Ulkokuvaaminen ja telejatke S3000.

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
JanzeK

Ulkokuvaaminen ja telejatke S3000.

Viesti Kirjoittaja JanzeK »

Terve kaikki Fujin omistajat.

Ostin tässä hiljattain Finepix S3000 mallin (S304 mallin "veli") ja olen ottanut sillä paljon sisäkuvia, mutta ulos asti en ole uskaltautunut kovien pakkasten takia. Ulkona kuvaisin lähinnä lintuja, rakennuksia ja maisemia.

Te jotka olette käyttäneet mallia S3000 tai S304 ulkokuvaukseen Fujin telejatkeen ( http://www.fuji.fi/kamerat/lisavarustee ... 0telejatke ) tai muun valmistajan telejatketta, kertokaa kokemuksia ulkokuvauksesta ilman telejatketta ja sen kanssa. Onko tästä Fujin omasta telejatkeesta käytännössä mitään hyötyä, vai onko se pelkkää hienostelua paperilla?

Tekeekö jokin yritys telejatkeita / objektiiveja, joka sopisi S3000 malliin?
Vasen nyrkki on rautaa ja oikea vie hautaan!

Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JanzeK

Eräs vaihto ehto olisi Raynoxin DCR-1850PRO 1.85 kertaisesti suurentava linssi. http://www.raynox.co.jp/english/digital/fp3800/

Suomessa kyseisistä pötikkää myy ainakin 'Suomen Luontokuva Oy' hintaan 200€. Suurennosta ajatellen hinta on aika korkea.

Tiedustelin myös CrystalVue 8x32 ja KENKO 8x32 mahdollista yhteensopivuutta kamerani kanssa. Steve's digicams oli testannut kummankin tuotteen, mutta valitettavasti ei minun kamerallani (tai muullakaan Fujilla). Suomesta kyseisiä linssejä ei taida löytyä, mutta hinta amerikassa pyörii 150$ tienoilla.

JanzeK

Kävi ilmi, että CrystalVue 8x32 ja KENKO 8x32 eivät kumpikaan sovi kameralleni liiallisen tummareunaisuuden takia.

CrystalVuella tosin on LX 8x linssi, joka on parhaillaan testauksessa S3800 (S304) mallin kanssa. CKC aikoi ilmoittaa minulle suoraan maililla testitulokset.

Vastaa Viestiin