmitta. Jos siitä olisi vielä jollekin lisäinfoa uusiin arvauksiin ongelman aiheuttajasta.
Unohdin tossa ekassa viestissä mainita, että videon kuvaaminen onnistuu ongelmitta. Jos siitä olisi vielä jollekin lisäinfoa uusiin arvauksiin ongelman aiheuttajasta.
-
mulla kävi silloinen a70 2kertaa jassillla huollossa samasta syystä. tosin kuvat olivat sekavampaa purppura mössöä. kolmannella kerralla kun lähetin niin mainitsin että ei kannata lähettää takaisin vaan laittakaa toinen takuukorjattu tilalle. tulikin uusi a75 ja laatikko ilman muita lisukkeita. no passas se sekin...
muutenkin sieltä sai asiallista palvelua, ja silloin (2v sitten) vastasivat postiinkin nopeasti
muutenkin sieltä sai asiallista palvelua, ja silloin (2v sitten) vastasivat postiinkin nopeasti
-
-
Mulla yli 3vuotiaassa A70:ssä kans alkoi ilmestymään nuita vaaka raitoja jatkuvasti kuviin. Eilen kiristelin ruuveja sisältä, mutten tohtinut tuota muistikortinlukijaa irroittaa. Kuinka suurena kokonaisuutena se lähtee? Nyt näkyy raitoja näytössä silloin tällöin, mutta kuviin niitä ei vielä ilmestynyt.
-
Ei mene "takuuseen", mutta on korjattava lakisääteisen virhevastuun vuoksi. "Tyyppivialla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä.kamina kirjoitti:Kenno paskana? Menee todenäköisesti takuuseen vaikka olisikin päättynyt koska tuo on tyyppivika. Kannattaa lähettää kuva jas-tekniikkaan ja tiedustella tarkemmin.
Matti Vuori
-
Sama vika täälläkin. Olen nyt hieman hukassa miten tämä tuotevastuu menee. Ostin ixus 40 kameran käytettynä joten kuittia ei ole. Lisäksi kamerassa on mitä ilmeisimmin vuoden takuu ja alkup. ostopäivästä on mennyt mitä ilmeisimmin yli 2 vuotta.
Eli kenelläkään ei ole velvollisuutta huoltaa kameraa tässä vaiheessa?
-
No, jos kamerassa on voimassa oleva takuu (Canon 1 vuosi), niin takuuhuolto kattaa kameran normaalista käytöstä tulleet viat.inska kirjoitti:Sama vika täälläkin. Olen nyt hieman hukassa miten tämä tuotevastuu menee. Ostin ixus 40 kameran käytettynä joten kuittia ei ole. Lisäksi kamerassa on mitä ilmeisimmin vuoden takuu ja alkup. ostopäivästä on mennyt mitä ilmeisimmin yli 2 vuotta.
- E18 - optiikan toiminta häiriintynyt - syitä tähän monia!
- Raidallisuus - vika ei löysissä ruuveissa, mutta vika voi olla heikossa kontaktissa sähkö johtavissa liitoksissa. Tuo kennon vioittuminen on aika epätodennäköistä. Kotikonsteja on tarjolla, mutta kannattaa ensin miettiä, kannattako siihen ryhtyä. Tuloksena voi olla heti välittömästi mykkä kamera tai jos ei heti, niin sitten myöhemmin.
Veli-Matti
-