S2 IS

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
c0fein

Viesti Kirjoittaja c0fein »

Syksystä asti ollu tää S2 ja tuntuu ettei kameran tarkennus ehdi tarkentaa liikkuvaan kohteeseen, siten että kohde pysähtyisi.

Kuvaan paljon koiriani ja ne kun pistävät juoksuksi olis kiva saada jonkun näköstä juoksukuvaa. Esim. kun toi sakemannin pentu juoksee kameraa kohti niin ei ole yksikään kuva tarkka :/

Näyttäkää omia pysähdyskuvianne, jos vaan viitsitte :)

Tässä yksi suhtkoht onnistunut.
http://img294.imageshack.us/img294/7576 ... ild2xs.jpg
Fuel My Fire
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tuomot

Viesti Kirjoittaja tuomot »

c0fein kirjoitti:Syksystä asti ollu tää S2 ja tuntuu ettei kameran tarkennus ehdi tarkentaa liikkuvaan kohteeseen, siten että kohde pysähtyisi.
Jos tuossa esimerkkikuvan tilanteessa oli yhtään joutoaikaa niin maahan voi ennakkoon tarkentaa puolikkaalla napin painamisella. Sitten kun koira ehtii kohdalle namiska pohjaan.
400D, Tamron 28-75mm F2.8, Peleng 8mm
c0fein

Viesti Kirjoittaja c0fein »

Eipä ole vastauksia tullut, ei taida S2:lla edes saada moisia kuvia. Ainakin netissä kun näkee kuvia niin aina kuvissa esiintyy esim. rakennus tai kukka.
Fuel My Fire
Ravenlord

Viesti Kirjoittaja Ravenlord »

Olen tässä harkinnut ostaa uuden kameran tuon vanhan sotaratsun tilalle (PS A40). Vahvimpana vaihtoehtona olen pitänyt S2:sta, mutta pikkuisen kuitenkin epäilyttää tuo Canonin kohinointi jo ISO 400:lla. Toisaalta harkitsin myös S3:sta mutta en näe malliin tulleen niin paljon parannuksia että siihen sijoittaisin yli sataa euroa enemmän kuin S2 maksaa.
S2 houkuttelee ostamaan pitkän zoominsa ja IS ominaisuuksiensa puolesta. Järkkärin ostaisin jos varaa olisi, mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista joten järkkärin korvaajaksikin tuo osittain tulisi.

Kamera tulisi hyvin sekalaiseen käyttöön eli kulkee mukana melkein aina jos sattuu tulla jotain kuvattavaa vastaan.

Helpottakaa päätöstäni ja kertokaa järki perusteluja joko puolesta tai vastaan S2:sta kohtaan.
tuomot

Viesti Kirjoittaja tuomot »

Onko tuo arvostelu tullu jo luettua ? Ite hommaisin suoraan S3...

http://www.dpreview.com/reviews/CanonS3IS/Default.asp
400D, Tamron 28-75mm F2.8, Peleng 8mm
Ravenlord

Viesti Kirjoittaja Ravenlord »

Kyllä on arvostelu tullu jo luettua, mutta en siltikään ole vakuuttunut S3:sta niin että maksaisin siitä sata euroa enemmän kuin S2:sta.
S_ohvi

Viesti Kirjoittaja S_ohvi »

Onko se S2 siis hintansa "väärtti", vai kannattaisiko ostaa joku halvempi? Tuleeko hyviä kuvia pelkästään ulkona/hyvässä valaistuksessa, että esim. hämärässä tai illalla ei saa hyviä kuvia?

Olen ajatellut ostaa tuota Canonin A700 kameraa, mutta nyt on alkanut kiinnostaa tämäkin kamera... En kuitenkaan tiedä mikä olisi parempi ostos :roll:
jeroo

Viesti Kirjoittaja jeroo »

Hei
Olimpa tuossa eilen kuvaamassa stunt-showta vesisateessa, eli ilma ei suosinut kuvaamista.

Joutui käyttämään suurinta aukkoa lähes joka kuvassa ja aika oli jotakuinkin 1/200s. Kirkkaalla kelillä saa käyttää 1/1000 ->
Normaalisti Iso50, laitoin Iso100.

