Oly sp-350

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
waldemar69

Oly sp-350

Viesti Kirjoittaja waldemar69 »

terve!

Löytyyköhön keltään käyttökokemuksia ko. aparaatista? Itselläni tuo on tilauksessa..tulee uz-765:n kaveriksi, lähinnä salamamahdollisuuden takia, ja onhan noista lisä pikseleistäkin varmaan hyötyä.. ;) Onko millaisia kokemuksia ns. tarvikesalamista ko laitteeseen'? olen harkinnut: Cullmann 20 AF.

Entä laajakulmalisäkkeistä?

Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita myös muista sp-malleista!
:D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Vastaan tähän, kun enemmän kokemusta SP-350:stä omaavien vastauksia ei ole tullut. Kokeilin kameraa Verkkokauppa.comin myymälässä.

Kuvat vaikuttivat varsin teräviltä. Ulkoisen salaman käyttömahdollisuus on plussaa, samoin AA-paristot, video-ominaisuudet ja laajat säätömahdollisuudet samoin kuin kuvailmaisin, joka on hieman suurempi kuin esim. SP-500:ssa eli 1/1,8".

En kokeillut siihen salamaa. Cullman AF 20 salama minulla on ollut, mutta myin pois. Ei pelannut kunnolla yhteen ainakaan E-1:n eikä C-7070:n kanssa ja hankin Olympuksen oman salaman, johon olen ollut tyytyväinen.

Kamera tuntui hyvältä kädessä ja kulkee vaivattomasti taskussa.
waldemar69

Kiitos kommenteista! Torstaina pitäisi hakea kamera postista kun opintotuki tullee tilille. (toivottavasti olen ymmärtänyt oikein opintotuen käyttötarkoituksen?)

Saisin "halvalla" fl-40 salaman, toivottavasti olen ymmärtänyt oikein että ko. salama toimii kamerassa?

Luin tuossa yksi päivä kameran arvostelun Kotimikro-lehdestä...lehti nyt on mikä on. Artikkelissa kuitenkin kehuttiin ainakin hämärässä kuvaamisen hyvyyttä. Moitteita tuli huonolaatuisesta optiikkasta (en usko), hitaudesta (tämä voi pitää paikkaansa, mutta ei haittaa itseäni). Ihmetytti erityisesti, kun ei ollut mitään mainitaa tuosta salamakengästä...mielestäni kuitenkin tuo on aika oleellinen ominaisuus kamerassa.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Jos on tilaisuus, kannattaa kokeilla FL-40 -salaman toimivuutta kameran kanssa. Uskon, ettei ongelmia ole. Tämän kameran kanssa suurin etu ko. salamalaitteesta on mielestäni siinä, että salaman välähdyksen voi heijastaa vaikkapa valkoisen katon kautta. FL-40:n resurssit riittävät myös järjestelmäkameran kanssa pitkillä putkilla kuvaamiseen. Kyllä ulkoisen salaman liittämismahdollisuus pokkarissa on parempi kuin ilman.

Ei SP-350:n objektiivissa ollut minusta mitään silmiinpistävää vikaa. Ainoa virhe kuvissa, mikä kiinnitti huomiota, oli lievä valkotasapainovirhe suoraan kamerasta otetuissa kuvissa. Syykin selvisi exif-tiedoista. Väärät valkotasapainon manuaaliasetukset olivat ilmeisesti jäänet päälle aikaisemmalta kokeilijalta.
Zagwrath

asiasta kolmanteen

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

Tuon SP-350 pikkuveli(SP-310) on ihan toimiva peli myös ja näytti nyt olevan Prismassa aika hyvään hintaan 229€.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/SP310/SP31A.HTM

Tuohon malliin sitä lisäsalamaa ei saa ja kannattaa käydä Olympuksen sivulla päivittämässä firmware jos joku tämän jo omistaa.
waldemar69

Re: asiasta kolmanteen

Zagwrath kirjoitti:Tuon SP-350 pikkuveli(SP-310) on ihan toimiva peli myös ja näytti nyt olevan Prismassa aika hyvään hintaan 229€.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/SP310/SP31A.HTM

Tuohon malliin sitä lisäsalamaa ei saa ja kannattaa käydä Olympuksen sivulla päivittämässä firmware jos joku tämän jo omistaa.
Edullinen hintahan tuo on, voi varmasti suositella jos joku uutta kameraa on kaipaamassa. (ihmisillä kyllä tuntuu olevan yllättäviäkin ennakkoasenteita olympuksen kameroista, mistä sitten johtunee?)
Itselläni on nyt kolmas olympuksen kamera enkä merkkiä ole vaihtamassa...

Itse maksoin sp-350:stä jonkin verran alta 300€...

Nyt olen päivän verran testaillut kameraa ja hyvin tomii, ei ole vielä eten tullut ikäviä yllätyksiä. Kokemukset sen verran pieniä vielä että en enempää osaa kommentoida. Lisäksi olen niin amatööri kuvaaja, etten osaisikaan..

Kameran sekä fl-40:n yhteistyö tuntuu pelittävän ihan ok! (en ole ennen käyttänyt noin "isoa" salamaa, joten käyttömahdollisuudet on tässä tulevaisuudessa hahmoitettava).

Tuntuuhan tämä toisalta vähän "hassulta" kuin salaman hinta uutena on ollut korkeampi kuin itse kameran nyt.. ;)
Volttis

Viesti Kirjoittaja Volttis »

olis sellanen kysymys et onko sp-350:ssä urheilu kuvausta olisk iva saada tietää kun olis tarkotuksena kuvata myös vähän vauhikkaampiakin kuvia.
tAAVI
e-z0r

Viesti Kirjoittaja e-z0r »

Volttis kirjoitti:olis sellanen kysymys et onko sp-350:ssä urheilu kuvausta olisk iva saada tietää kun olis tarkotuksena kuvata myös vähän vauhikkaampiakin kuvia.
Ei sillä oo mitään väliä onko siinä joku urheilukuvausmoodi vai ei. Kameran kyvyt ratkaisee ihan muu kuin se, että onko joku jaksanut ohjelmoida siihen tuollaisen programmin niille, jotka eivät jaksa lukea ohjekirjaa ja/tai opetella valokuvauksen perusteita. Siis, kamera, jossa ei ole urheilukuvausmoodia voi olla paljon paremminkin käytettävissä urheilukuvaustarkoituksiin kuin kamera, johon sellainen moodi on tehty.
Vastaa Viestiin