Tuollaisia sain aikaiseksi, osa huonompia, osa ei niin huonoja:

http://koti.mbnet.fi/jerokool/stunt/
_Lara_

Viesti Kirjoittaja _Lara_ »

Itse olen myos taman kameran omistaja ja rekisteroidyin tanne kysymaan tuosta liikkuvan kohteen kuvauksesta. Nayttaa kuitenkin silta, etta se on juuri taman kameran heikkous. Itsellani tarkoitus kuvata mm. keikkoja pimeissa olosuhteissa joissa kohde on liikkuva. Ja aina salaman kaytto ei ole sallittua. Onko mahdoton tehtava? Pitaako sittenkin raahata vanha Canon A80 mukaan??

Pahoittelen aakkosten puuttumista. Olen talla hetkella USA:ssa.
jeroo

kyllähän se tietty tuollakin onnistuu, mutta tykkään käyttää tuota iso50.
ehkä vain omaa tyhmyyttäni käytän, kun joskus menin vahingossa leikkimään säädöillä ja seuraavat kuvat olivat kaikki iso400, jossa tuota kohinaakin jo esiintyy.

Minkälaisia tilanteita olisit kuvaamassa, jos hieman tarkennat. voisi tuota koittaa, kun kuitenkin tuolla tyllää leikkiä ja opetella.
northern

Viesti Kirjoittaja northern »

_Lara_ kirjoitti:Itsellani tarkoitus kuvata mm. keikkoja pimeissa olosuhteissa joissa kohde on liikkuva. Ja aina salaman kaytto ei ole sallittua. Onko mahdoton tehtava? Pitaako sittenkin raahata vanha Canon A80 mukaan??
Mulla taas tarkoitus kuvata keikkoja ihan valoisissa olosuhteissa, mutta eipä tuosta kyllä tule mitään kun edes juoksevasta koirasta ei saa kohtuullisia kuvia.

Eli olisiko teillä enemmän vinkkejä? Salamaa en missään olosuhteissa käytä (eikä päivällä kyllä ole tarpeenkaan). Ei yksinkertaisesti onnistu tuo liikkuvien kohteiden kuvaaminen :(
jeroo

suuri aukko, kuvanvakaaja tietysti päälle, iso200 ehkä, lyhyt aika ja hyvää tuuria :)

Piti vielä sanoa, että itse olen mielesätni onnistunut räpsimään jopa ihan onnistuneita kuvia huinoissakin olosuhteissa tuolla.

ei mulla muuta
Ellyz

Viesti Kirjoittaja Ellyz »

Olen ostamassa uutta kameraa ja olen päätynyt canonin S2 IS:ään. Pitkän aikaa jo seurannu tota S2 IS:n hintaa, että millon se on tarpeeksi alhanen. Mutta nyt sitte on tuo S3 IS pistänyt silmään.

Kuinka paljon nämä ko. kamerat eroavat toisistaan?
Olisiko teidän 'huippukuvaajien' mielestä järkevämpää ostaa tuo S3 IS?
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

http://www.dpreview.com/reviews/specs/C ... n_s2is.asp

http://www.dpreview.com/reviews/specs/C ... n_s3is.asp

Tuolla on aika hyvin eritelty eri ominaisuudet. Avaa selaimessa linkit vierekkäisiin välilehtiin, niin helpompi verrata.
storaenso

Viesti Kirjoittaja storaenso »

grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Oops.. kattos vaan, niinpä saakin, kiitti vinkistä!
mouse

Viesti Kirjoittaja mouse »

En näe mitään erikoista tossa s3:sessa, itse omistan s2:sen ja mielestäni s3:nen ei tarjoaisi mitään uutta tolla hinnalla. Eli on kait pelkkä rahastus, onhan toi s2 hyvä. Exif 2.2, iso 800 ja 1 mega lissään ei ole ton arvoista. Veikkaan että molemmilla tullaan silti käyttämään iso 100 max. suuren kohinan takia.

Jos ylimääräistä rahaa on niin osta järkkäri.
A70 -> Z1 -> 350D -> Alpha 200
http://www.flickr.com/photos/artopiiparinen/
Ellyz

Viesti Kirjoittaja Ellyz »

Kiitos vinkeistä.
Jos niillä kerran ei mitään radikaaleja eroja ole niin tottakai sitten tuon s2 is:n ostan ennemmin.
Järkkäriin kyllä ei riittäisi rahat :DD
ohjus

Viesti Kirjoittaja ohjus »

Tutustuppa Sonyn vastaavaan H2:een hintakin aika sama
orvokki

Viesti Kirjoittaja orvokki »

Aika huonosti on S2 saatavilla, kun joka paikassa lukee että toimitus melkein ~8pv. Onkohan joku iso lasti sit tulossa ulkomailta vai mikä mättää kun joka paikasta on loppu? mistä sais nopeesti?
Vastaa Viestiin